رئیس دانشگاه‌های غیر انتفایی استان اردبیل گفت: باید ظرف دو سه سال آینده فاتحه این دانشگاه‌ها را خواند چراکه به هیچ وجه در این فضا امکان جذب و رقابت با سایر دانشگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس دانشگاه‌های غیر انتفایی استان اردبیل در دیدار رؤسای دانشگاه‌های استان با معاون وزیر علوم در اردبیل گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی این استان در جذب دانشجو وضعیت بحرانی را دارند و با کاهش جمعیت دانشجویی باید در چند سال آینده درهای دانشگاه‌‌های غیردولتی را گل بگیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوری با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاهها به نصف رسیده است،گفت: باید ظرف دو سه سال آینده فاتحه این دانشگاه‌ها را خواند چرا که امروز به هیچ وجه امکان جذب و رقابت با سایردانشگاه‌ها وجود ندارد و برخی سیاست‌های غلط زمینه‌ای را فراهم کرده ما تا به  این وضعیت  بیافتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ سیاست‌گذاری‌ های غلط وزارت علوم در سال‌های گذشته این بلا را بر سر ما آورده چرا که در گذشته بدون برنامه به مؤسسات و مراکز مختلف مجوز جذب دانشجو داده شده است.

نوری اضافه کرد: در حالی که آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی و انتفاعی خود با واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند ما برای گرفتن ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید با رقم ۲۸ درصد نرخ سود درخواستمان را ارائه کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =