فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه حادثه سقوط بالابر در مسجد الحرام و کشته شدن صدها تن از حجاج ناشی از سهل‌انگاری آشکار دولت سعودی بود، گفت: وزارت امور خارجه مسئول دفاع از حقوق زوار ایرانی است و باید از دولت سعودی پاسخ بخواهد.

فتح‌الله حسینی در واکنش به کشته‌ و مجروح شدن صدها حاجی در بیت‌الله الحرام براثر سقوط یک بالابر گفت: دولت سعودی هم‌اکنون مسئول حفظ جان زوار است و وقوع این حادثه سوءمدیریت سعودی‌ها را نشان می‌دهد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس افزود: دولت سعودی تعهدات خود در قبال تامین امنیت جانی زوار را رها کرده و به کارهای دیگر مانند کشتار مردم مظلوم یمن می‌پردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: کشورهای مسلمان که برخی از حجاج آنها کشته یا مجروح شدند نباید به سادگی از کنار این موضوع رد شوند و نباید این موضوع با یک عذرخواهی ساده دولت سعودی تمام شود.

حسینی ادامه داد: این حادثه به دلیل سهل‌انگاری آشکار دولت سعودی اتفاق افتاد و آنها باید در موسم حج پروژه‌های ساخت و ساز خود را متوقف می‌کردند.

وی افزود: وزارت امور خارجه ایران باید شدیدا پیگیر این موضوع باشد و خسارات جانی وارد شده به حجاج ایرانی را مطالبه کند. وزارت امور خارجه مسئول دفاع از حق و حقوق زوار ایرانی است و باید هرچه سریعتر از دولت عربستان سعودی پاسخ بخواهد.

به گزارش فارس، شب گذشته بر اثر طوفانی که در مکه رخ داد یک دستگاه جرثقیل بالابر که برای پروژه های ساخت و ساز اطراف کعبه فعالیت می‌کرد، به درون مسجد الحرام سقوط کرد و صدها تن از حجاج کشته و مصدوم شدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =