۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
انتشار روزنامه از نیازهای کردستان است

نماینده ولی فقیه در کردستان انتشار روزنامه را یکی از نیازهای اصلی این استان عنوان کرد و خواستار عملی کردن این مهم در آینده ای نزدیک شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی دوشنبه شب در جریان دیدار با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کردستان در حوزه رسانه های جمعی ظرفیت بالایی دارد و به همین دلیل باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

وی افزود: وجود یک روزنامه برای استان فرهنگی کردستان ضروری است و انتظار می رود که با حمایت های کشوری و استانی این مهم هر چه سریعتر عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تقدیر از خبرنگاران استان، افزود: خوشبختانه در تمامی حوزه ها فضای همدلی و دوستی خوبی شکل گرفته است و به همین دلیل هم در قالب این فضای دوستی فعالیت های خوبی در کردستان انجام می شود.

وی به اهمیت فعالیت های فرهنگی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به همجواری استان کردستان به اقلیم کردستان عراق و تمایل آنها به حضور در فعالیت های فرهنگی ما، باید در این بخش نیز با سرمایه گذاری بهتری فعالیت کنیم.

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی به ایجاد زبان کردی برای خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: این اقدام برای توسعه و تقویت حضور جمهوری اسلامی اسلام و تقویت فعالیت های فرهنگی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

در ادامه این نشست معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی بیان کرد: هماهنگی برای تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی در استانها ضروری است و خوشبختانه این مهم در کردستان به دلیل حضور فعال نماینده ولی فقیه در استان به بهترین شکل ممکن عملیاتی می شود.

حسین انتظامی افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم تا از استان کردستان حمایت کنیم و در همین راستا چه در بخش انتشار روزنامه و چه سرمایه گذاری برای ایجاد و راه اندازی چاپخانه این آمادگی وجود دارد.

وی به موضوع رعایت اخلاق حرفه ای اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق حرفه ای هم یکی از موضوعات مهمی است که باید در عرصه رسانه نیز مورد توجه قرار گیرد و قرار است که با مشارکت و همراهی خود رسانه ها نیز در این بخش کارهای خوبی صورت گیرد.

در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در سخنانی به حمایت های ویژه نماینده ولی فقیه از فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که در سایه این حمایت ها زمینه برای توسعه و تقویت بیش از پیش فعالیت های فرهنگی و هنری در استان کردستان فراهم شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =