تسنیم نوشت: شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در سومین نشست چهارجانبه صلح این کشور، علاوه بر گروه‌های طالبان، نمایندگان حزب اسلامی حکمتیار نیز شرکت می‌کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات شورای عالی صلح افغانستان از احتمال شرکت نمایندگان گروههای مختلف طالبان افغان و حزب اسلامی حکمتیار در سومین نشست چهارجانبه صلح این کشور خبر دادند.

دور نخست نشست چهارجانبه صلح افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در اسلام‌آباد و دور دوم آن در کابل برگزار شد و قرار است دور سوم این گفت‌وگوها نیز در پاکستان برگزار شود.

«حبیب‌الله پَوزی» رئیس کمیته روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان، گفت: قرار است دور سوم نشست چهارجانبه صلح این کشور در ماه فوریه سال جاری میلادی برگزار شود.

وی افزود: در صورت شرکت گروه طالبان افغان به رهبری ملا منصور در نشست چهارجانبه صلح، احتمال شرکت گروه انشعابی طالبان به سرکردگی ملا رسول و حزب اسلامی شاخه گلبدین حکمتیار در این گفت‌وگوها نیز وجود دارد.

پَوزی به «سلام وطندار» گفت: اگر برای گفت‌وگوهای صلح راهکار منظمی سنجیده شود، نتیجه این مذاکرات مثبت خواهد شد.

رئیس کمیته روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان براین باور است که حضور آمریکا و چین به تأثیرگذاری این نشستها افزوده است و در صورت آغاز مذاکره مستقیم با گروه‌های مخالف، حضور این کشورها به پیشبرد این روند کمک خواهد کرد.

«محمدحسن حقیار» آگاه امور سیاسی و یکی از شرکت‌کنندگان نشست پگواش در قطر، نیز گفت: گفته‌ها و رفتار طالبان در این کنفرانس حاکی از شرکت نمایندگان این گروه در سومین نشست چهارجانبه صلح بود.

این در حالی است که مقامات شورای عالی صلح افغانستان پیش از برگزاری دور دوم نشست صلح در کابل از اختلافات بین طالبان و تاثیر آن بر مذاکرات صلح این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =