تسنیم نوشت،امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هیچ راهی جز اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد شده و در برابر اسرائیل وآمریکا ایستادگی وفریادهای خود را بر سرآنها بکشند، گفت: با توجه به علم وپژوهش می‌توانیم در برابر دشمن و استکبار جهانی مقاومت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیجان دلدار در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه باید مراقب رفتار، کردار و گفتارخود باشیم ، اظهار داشت: اخلاق، گفتار ما باید مطابق اسلام باشد.

وی با بیان اینکه ایثارگری و از خودگذشتگی مسلمانان مهم ترین عوامل پیشرفت اسلام بود، افزود:خرافات و اعتقادات باطل میان مسلمانان سبب می‌شود تا افراد کمتر به سمت اسلام بروند و دشمن به دنبال این هدف است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به یکی از خصلت‌های پیامبر اکرم(ص) گفت: اخلاق نیکوی پیامبر همه را به خود جذب می‌کرد و امروز ناهنجاری‌های زیادی در جامعه وجود دارد و در این برهه از زمان نیازمند اخلاق پیامبر هستیم و باید اخلاق اجتماعی پیامبر اسلام را در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم.

دلدار با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند عفو، گذشت و بخشش است که این از دیگر خصوصیات پیامبر اکرم است، افزود: امروز 20آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله دستغیب نماینده امام و امام جمعه مردم شیراز در سال 1360 است و این شخصیت بزرگوار در سن 24 سالگی به درجه اجتهاد رسید.

وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته اظهار داشت: 18تا24 آذرماه هفته وقف است و وقف تنها منحصر به ملک وساختمان نیست زیرا خیلی از موارد و چیزها را می‌توانیم وقف کنیم و وقف سرمایه گذاری و آینده نگری برای آخرت است.

امام جمعه موقت بیرجند با سالروز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام هشتم می‌فرمایند: بهترین بندگان خدا افراد هستند که در هنگام احسان آثار شادی و خوشحالی در چهره آنها مشخص باشد و در هنگامی که از دایره عبودیت خدا دور شوند، اظهار پشیمانی و طلب بخشش کنند و پیام زندگی این امام به ما درس از خود گذشتگی، و مبارزه با سختی‌ها می‌دهد.

دلدار با اشاره به 22 آذرماه افزود: اول ربیع الاول روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و مبدآ تاریخ اسلام است و کفار با هم متحد شدندتا بتوانند جلوی پیشرفت اسلام وحق را بگیرند، اما خداوند در طول تاریخ به واسطه کوچکترین آفریده خود مانند عنکبوت و پشه جلوی نقشه‌های دشمن را گرفته است.

وی بیان داشت: ما باید توجه کنیم که اگر استقامت کنیم شکست استکبار قطعی بوده و نصرت خداوند شامل ما می‌شود و 23آذرماه سالروز اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم نامنحوس صهیونیستی است و هیچ راهی جز این نیست که تمامی مسلمانان توان خود را بکار گیرند و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و فریاد خود را بر سر آمریکا و اسرائیل بلند کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز پژوهش گفت: 25 آذرماه روز پژوهش است و بارها مقام معظم رهبری تأکید زیادی داشتند که قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما مبتنی و در گرو قدرت علمی است و باید در زمینه علمی قدرتمند شویم و اگر می‌خواهیم در برابر استکبار ایستادگی کنیم باید به علم و پژوهش توجه کنیم.

دلدار افزود: امروز دشمن و استکبار نقشه نفوذ را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما می‌خواهد دنبال کند، که در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنیم و همه در راستای پیشرفت علمی و هم افزایی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد:26 آذرماه روز حمل ونقل است و این روز را به تمامی رانندگان خستگی ناپذیر تبریک می‌گوییم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =