ایسنا نوشت: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: از مجموع 270 تالاب در سطح کشور می توان اعلام کرد که 24 تالاب در شرایط خاص به سر می برند و تالاب جازموریان نمونه ای از این تالاب هاست.

"فرهاد دبیری" در جلسه احیای تالاب جازموریان و مبارزه با ریزگردهای جنوب شرق استان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، تالاب جازموریان را کانون اصلی گردو غبار جنوب کشور دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص احیای این تالاب توسط استاندار کرمان پیگیری های متعددی صورت گرفته است بنابراین برای این امر هماهنگی بین بخشی ضرورت دارد.

وی گفت: این جلسه طلیعه ای است برای نگاه ویژه به تالاب جازموریان لذا باید شرایط را برای احیای این تالاب محیا نمائیم.

750 میلیون تومان اعتبار برای فاز اول احیای تالاب جازموریان در نظر یافته است
در ادامه نیز مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست کشور با تاکید براینکه تالاب جازموریان در دستور کارگروه ملی قرار گرفته است، افزود: برای احیای این تالاب باید اعتباری خاص در نظر گرفته شود.

حمید گشتاسب میگونی یادآور شد: 750 میلیون تومان اعتبار از محل بند (ج) برای فاز اول این طرح شامل کارهای مطالعاتی و حق آبه ای برای احیای تالاب جازموریان در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: برای تالاب جازموریان 23 میلیون متر مکعب حق آبه تعیین شده که باید در این خصوص تجدید نظر شود هرچند تقاضا نامه ای در این خصوص به وزیر نیرو ارسال شده است.

مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست کشور گفت: منطقه گردشگری خبر استان کرمان نیز در برنامه های مشارکتی و سرمایه گذاری در حال آماده سازی است.

احیای تالاب جازموریان موضوعی ملی است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، احیای تالاب جازموریان را موضوعی ملی عنوان کرد که دارای اهمیت ویژه است و گفت: دانشگاه کرمان می تواند طی مدت زمانی کوتاه طرحی جامع براساس الگوی احیای تالاب ارومیه انجام دهد.

به گزارش ایسنا، "معصومه ابتکار" نیز در این جلسه طی سخنانی با تاکید براینکه احیای تالاب جازموریان در نوبت ورود به شورای عالی آب است، افزود: کارگروه حوزه آبخیز تالاب جازموریان باید هرچه سریع تر زیر نظر سازمان محیط زیست تشکیل و بررسی ها و مطالعات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احیای تالاب جازموریان با وزیر نیرو مذاکراتی صورت گرفته است، یادآورشد: مطالعات تالاب جازموریان همچون تالاب ارومیه باید با رویکرد احیای این تالاب در اسرع وقت انجام گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: اصلاح الگوی کشاورزی، احیای منابع طبیعی، جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، مبارزه با کانون های گرد و غبار از اقداماتی است که باید هر چه سریع تر انجام گیرد.

ابتکار احیای تالاب جازموریان را موضوعی ملی عنوان کرد که دارای اهمیت ویژه است و گفت: دانشگاه کرمان می تواند طی مدت زمانی کوتاه طرحی جامع براساس الگوی احیای تالاب ارومیه را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه برای احیای تالاب جازموریان سالهای زیادی عقب هستیم ،افزود: در کنار همه راهکارها باید طرح ابتکاری استاندار کرمان با عنوان همیاران آب باید در استان کرمان با قدرت بیشتر دنبال شود و معیشت های جایگزین را دنبال کنیم زیرا هدف ما فشار به مردم منطقه و کشاورزان نیست بنابراین مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم در طرح آماده شده است.

به گزارش ایسنا، بحران های زیست محیطی در منطقه جازموریان هر ماه 500 نفر را راهی بیمارستان می کند

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =