مهر نوشت: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت اعلام کرد: ۷۰ درصد از شهر رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبداء است که بنا داریم این میزان را تا پایان سال جاری به ۸۵ درصد برسانیم.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه ۷۰ درصد از شهر رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار دارد به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه میزان مشارکت مردم در اجرای این طرح روبه افزایش است که امیدواریم با فعالیت هایی که در راستای فرهنگ سازی در این زمینه در حال انجام است بتوانیم تا پایان سال جاری ۸۵ درصد از شهر را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری کننده زباله در سطح شهر تصریح کرد: فعالیت این افراد که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری زباله می کنند، پیمانکاران مجاز را با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل با اجرای طرح پلاک گذاری چرخ دستی های غیر مجاز زمینه ای فراهم شده تا علاوه بر ساماندهی عوامل غیر مجاز و فعالیت آنها تحت پوشش سازمان پسماند، مشکلات پیمانکاران مجاز نیز در این باره رفع شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی درباره تفکیک زباله از مبداء، گفت: آموزش به شهروندان و فرهنگ سازی درباره تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله یکی از مهمترین اهداف سازمان پسماند است که با جدیت دنبال شده و به طور حتم با گذشت زمان و فرهنگ سازی در این باره، تغییرات اساسی در فرهنگ مردم پدیدار می شود.

عاطفی همچنین از آموزش تفکیک زباله از مبدا در سرای محلات رشت خبر داد و افزود: در راستای آشنایی بیشتر شهروندان با نحوه تفکیک زباله از مبداء و نحوه استفاده بهینه از مواد دورریختنی و تبدیل آنها به وسایل قابل استفاده، کلاس های آموزشی رایگان برای شهروندان به ویژه کودکان و زنان خانه دار در سرای محلات پنج گانه شهر رشت برگزار می شود.

وی درباره این کلاس ها توضیح داد: هدف از برگزاری این کلاس ها، نهادینه کردن فرهنگ کاهش زباله از طریق آموزش چهره به چهره تفکیک زباله از مبداء به شهروندان، ارائه راهکارهایی برای تولید کمتر زباله و روش هایی برای تبدیل مواد دور ریختنی و غیر قابل استفاده به وسایل قابل استفاده در منزل است.

عاطفی افزود: ثبت نام از شهروندان برای شرکت در این کلاسها در حال انجام بوده و به زودی شاهد برگزاری آن در سرای محلات هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =