معادن سنگ بلای جان جنگلهای سفیدکوه در چگنی / آسیب های جدی به محیط زیست

معادن سنگ شهرستان چگنی به جای آنکه موجب پیشرفت این شهرستان نوپا شوند، موجب از بین رفتن طبیعت زیبای درختان بلوط آن شده اند.

شهرستان چگنی جز شهرستانهای استان لرستان است که دارای طبیعت زیبای جنگلهای بلوط است.

به علت بالا بودن کیفیت سنگ منطقه سفیدکوه معادن سنگ بسیاری در این شهرستان وجود دارد که باعث تخریب طبیعت جنگلهای بلوط شده اند.

این معادن می بایست در ازای مناطقی که تخریب می کنند آنها را مجددا از لحاظ طبیعت ترمیم کنند.

تخریب طبیعت توسط معادن سنگ در شهرستان چگنی به نحوی است که از فواصل دور دست نیز قابل دیدن است.

طبیعت شهرستان چگنی از دیرباز با چشم اندازهای زیبا و طراوت و سرسبزی خاصی که داشته در استان لرستان و حتی مناطق دیگر ایران نیز کم نظیر بوده است اما متاسفانه بعد از احداث معادن متعدد سنگ در مناطق کوهستانی سفید کوه در این شهرستان و بهره برداری از سنگ کوهها و تخریب جنگلهای کوهستانی منظره ی نا خوشایندی را به وجود آورده اند که بیشترین آسیب را منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان چگنی می بیند.

نه تنها قطع درختان باعث تخریب طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه می شود که باعث از بین رفتن محیط زیست جانورانی وحشی این منطقه نیز شده است.

جانورانی که روزگاری جنگلهای انبوه کوهستانی این منطقه پناهگاه امنی برایشان فراهم کرده بود اکنون با محیطی خشک و نا امن مواجه شده، محیط زندگی آنان هر روز محدود تر می شود و امنیت این جانوران سلب شده است.

در حالیکه محدوده ی زندگی جانوران وحشی از بین می رود، آنها به روستاها و مناطق مسکونی جهت تامین غذا پناه می برند که در این بین باعث ایجاد خطراتی برای روستاییان نیز می شود.

این معادن علاوه بر تخریب طبیعت زیبای شهرستان چگنی با انفجارهای وقت و بی وقت خود باعث ایجاد نارضایتی در روستاهای اطراف شده اند که می بایست برای این مشکل نیز چاره اندیشی شود.

معادنی که انتظار می رود در پیشرفت این شهرستان سهیم باشند در عوض باعث تخریب طبیعت این شهرستان و برهم زدن آرامش اهالی روستاهای اطراف آنها شده اند.

چه بهتر می بود که این معادن به صورت اصولی و با رعایت جنبه های مختلف تخریب به طوری کار خود را انجام می دهند که در کنار تخریب این طبیعت زیبا به بازسازی آن در مناطق تخریب شده بپردازند تا در سالیان آینده نیز طبیعتی برای نسلهای بعد باقی مانده باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =