مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:‌همزمان با هفته پژوهش عقد قرارداد برای ساخت روتر بومی انجام می شود .

به گزارش خبرآنلاین مهندس غفار تبریزی در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از فعالیت معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش ‌های درون سازمانی و برون سازمانی است که در بخش برون سازمانی فعالیت‌های پیچیده تری در حال انجام است.

وی بر ضرورت نیاز سنجی پژوهشی تاکید کرد و ادامه داد: از جمله طرح‌های پژوهشی که 2 سال پیش آغاز شده و در حال اتمام است، مدیریت شبکه یکپارچه دیتا (oss) است.

غفار تبریزی بر توجه به موضوع امنیت شبکه با برخورداری از بومی سازی تاکید کرد و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت مجری طرح و دانشگاه صنعتی شریف پیمانکاراین پروژه است که تا آخر بهمن ماه، به پایان می‌رسد.

وی به فاز بعدی این پروژه تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: مراحل تکمیلی این پروژه OSS/BSS است که به فعالیت تجاری امور مشترکین شبکه ارتباطات زیرساخت توجه دارد وبا انجام این پروژه، مشترکین این شبکه می‌توانند بر اساس آن ، سرویس‌های لازم را مشاهده کنند.

غفار تبریزی با بیان اینکه برای اولین بار نرم افزار OSS به صورت بومی در ایران نوشته می‌شود افزود: فاز دوم پروژه" پیاده سازی مدیریت یکپارچه شبکه دیتا" در حال عقد قرار داد است .

غفار تبریزی به پروژه" مسیریاب‌های شبکه دیتا" اشاره کرد و گفت: تا به امروز این مسیریاب‌ها خارجی بوده‌اند اما بر اساس عقد قرار داد با دانشگاه فنی تهران،روتر بومی سفارش داده شده که ظرفیت متوسط، تا 160 گیگابایت در ثانیه را داراست.

وی با اشاره به اینکه نیازهای شرکت ارتباطات زیرساخت منحصر به فرد است؛ گفت: بازار روتر درایران پررونق است وبه مناسبت هفته پژوهش، عقد قرارداد در زمینه روتر بومی انجام می شود.

مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که حداقل 20 درصد از ظرفیت‌های خرید تجهیزات را، از محصولات داخلی تامین کنیم تا نمونه سازی روتر نیز در مراحل بعدی، توسعه شبکه را درپی داشته باشد.

غفار تبریزی با بیان اینکه اساس کار پروژه توانا بر مبنای کار پژوهش انجام شد، ادامه داد: قرارداد مبادله تجهیزات انتقال نوری (DWDM) و تجهیزات انتقال الکترونیکی (SDH) تا سطح 100 گیگابیت بر ثانیه، توسط شرکتهای ایرانی بسته شده است و امیدواریم روتر ملی نیز به مرحله عقد قرارداد و نمونه سازی برسد.

وی درپایان، با اشاره به اینکه فعالیت پژوهشی گام به گام و بر اساس مراحل مختلف است افزود: به دنبال آن هستیم که با تحقیق، پژوهش ، تولید نمونه و سفارش‌های انبوه ، نیازهای شبکه زیرساخت را به صورت بومی مرتفع کنیم.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =