سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر سه هزار و 483 دستگاه تاکسی روزانه بیش از 350 هزار نفر از شهروندان اردبیلی را در قالب ناوگان تاکسیرانی جابجا می‌کنند.

رحیم سعیدی در گفت ‌و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اردبیل که از سال 76 فعالیت خود را با یک‌هزار و 200 دستگاه خودرو برای ارائه خدمات به مردم آغاز کرده، در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده و امروز تعداد خودروهای ناوگان به سه هزار و 483 دستگاه رسیده است .

وی تصریح کرد: این تعداد خودرو در سطح شهر و شهرک‌های اقماری جدیدالتأسیس در خدمت شهروندان است و روزانه بیش از 350 هزار نفر را جابجا کرده و به آنها ارائه خدمات می‌کند .

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: تاکسی‌های مرکز استان به صورت گردشگری، خطی، تاکسی ویژه فرودگاه و تاکسی بی‌سیم فعالیت می‌کند به طوریکه در برنامه توسعه پنجم در حوزه حمل و نقل عمومی برای تاکسیرانی‌های شهری در کشور سهم 25 درصدی جابه‌جایی مسافر در نظر گرفته شده که سازمان تاکسیرانی اردبیل در تحقق این برنامه گام‌های مؤثری را برداشته است .

سعیدی با بیان اینکه ما حتی بیشتر از برنامه توسعه پنجم در جابه‌جایی مسافر درون‌ شهری سهم ایفا کردیم، افزود: به دلیل نبود مترو، قطار شهری و... بیشترین جابه‌جایی توسط ناوگان تاکسیرانی انجام شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر از تمام ظرفیت ناوگان تاکسیرانی استفاده شده و حتی 658 دستگاه تاکسی که عمر بالای 10 سال دارند، در این چرخه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ما از طریق دریات تسهیلات بانکی تلاش می‌کنیم تا از طریق ستاد مدیریت نوسازی و حمل و نقل نسبت به نوسازی ناوگان تاکسی اقدام کنیم به طوریکه در حال حاضر 19 درصد کل ناوگان تاکسی اردبیل احتیاج به نوسازی دارد .

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همت مسوولان به ویژه فرماندار و شهردار تا پایان سال آینده نوسازی این ناوگان به شکل کامل انجام شود که مالکان تاکسی تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات بانکی و 50 میلیون ریال ارزش خودروی اسقاط شده خود دریافت می‌کنند .

سعیدی با بیان اینکه در چند سال اخیر هیچ‌گونه افزایش در تعداد ناوگان تاکسی نداشتیم اما با توجه به افزایش جمعیت مهاجرت‌ها و راه‌اندازی شهرک‌های جدید در سال‌های آینده نیاز به توسعه احساس می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های آتی باید برای شهرستان اردبیل سهمیه جدیدی اختصاص یابد تا در شهرک‌ها به صورت خطی این تاکسی‌ها به کارگیری شود .

وی برنامه‌های آتی این سازمان را اصلاح چارت و تشکیلات سازمانی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ساماندهی خطوط تاکسی‌های خطی و سازماندهی کلیه ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر اعلام کرد و ادامه داد: مکانیزه کردن سیستم بایگانی، ‌راه‌اندازی سیستم جامع نرم‌افزاری مدیریت و نظارت، آموزش شهروندان و رانندگان تاکسی، پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها و مکان‌یابی پایانه مسافرگیری در هسته مرکزی در اولویت برنامه‌هاست .

سعیدی موضوع آموزش رانندگان را با اهداف افزایش سطح امنیت و ایمنی سفر برای شهروندان یادآور شد و گفت: اهدای یک دستگاه کپسول اطفای حریق سه کیلویی به همراه آموزش‌های رانندگان در اطفای حریق و مشارکت‌ دادن آنها در صورت انجام عملیات در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است .

وی از اجرای طرح لباس متحد‌الشکل تاکسیرانان خبر داد و افزود: برخورداری تاکسیرانان از یک دست کاپشن و دو شلوار به همراه دو پیراهن متحد‌الشکل برای استفاده در زمان فعالیت روزانه مورد توجه است .

سعیدی در مورد دریافت کرایه به صورت نقدی و حل مشکل دریافت کرایه‌ها و مشکل پرداخت پول خرد به مسافران تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با اجرایی شدن این پروژه به همراه نصب کارت بلیط یا کارت‌خوان در تاکسی‌ها بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =