مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه درمان اعتیاد با روشهای شیمیایی راهکاری قدیمی برای ترک اعتیاد محسوب می شود، افزود: بسیاری از کمپها از روشهای نامتعارف دیگری استفاده می کنند که با آنها برخورد میشود ولی به دنبال روشهای جدید برای درمان اعتیاد هستیم.

مهر نوشت:

محمدعلی عرفان منش با بیان اینکه در بخش درمان معتادان 97 مرکز ترک اعتیاد سرپایی، 9 مرکز بستری و  پنج مرکز ترک اعتیاد دولتی در سطح استان تهران فعال  هستند، اظهار داشت: در سالجاری برای 50 مرکز ترک اعتیاد مجوز تأسیس و فعالیت صادر شده و 10 مرکز دیگر تا پایان سال مجوز تاسیس و فعالیتشان صادر خواهد شد.

 وی همچنین از ساماندهی مراکز ترک اعتیاد، تعطیلی و پلمپ مراکز و کمپ های غیرمجاز و صدور مجوز برای 10 کمپ تا پایان سال در سطح استان تهران خبر داد. مشاور استاندار تهران در ادامه بیان داشت: از تعداد مراکز فعال در سطح استان هفت مرکز به صورت شبانه روزی و 17 مرکز اقامتی به صورت گذری و موقت ( ترک اعتیاد"DIC" ) فعالیت می کنند.

عرفان منش در مورد مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز گفت: استانداری، نیروی انتظامی، فرمانداریها و سازمان بهزیستی در صورت مشاهده هرگونه مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد با همکاری و هماهنگی اقدام به پلمپ مراکز میکنند ولی این شناسایی نیازمند همکاری مردم در معرفی مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد است.

عرفان منش با اشاره به ظرفیت بالای کمپهای قانونی اظهار داشت: استان تهران پذیرای معتادان استانهای همجوار برای ترک اعتیاد است. عرفان منش تاکید کرد: با بیان اینکه در شهرستانهای استان تهران فرمانداریها با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی متولی نظارت و کنترل کمپهای ترک اعتیاد شده اند.

وی خانواده و مدرسه را عمده ترین نهادهای مؤثر در فرهنگ سازی و پیشگیری در امر اعتیاد عنوان کرد و افزود: باید فرهنگ سازی در جامعه به صورتی نهادیه شود که معتاد احساس حقارت کرده و به صورت اختیاری وارد کمپهای ترک اعتیاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 47391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =