همزمان با دومین روز از ایام دهه مبارک فجر،مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک شهر اراک ،با حضور جمعی از مسئولان استان و مدیران شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین شهردار کلانشهر اراک در مراسم افتتاح این مرکز ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی ، با بیان اینکه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای اجرای این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد افزود: مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک به لحاظ تجهیزات و سیستم های استفاده شده و ارائه خدمات مختلف در بخش ترافیک و حمل و نقل شهری یکی از سیستم های نوین ،به روز و پیشرفته در سطح کلان شهرهای کشور به شمار می رود.
محمد ابراهیم عباسی با اشاره به اختصاص بالغ بر 45 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تجهیز مرکز مدیریت هوشمند ترافیک اراک گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و بهره برداری ازاین طرح از طریق اعتبارات استانی و با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری مرکزی تامین شده و بخش دیگر نیز از منابع و اعتبارات داخلی شهرداری اختصاص داده شده است.
وی در خصوص امکانات و تجهیزات مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک نیز اظهار داشت: این مرکز از طریق 17 دوربین نظارتی در سطح شهر برای نظارت بر گلوگاه های ترافیکی و 5 دوربین تردد شمار به منظور شمارش حجم تردد و سرعت حرکت خودروها در سطح شهر ، کنترل و هدایت ترافیک را انجام می دهد.
عباسی ادامه داد:برای سنجش میزان تقاضای سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی ، 45 دوربین ثابت داخل اتوبوس های شهری در نظر گرفته شده است و 27 دوربین ثابت در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر و 30 سامانه ثبت زمان سفر نیز از دیگر تجهیزاتی است که درمرکز مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهر اراک پیش بینی شده است.
شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: وجود یک سیستم هوشمند و نظارتی قوی قطعا می تواند در کنترل و مدیریت ترافیک در سطح معابر شهر اراک ، بسیار موثر باشد و سبب افزایش ایمنی و کاهش آمار حوادث و تصادفات ترافیکی شود.
وی بیان داشت: تجهیز و توسعه بیشتر سخت افزاری و نرم افزاری این مرکز و ارتقای خدمات ارائه شده نیز از دیگر اهدافی است که در آینده با برنامه ریزی لازم محقق خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک برای احداث مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک گفت: با توجه به رشد علم و تکنولوژی قطعا استفاده از روش های سنتی گذشته نمی تواند پاسخگوی اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای مدیریت و ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری باشد .
عزیزفیلی تصریح کرد: رهاورد و خروجی این سیستم هوشمند و پیشرفته می تواند نقش موثری در برنامه ریزی های آینده برای رفع مشکلات و معضلات ترافیکی و همچنین نوسازی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =