۳ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی کدامند؟

نشریه سالانه «کیو اس» که هر سال فهرست بهترین دانشگاه های دنیا را مشخص می کند، امسال فهرست بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی را اعلام کرده است.

نیو صدر- نشریه «کیو اس» هر سال فهرست بهترین دانشگاه های جهان را اعلام می کند، اما امسال این نشریه در اقدامی جدید فهرستی از رتبه بندی 50 کشور برای تحصیلات دانشگاهی را منتشر کرده است.

این رتبه بندی از این قرار است؛ 

رتبه  نام کشور نمره از 100
1 ایالت متحده آمریکا  100
2 بریتانیا 98.5
3 آلمان 94
4 استرالیا 92.6
5 کانادا 90.2
6 فرانسه 89
7 هلند 84.8
8 چین 83.5
9 کره جنوبی 80.1
10 ژاپن 78.5
11 اسپانیا 75.3
12 سوئیس 74.5
13 ایتالیا 73.4
14 سوئد 73.1
15 بلژیک 71.6
16 نیوزلند 70.2
17 تایوان 68.1
18 آرژانتین 67.6
19 فنلاند 66.9
20 هنگ کنگ 66.7
21 سنگاپور 62.3
22 برزیل 62.2
23 دنمارک 62.1
24 هند  60.9
25 ایرلند 60.9
26 روسیه 59.8
27 مالزی 52.9
28 - -
29 اتریش 49.1
30 آفریقا جنوبی 47.1
31 شیلی 46.7
32 نروژ 46.6
33 مکزیک 46.2
34 کلمبیا 40.9
35 پرتغال 40.3
36 عربستان 36.5
37 تایلند 33.3
38 چک 31.8
39 ترکیه  26.1
40 قزاقستان  25.1
41 یونان 24.6
42 اندونزی 21.7
43 لهستان 20
44 لبنان 19.8
45 اوکراین 16.6
46 فیلیپین 16.4
47 مصر 15.5
48 امارات 10.9
49  استونی 10.5
50 پاکستان 9.2

«کیو اس» برای این رتبه بندی از 4 معیار استفاده کرده است؛ قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها، زمینه های اقتصادی.

قدرت سیستم؛ اولین معیار این رتبه بندی براساس قدرت نظام آموزشی است، هر کشور بر اساس تعداد دانشگاه هایی که در فهرست های سالانه «کیو اس» رتبه دارند، نمره می گیرند.

دسترسی؛ دومین معیار این رتبه بندی دسترسی بین المللی است، درواقع تلاش و توانایی دانشگاه های یک کشور برای رسیدن به سطح اول آموزش عالی جهانی، مهم است.

رتبه دانشگاه ها؛ این معیار کیفیت دانشگاه و رتبه دانشگاه را در معیار «کیو اس» در نظر می گیرد.

زمینه اقتصادی؛ در این رتبه بندی میزان سرمایه گذاری هر کشور در آموزش عالی خود هم بررسی شده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    369 5
    ایران؟
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      262 7
      مهندسی های دانشگاه شریف و تهران از خانواده های کم درامد به هرر طریقی شده قبول می شوند تا پذیرش آمریکا و اروپا بگیرند بعد به همون کشور و ها و دانشگاه ها خدمت می کنند و رشته های تجربی هم نیم میلیون نفر برای پز شکی و دندون می خونند که قبول شدنش خیلی خیلی سخته
    • بی نام DE ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      87 69
      یکی از بزرگترین ملاک ابن رتبه بندی ها دانشجوی بین المللی داشتنه. دانشگاههایی مثل شریف و تهران خوب اند اما چون دانشجوی بین المللی و کورس های به زبان انگلیسی ندارند رتبه خوبی ندارند.
    • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      پراید هم از سر این دانشجوهای ما زیاده
    • پویا US ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      96 34
      البته امریکا هم جالبه از 100 نمره 100گرفته. در عالی بودن دانشگاهاش شکی نیست ولی در مقابل خیلی خیلی گرون هستن. من خودم اینجا دانشجو هستم و جوونای امریکایی زیادی رو دیدم که بخاطر گرون بودن شهریه دانشگاه نمیتونن برن.
    • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      .............................................................. از درس پول در نمی آد ....................................................................
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      18 47
      نباید هم بیاد. شما دانشگاه رو با بنگاه کاریابی و بانک اشتباه گرفتین
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      33 3
      ما دانشگاهایمان رتبه ندارد بجاش کلی مقاله تو نشریات و ژورنال های دست چندمی دنیا چاپ می کنیم به اسم تحقیق و رتبه علمی باهاش می سازیم هر ساله هم بیشتر میشه فکر میکنیم خودمان را فریب دهیم دنیا را هم می توانیم، مقاله که عنوان هایش گویاست مثلا بررسی متوسط وزن دختران دانش اموز در مدارس ابتدایی منطقه فلان تهران، بعد ارسال برای هر نشریه در هر نقطه دور افتاده دنیا که حاضربشه چاپش کنه. حالا اگر در 100 سال یکبار هم ارجاع نشود ایراد ندارد مهم اینه که این نشان می دهد با تعداد مقالاتی که چاپ می کنیم رشد علمی داریم و از کشورهای زیادی در دنیا و منطقه جلوتریم.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      21 7
      بی نام اول شریف دانشگاه عالی هست ولی از کجا میگی از کم درامدها قبول میشن ؟ شما چرخی تو شریف بزنی متوجه میشی اینطور ی نیست
    • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      5 12
      فردوسی دانشگاه پیرها است همگی سن بالا هستن اصلا موندم هدفون از درس خوندن چیه.
    • محمد A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      26 3
      به بی نام 23:08 من خودم شریف بودم. اینی که میگی اصلا درست نیست. خیلی خیلی قدیمها بود که فقرا میرفتند شریف. با توسعه مدارس غیر انتفاعی الان طبقه متوسط میرند شریف. روز اولی که رفتم شریف 10 سال پیش از ماشینهایی که تو خیابون پشتیش پارک بود فهمیدم کلا اونجوری که فکر میکردم نیست و اکثر متوسط یا بچه مایه دار هستند.
    • حبیب دیپلمه A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      8 2
      به نظر من همین نظرات این خبر رو ادم بخونه وتوع استدلال وبحث کردن افرادو مقایسه کنه کاملا سطخ علمی دانشگاههای ما مشخص میشه اونی که مدعیه تحصیلات در شریفه با اونیکه در دانشگاه ازاد واحد جورج واشنگتن درس خونه با مدافعان ومخالفان آزادو فردوسی. به هر حال برای همه شما هموطنان تحصیلکردم ارزوی خو شبختی کرده وعرض میکنم زنده باد زاپاتا
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    تو ایران هم 3 دانشگاه خوب داریم که هر سال یک میلیون متقاضی داره
    • رامین IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      لیست سیاسیه.وگرنه دانشگاه های دولتی تهران و بعضی شهرستانها مثل فردوسی مشهد و سهند تبریز و صنعتی اصفهان حداقل از عربستان بهتره چه از لحاظ دانشجو چه اساتید و هییت علمی
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      شما ها هم چسبید الکی به این دانشگاه ها آخه فردوسی چی داره از آزادهای تهران در همه رشته ها هم پایین تره.
    • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      228 8
      حاجی شما کیواس رو قبول نداری رده بندی شانگهای رو که شرقیه قبول داری؟ دانشگاه های ما جایگاهی ندارن من ارشدم رو تهران تموم کردم و لیسانس شیراز بودم بخدا خبری نیست. مهندسی برق خوندم و مدیریت دو رشته هم خوندم در دو دانشکده لیست کاملا درسته حرف اول رو امریکا میزنه اگر پایان نامه کار کرده باشی متوجه میشی 99 درصد مقالات خوب همه از امریکا است. همه چند رده بندی میگن دانشگاه های ما جایگاهی ندارن واقعیت هم همینه یه مورد ابداع اختراع و...رو مثال بزن بگو دانشگاه های ما انجام دادن یه دونه تئوری رو نام ببر بگو دانشگاه های ما به دنیا دادن. حرفی ما نداریم 10 ساله من دارم همه رده بندی ها رو هر هفته نگاه می کنم لیست عین واقعیته و رده بندی ها هم همه با مدرک و سند و جزئیات صورت گرفته
    • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      100 5
      تعداد متقاضي دليل كيفيت بالا نمي باشد . دليل تقاضا محدود بودن دانشگاه خوب در ايران ميباشد. اين 3 دانشگاه در مقابل دانشگاههاي ممتاز اروپا و امريكا و ... عددي نيستند . دليل هم همين رتبه بندي هاي مختلف جهاني.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      فردوسی از آزادهای تهران پایین تره؟ : فردوسی از خیلی از دولتی های تهران هم بهتره. من خودم فردوسی درس نمی خونم ولی شما آزاد می خونی نه؟
    • بدون نام ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      124 3
      يكي از معيارها داشتن دانشجو از مليتهاي مختلف هست ، اخه كدوم دانشجوي خارجي گفته برم مدركم رو از ايران بگيرم تا موقع استخدام بهتر قبولم كنند?
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      83 1
      آره آقای رامین همه چیز سیاسیه، ما هم همه چیزمون عالیه، قشنگ هم محسوس هست و داریم در زندگی خودمون و اجتماع میبینیم، با همین فرمون همه چیز رو انکار کنیم تا چند سال دیگه باید بریم افغانستان پناهنده بشیم.
    • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      26 27
      متقاضی دلیل خوب بودن نیست ولی هر چی که هستیم دانشجوهای خیلی از دانشگاهامون رو همون امریکا رو هوا میبره. آیا ما از عربستان کمتریم؟ لیست سیاسیه یا نگاهش صرفا به امکانات دانشگاهه
    • بی نام US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      82 3
      آقاي رامين شما مثل اينكه از سرمايه گذاري عربستان تو دانشگاهاش خبر نداري.. پروفسوراي بهترين دانشگاهاي دنيا رو با چهار برابر پول بيشتر جذب كردن..
    • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      43 3
      مهم بین المللی بودن دانشگاههاست. متاسفانه در ایران همه دانشگاهها به زبان فارسی تدریس میکنن واکثر دانشجوها ایرانی هستن برای همین در اینگونه رده بندیها قرار نمیگیرن
    • بی نام GB ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      25 8
      با توجه به کثرت فراوان فارغ التحصیلان آزاد, دور از ذهن نیست که کامنت مقایسه دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد اینطوری لایک و دیسلایک بخوره. اگه دانشگاه آزاد وجود نداشت خیلی ها در این مملکت فقط خواب ورود به دانشگاه رو میدیدن
    • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      17 1
      بی نامی که فکر می کنی داشنجوی های ما را رو هوا می برند احتمالا تا به حال در جریال در خواست پذیرش کردن دانشجو ها از دانشگاه های امریکا و اروپا نبودی این خبر ها نیست پذیرش گرفتن از این دانشگاه ها حتی با داشتن رزومه خوب و سوابق تحصیلی درخشان از دانشگاه های اول کشور بسیار مشکله شما فکر می کنه فقط ما ایرنی ها هستیم که دانشگاه می رویم و می خواهیم برویم دانشگاه های معتبر دنیا درس بخونیم نه بردار من از همه دنیا متقاضی تحصیل در انها هستند.
    • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      13 3
      از فارق تحصیل لیسانس عمران ، پرسیدم بتون 350 و 150 چه فرقی دارن نمیدونست .
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
      5 3
      من هم از شما می پرسم که فارق با فارغ چه فرقی داره؟
  • بی نام RO ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    114 4
    جالبه تركيه ار ميان ٢٠٠ تا كشور ٣٩ ام هست.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    92 2
    ایران ته جدوله
  • عضو هیات علمی دانشگاه IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    145 5
    تعجب نداره وقتی پاکستان تو 50 تا هست اما ایران نیست. اگر غیر از این بود تعجب میکردم. 10 ساله دارم از نزدیک همه جزئیات رو میبینم.
  • ارشد دانشگاه تهران IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    152 5
    دانشگاه های ایران در 3 رتبه بندی مهم دنیا که کیو اس و تایمز و شانگهای هست بین 300 دانشگاه جهان هیچ جایگاهی ندارند. زخمت بکشید یه سرچ کوجولو کنید تا اگر توهمی هست از این توهم خارج بشید
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      آقای ارشد تهران. من علم و صنعت خوندم و الان هم در یکی از بهتریم دانشگاههای آمریکام. به صراحت می گم دانشگاه شریفتهرانعلم و صنعت امیرکبیر فردوسی و صنعتی اصفهان از بسیاری دانشگاههای آمریکا از لحاظ سطح علمی بالاترند.
    • فرشاد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      190 9
      تو که این همه جرات داری و میگی دانشگاه ایران بالاتره لطف کن دلارهای مملکت رو در سرزمین یانکی ها هدر نده و برگرد ایران و همین جا درس بخون تا سطح علمیت بره بالاتر و بی سواد نمونی
    • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      82 3
      دوست عزیز من ارشدم رو دانشگاه تهران تموم کردم و هم کلاسی های من الان در سراسر دنیا هستند و باهاشون ارتباط دارم اولا که حلاف نظر شما رو میگن ثانیا با روش علمی جایگاه دانشگاه های ما مشخص شده و مشاهده شما تعمیم جزء به کل محسوب میشه ارزش علمی نداره امریکا صدها دانشگاه داره و نمیشه هر دانشگاهی از امریکا رو با دانشگاه های خودمون هم مقایسه کرددر رده بندی 200 تا دانشگاه خوب داره ولی صدها دانشگاه بی کیفیت هم داره دوست خود بنده در دانشگاه بریهام یانگکه در رده بندی دویستم هست میخونه و میگه اندازه کل دانشگاه های مستقر در تهران ما امکانات داریم و همه بچه ها هم عالی کار میکنن. اگر دانشگاه های ما خوب بودن من دکترام رو همینجا میخوندم شما هم ول نمیکردی بری امریکا ببم جان.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      25 52
      آره حتما هم علم و صنعتی رو به بهترین دانشگاه های آمریکا راه میدند
    • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      107 5
      آقای بی نام : چه جالب . پس چرا خروجی دانشگاههای اونها گیتس و زاکربرگو بزوس و امثالهم هستند اما خروجی دانشگاههایی که شما میگی احمدی نژادو قالیبافو ...
    • بی نام DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      29 83
      من در یکی از برترین دانشگاههای آلمان لیسانس می خونم که واقعا سطح بسیار بالایی داره. ولی به جرات می گم فقط ۱۵ تا دانشگاه آلمانی اینقدر خوب اند و دانشگاههای شریف و تهران از بقیه دانشگاههای آلمان دانشجوهای بهتری دارند.
    • سجاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      62 8
      دوست عزیز بی نام، شما احتمالا علمی کاربردی امریکا نمیخونی؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      22 8
      کدوم دانشگاه آمریکا میخونی؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      17 3
      اگه دانشگاه های ایران بهتر هستن چرا رفتی امریکا؟ چرا همینجا نخوندی؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      10 26
      من همونیم که گفتم خیلی از دانشگاههای ایران از آمریکا بهتره. متاسفانه نمی شه دوستان رو منشن کرد اینجا تا جواب منو ببینند. اولا که بنده عرض کردم بسیاری از دانشگاههای آمریکا. نه همشون. دانشگاههای آیوی لیگ و چند دانشگاه در غرب نظیر استنفوردبرکلی یو سی ال ای ... اینها به طرز محسوسی از استاندارد ایران بالاترند ولی بسیاری از دانشگاههای آمریکا تقریبا می تونم بگم از رنک 50 به بعد امریکا از لحاظ علمی ونه از لحاظ امکانات از دانشگاههای تاپ ایران پایینترند. هر چند بعضی دانشگاهها در یک تک رشته بسیار خوبند. اون دوستیمون هم که گفتند برگرد و از امکانات تاپ دانشگاههای ایران استفاده کن باید بگم همونطور که گفتم اگر به دانشگاه خوبی در آمریکا بیاین معلومه برد کردین. جای سوال نداره
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      9 1
      همینطوره ضمن اینکه توجه کنیم یکی از معیارهای اساسی در بررسی کیفیت دانشگاهها ، سرنوشت فارغ التحصیلان اون دانشگاه ست که در چه شرکتهایی استخدام میشن و یا چه میزان کارآفرینی دارن که الحمدالله تو این زمینه به طور کل تعطیل هستیم ضمن اینکه دیگه گذشت اون زمان که بگیم سطح این دانشگاهمون با اون یکی فرق داره امروزه همه دانشگاهامون سر و ته یه کرباسن....اساتید که به فکر مقاله گرفتن از دانشجو و پروژه گرفتن از ارگانهای دولتی هستن و دانشجو هم اگه برا یک دانشگاه برند باشه به فکر مهاجرته اگه هم نباشه که به فکر عشق و حالش تو زمان تحصیله....همین محیط علمیمون به گند کشیده نشده بود که بله
    • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      6 5
      شما کامنت من رو اصلا خوندین که می گین اسم دانشگاههای برتر آمریکا رو نمی دونین. من همه اون دانشگاههایی که شما فرمودین رو آوردم. رجوع شود به کلمه آیوی لیگ. اینکه شما تعاریف دانشگاهی آمریکا رو نمی دونین مشکل من نیست. نمی دونم دوستان چرا اصرار دارن ما رو اینقدر ذلیل نشون بدن.
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    54 5
    افسوس
  • بدون نام ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    83 3
    تا يه نفر مي گه بايد با دنيا مراوده داشت تا در تمامي زمينه ها از تجربيات ازموده شده ي دنيا بهره بگيريم متهم ميشه به اينكه مخالف نظر اين و اون چرا حرف زدي و ما بايد همه چي رو متكي به خودمون باشيم و از اين حرفا غافل از اينكه اصل موضوع چيز ديگه ايست بايد تعامل كنيم، تمرين تقابل نداشتن .
  • علی A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    دوست عزیزی که راجب فردوسی و دانشگاه آزاد نظر دادی میشه بگی معیارت رو چی گرفتی؟منم فردوسی نمیخونم اما با قاطعیت نه تنها فردوسی بلکه همه ی دانشگاه های دولتی روزانه از آزاد های تهران حتی علوم تفریحات بهتر هستن.برو ببین اونا با چه رتبه و ترازی رفتن نشستن پشت اون صندلی ها و شما با چه رتبه ای داری مهندسیتو از مرکز یا شمال یا جنوب یا غرب و یا.... میگیری
    • من من A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      29 54
      ماذا فاذا؟ رتبه و تراز؟ برای مقایسه مثلا فردوسی با ازاد علوم تحقیقات؟؟؟ واقعا دانشجو هستی؟ اگه می خوای مقایسه عملی کنی باید تعداد مقالات منتشر شده مثلا علوم تحقیقات یا تهران جنوب رو با فردوسی مقایسه کنی و مهمتر از اون رتبه و اعتبار مجله ها و کنفرانس ها ی منتشر کننده و در نهایت میزان رفرنس ها به مقالات قبلی اونها ... شک دارم فردوسی حتی بتونه واحد تهران جنوب رو از نظر امتیاز مقالات بگیره چه برسه به علوم تحقیقات :/ بالاترین میزان خروجی علمی/مقاله در ایران برای دانشگاه تهرانه با درنظر گرفتن تمامی رشته ها و دانشگاههای مثل شریف و امیر کبیر و علم صنعت و حتی بهشتی کاملا با رقم قابل توجه بالاتر از دانشگاه ازاد علوم تحقیقاتن ولی اخه فردوسی :/ یا دانشگاه دولتی مثلا سمنان :/
    • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      20 2
      با شما موافقم، اکثریت دانشگاههای دولتی نسبت به آزاد بهترند.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      12 9
      دوست عزیزی که گفتین تمام دانشگاه های آزاد از تمام دانشگاه های سراسری پایین تره.یعنی واقعا نمیدونی که کسی دانشگاه آزاد تهران یا کرج درس می خونه تو سراسری شهرستان ها هم قبول شده ولی چون بچه تهران هست نمیره سراسری؟یعنی واقعا نمیدونی در رده بندی کیو اس آمریکا دانشگاه آزاد کرج همین امسال جزء 10 دانشگاه اول ایران شده؟ دیگه بعضی ها اینقدر اعتماد به نفس دارن که رده بندی آمریکا رو هم قبول ندارن
    • رضا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      10 5
      در پاسخ به کاربر بالا حتما به خاطر سطح بسیار بالای دانشگاه آزاده که نه هیچ شرکت دولتی و نه هیچ دانشگاه تراز اول دنیا پشیزی برای مدرک دانشگاه آزاد ارزش قائل نیستن. ضمنا چیزی که تعریفی باشه نیاز به این همه تلاش برای اثبات و تخریب بقیه دانشگاهها نداره
    • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      17 2
      عزیزم شما به کل گویا اطلاعاتی از این چیزا نداری. علوم تحقیقات به قول شما از لحاظ امتیاز علمی بالاتره؟ متاسفانه نمی تونم اینجا لینک اد کنم. فردوسی از لحاظ سایتیشن مقالاتش در بین دانشگاههای کشور الان چهارمه دو سال پیش حتی اول شد چرا چون خودتون آزاد می خونید اصرار دارین یه دانشگاههای خوب کشور رو به زیر بکشین. علوم و تحقیقات هم با احتساب همه واحدهای تهرانش رنک خوبی داره ولی یک مرکزش قابل مقایسه با فردوسی و صنعتی اصفهان و شیراز نیست. انصاف داشته باشین و منطق
    • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      7 7
      کی میگه کسی که دانشگاه آزاد تهران میخونه حتما دولتی شهرستان قبول میشده؟؟ اصلا سیستم سوالات این دو تا دانشگاه با هم متفاوته... من دوستایی داشتم که اصلا برای دولتی مجاز نشدن ولی علوم تحقیقات و آزاد تهران قبول شدن....
  • امیرحسن A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    52 4
    به نظرم دانشگاه به ازاد و دولتی بودن تو شهرستان و تهران بودن نیست . سال هاست داریم تو این بحث کلیشه ای اسم دانشگاه ها و مکان اونها دست و پا میزنم . به نظرم ادمی که لیاقتشو داشته باشه از هرجایی خودشو میتونه بکشه بالا .
  • omid omidi IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    42 21
    متاسفانه ایران تعداد دانشگاه زیاد ولی اکثرا بی کیفیتی داره. واحد های دانشگاه ازاد، و همگی غیر انتغاعی ها و علمی کاربردی ها و پیام نوری ها و... واقعا نیازی نیست در این کشور باشن. واقعا لازم هست اکثریت نسل جوون درس بخونن؟ اونم در سطح خیلی پایینی که در دانشگاه های غیر دولتی جریان داره؟ متاسفانه این دانشگاه ها فقط بازار کار رو برای بچه های زحمت کش دانشگاه دولتی تنگ کردند. در یک کلام میانگین دانشجویان این دانشگاه ها از لحاظ علمی و هوشی بسیار پایینتر از دانشگاه های ماه هستند. به عبارتی همین ها هستند که میانگین رو پایین می آرند.
    • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      28 12
      عجب چقدر راحت حکم میدید "واقعا لازم هست اکثریت نسل جوون درس بخونن؟"چرا شما خودتون جزء این اکثریت قرار نمیدین مگر علم و دانش قراره واسه یک قشر خاص باشه؟؟؟ درباره این کلامتون "متاسفانه این دانشگاه ها ازاد و....فقط بازار کار رو برای بچه های زحمت کش دانشگاه دولتی تنگ کردند."هرچند من منکر تلاش بسیار دانشجویان دانشگاه دولتی نمیشم اما یک چیز عرض کنم خدمتتون من در بعضی از همین دانشگاهای سطح پایین که میگین چرا باید باشن دیدم چه دانشجوهایی به جامعه تحویل دادن ، دانشجویان این دانشگاه های که ذکر کردین همراه اینکه درسشون با تمام جدیت میخونن در کنارش هم در کار میکنن مرتبط با رشته تحصیلیشون برای همین هست که بعضی از دانشجویان دانشگاه ازاد سریع تر وارد باز کار میشه نسبت به بعضی دانشجویان دانشگاه دولتی.
    • بی نام RO ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      1 3
      واقعیت جامعه ما است در اقتصاد هم وقتی که عرضه چیزی زیاد بشه اون کالا یا خدمات ارزشش رو از دست میده؟؟؟دوست من اصلا حرفتونن صحیح نیست دلیل اینکه تو جامعه ما ارزش یک چیز از دست میره بخاطر انحصاری بودن اون دست یه عده افراد هست و هرجور کیفیتی میخوان عرضه میکنن نمونه این مثال ایران خودرو و خیلی صنایع داخلی دیگه چون چیزی به نام رقابت در جامعه ما وجود نداره نگاه کن دوستان مگه شما نمیگید سطح سواد دانشگاه ازاد پایین هست چرا نمی تونید تو این رقابت کاری پیروز شید مگر سخته بردن چندتا دانشجو سطح پایینقصد بی حرمتی اصلا و ابدا به دانشجو ها ازادو... ندارمچرا تلاش برای بردن از حریفتون نمیکنید و خواهان نابودیش هستین؟؟قبول دارم بعضی هاشون بند پ دارن هنگام ورود به کار اما دیگه همه دانشجو ها ازاد و... ندارن
    • بی نام RO ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      3 5
      دانشگاه ازاد چند تا واحد داره؟ پیام نور چند تا؟"دقیقا همون واحدهای که دانشگاهی دولتی ارائه میدن این دانشگاه ها پیام نور و... ارائه میدن حتی گاهی بیشتر و اینکه دلیل مدرک ها بی ارزش شدن یکیش این دلیلی هست اما دلیل اصلی بی ارزش شدن مدرک اینکه جامعه فهمید نباید فقط به مدرک شخص فارغ تحصیل اهمییت زیادی نده بلکه باید ببینه واقعا کارش بلد هست تو رشتش یا نهدلیلش بی ارزش شدن مدارک اینکه چون دیدم یکی از عزیزان فارغ تحصیل دانشگاه عالیه دولتی وقتی اومد واسه کار و بردیمش کارگاه تا ببینیم چقدر کار بلد هست که...باعث شد سرپرست کارگاه عصبی چون هیچی بلد نبود تو کار عملی ،دوستم من واسه هر بخش صحبتت میتونم دلیل بیارم چرا حرفت درست نیست و یک چیز ذکر کنم دلیل بی ارزش و بی کیفیت شدن همه چیزهامون بدلیل نبود رقابت
    • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
      4 2
      جالبه که دوستانی که در یک سری دانشگاه ها تحصیل کردن و در کنکور نتونستن وارد دانشگاه های معتبر کشور بشن اومدن اینجا و بحث راه انداختن که دانشگاه های سراسری بچه هاشون بیسوادن و... این دوستان گویا خبر ندارن همکلاسی هاشون به موسسات توی میدان انقلاب برای نوشتن پایان نامه و مقاله مراجعه می کنن و بجه های دانشگاه های دولتی هستند که براشون پایان نامه و مقاله مینویسند. همیشه هم دنبال پایان نامه هستند و حتی موضوع رو هم نمیدونن چیه میان فقط پول میدن که پایان نامه بخرن
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      3 1
      دوستم خویه قبل از نظر دادن یکم فکر کنید "در یک سری دانشگاه ها تحصیل کردن و در کنکور نتونستن وارد دانشگاه های معتبر کشور بشن اومدن اینجا و بحث راه انداختن که دانشگاه های سراسری بچه هاشون بیسوادن و... "از کجا مطمن هستین من نتونستم یکی از دانشگاه های تهران وارد شم و مدرکم بگیرم؟؟دوست عزیز حرف من اینکه همه خروجی های دانشگاه های دولتیمون عالی نیستن تو بخش عملی نگاه کنید میگم عملی چون تو دانشگاه های عزیزمون فقط تئوری کار میکنیم وقتی میان دانشجو هامون میان تو کار عملی ضعیف هستن چون اگر اینجور نبود الان باید خیلی راحت به کار گرفته میشدن و درباره بخش پایان نامه حرفتون صحیح هست نسبتا نه کامل چون هردانشجوی میتونه این بخش انجام بده فقط باید تنبلیش کنار بذاره همین و دانشجوهامون نباید فکر کنن عالی تر هستن
  • بی نام FI ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    39 1
    یعنی از لبنان و پاکستان هم پایینتریم؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    43 13
    گر رتبه علمی ایران پایین اومده فقط بخاطر وجود و پذیرش بی رویه دانشگاه آزاد اسلامیه.
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    61 4
    رده بندی ها کاملا درسته بهتره از این توهم که در دنیا حرف اول رو ما میزنیم دربیایم تا بتونیم پیشرفت کنیم اگر در این توهم باشیم که ما حیلی مقاله های مهمی تولید می کنیم و خیلی باهوشیم همیشه عقب میمونیم. در امریکا حدود 1 میلیون نفر هیات علمی هست که 1500 تا 2000 نفرشون ایرانی هستن . ناسا 18 هزار کارمند داره که 70 نفرشون ایرانی هستند و هندی ها ادعا دارند که اونها در ناسا تعدادشون از همه بیشتره این تفکرات که ما خیلی باهوشیم و علم رو داریم تولید می کنیم جای تعجب داره شما اگر اسم یک دانشمند خودت رو بیاری در مقابل اون فرد در اون رشته امریکا اسم 400 نفر رو میاره اطرافت رو نگاه کن همه ساحت خارجه رده بندی ها همه متودولوژی دارن الکی که رده بندی نکرده متودولوژی رو اول بیان کرده بارم بندی کرده. متوهم نباشیم
  • پاکستان A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    31 0
    وای ینی بریم پاکستان درس بخونیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    53 1
    شرط می بندم در سال های دیگه کشورهای افغانستانو عراق و تاجیکستانو و سایر کشورهای دور و بر ایران میان تو این لیست به جز ایران. بعدش ما دوباره اینجا جمع میشیم به «هم دیگه» فحش میدیم که چرا «اونا» ما رو تو لیستاشون نمیذارن
  • از RU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    20 52
    فردوسی عالیه من خوندم اونجام
  • دانشجوی علی اباد کتول FI ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    65 7
    بهترین دانشگاه از لحاظ علمی وتعداد مقالات واستاد فقط علی اباد کتول است
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    13 27
    مسیری که توو ذهنش داره و فکرای بزرگی‌ که داره مأیوس کنه. در ضمن من دانشگاه آزاد خوندم و بهش افتخار می‌کنم. احساسم می‌کنم همه چیمو از دانشگاه آزاد دارم.
  • محمد هادی اهواز A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    76 4
    اینقدر دانشگاه دانشگاه نکنید، همتون از دانشگاه میاید بیرون 1 درصد تخصص کار توی بیزنس هارو ندارید فقط بیکار میمونید...والا
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      8 5
      یکم از خودت بگو عمویی
  • بی نام RO ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    92 2
    لامصب هر چه اومدیم پایین اسم ایران ندیدیم حالا اگه آمار خودکشی اعتیاد یا تصادف بود همون سه کشور اول می شد دق دل
  • فلوشیپ فوق دکترا آمریکا US ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    57 2
    بخاطر عدم دسترسی منابع رنکینگ دانشگاههای جهان از دانشگاههای ایران هیچوقت ارزیابی درستی از دانشگاهای ایران ندارند. ما دانشگاهای خوبی تو ایران داریم و هم دانشجوهای خوبی ولی متاسفانه نگاهی که اساتید ما و دانشگاههای ما دارن از نگاه اساتید و دانشگاهای آمریکا کاملا متفاوته و همین دلیل موفقیت آمریکا شده و اینکه اینجا بیش از 50 درصد اساتید خارجی هستند و به گفته اوباما دلیل موفقیت آمریکا جذب نخبگان از سراسر جهانه و یک کشور اینترنشناله.من اینجا دانشجوهای دانشگاه آزادی دیدم از اصفهان و قزوین که اومدن دکتری از اینجا گرفتن و العان استاد هستند تدو آمریکا, اینو گفتم که بگم اگرچه دانشگاه مهمه ولی انگیزه شخص دانشجو هم بسیار مهم هستش.
    • بی نام RO ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      8 4
      فلوشیپ الان درسته
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    72 21
    حالا هی بشینین و پز شریف و امیر کبیر رو بدین ،اینا در برابر پاکستان هم هیچ عددی نیستند
  • بی نام RO ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    33 1
    واقعا دانشگاه خلیج فارس بوشهر بی کیفیت است البته تا اونجا که من در اینجا درس می خونم یک رشته کارشناسی ارشد دو ترم درس میخونم و چیزی یاد نگرفتم فکر می کنم فضا طوری است که اساتید قادر به هدایت درست دانشجویان نیستند یا اصلا تمایلی ندارند
  • بی نام RO ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    20 73
    آخه یکی نیست بگه پاکستان اصلا امنیت داره که رتبه بندی علمی داشته باشه یا شرط میبندم که روی نقشه نمیدونم استونی کجاست عهده تایلند هم که مشخصه اصلا از نظر علمی شاهکارهای من تازه فهمیدم چرا انقدر میرن تایلند کاملا رتبه بندی مغرضانه و مسخره است تمام
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      9 0
      این رده بندی فقط داره به یک ادم پیشنهاد میکنه که کجا بره درس بخونه و همه فاکتورها رو در نظر گرفته کسی که بخاد بیاد ایران درس بخونه باید حتما کنکور شرکت کنه و کنکور هم مستلزم اینه که زبان فارسیش رو اول اوکی کنه همه مقاطع ایران کنکور دارن و برای یه ادم خارجی نمی صرفه ایران بیاد درس بخونه در اروپا تحصیلات رایگانه و کنکور هم نداره چرا باید یک فردی بیاد ایران خودش رو درگیر هزینه تحصیل و کنکور وزبانو ...بکنه؟ چرا باید این موسسه به یک فرد پیشنهاد بکنه برو ایران درس بخون؟ بعد در سایر رده بندی های دانشگاه ها که این موسسات میدن بیرون اصلا دانشگاه های ایران جایگاهی ندارن. یک کشوری که دانشگاهاش جایگاهی در 300 تای اول ندارن و پولی هم هستن و کنکور هم دارن چرا باید در این لیست قرار بگیره؟
  • حسن A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    26 2
    من لیسانس شریف دارم و فوق لیسانس از آمریکا. به اعتقاد من دانشگاه رفتن ارزش نیست. ارزش انسان به اخلاق و آدمیت است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    20 0
    مشكل فقدان روابط مناسب بين المللى ما در همه عرصه هاست ضمناً ما متاسفانه يك دانشگاه هم نداريم كه به زبان انگليسى تدريس كنه، بدون تعصّب بايد قبول كنيم فارسى زبان علم نيست. متاسفانه در سال هاى گذشته تعامل لازمه با مجامع مؤثّر جهانى نداشتيم.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      12 0
      اميدوارم به نظرات اين چنيني مقامات توجه كنند
  • جلال A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    6 3
    كاري ندارم كه دانشگاه هاي ما بهتره يا اونا و...ولي من متوجه نميشم كه چرا هر خبري تيتر مي كنيد يك سري ميان ميگن مثلا من دانشگاه تهرانيم ولي اونجا بهتره يا اينكه من صنعتي شريف خوندم و دوستام اونورن و اونجا بدتره و...حالا خبر راجب مكانيم بود يك سري با اسماي اشنا ميشدن ميكانيك و نظر ميدادن و...بابا به خدا وقتي مي خوايد نظر بديد مهم نيست چكاره باشيد و كجا درس خونده باشيد...
  • علیرضا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    9 2
    دوستان دقت کنند وقتی صنعتی اصفهان با 1/400 بودجه ای که مثلا دانشگاهی مثل ام آی تی آمریکا داره رتبه هایی به این شکل داره بنابراین بار زیادی روی دوش دانشجویان ایرانی هست که قابل مقایسه با هیچ دانشجویی هیچ جای دنیا نیست
  • بابک IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    12 1
    دوستی که دانشگاه آزاد را با فردوسی مشهد مقایسه کردی. این دو اصلا قابل قیاس نیستند. به هیچ وجه. من هم دانشجو فردوسی نیستم ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. در مورد تعداد مقالات و ... هم اگر سرچ بلد هستی تو پایگاه های داده معتبر سرچ کن ببین چندتا مقاله از اساتید دانشگاه آزاد میبینی؟ کلا هر جا ژورنالی هست که پولی هست و ژورنال پولی که هر چی بهش بدی چاپ میکنه اونجا دانشگاه آزاد حرف اول رو میزنه. ژورنالهایی بی کیفیت که عمدتا بعد از یه مدت همه تو بلک لیست قرار میگیرن.
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    14 1
    تو ایران درسته که دانشگاها خوب نیستند اما دانشجوها بدترند 90 درصد فقط برای مدرک میان .
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    22 0
    ما یک جامعه ای هستیم که بدون هیچ دلیل درستی معتقدیم باهوشترین ادمای دنیا هستیم وقتی هم که میگیم اگه باهوشترین هستی اسم دانشمندات رو بگو یا اختراعات و...رو به ما نشون بده دوستان جنجال راه میندازن و شروع به حمله میکنن. فقط المان اینقدر دانشمند و فیلسوف داره که نوشتن اسم اونها خودش چندین روز زمان میبره در حالی که در جامعه خودمون ما جند دانشمتدی که داریم رو به عنوان سند اینکه ما باهوشترین هستیم میدانیم. چند تحقیق در مورد میانگین ضریب هوش شده و مشخص شده ضریب هوش ما متوسطه. جالا با این فرضیات اشتباهی که ما داریم هیچ هم دور از انتظار نیست دوستان اعتقاد داشته باشند دانشگاه های ما باید جزو بهترینها باشند در دنیا. دانمشگاه هایی که نه امکانات درستی دارند نه اساتید صاحب نظری
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    11 9
    دانشگاه های پولی کیفیت آموزش در ایران را بسیار تنزل داده اند.ضمن اینکه در ایران هیچ استادی هم نمی تواند به دانشجویان سخت بگیرد زیرا با قمه در خیابان حسابش می رسند
  • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    20 1
    ما که در زمان محمود در تولید علم اول بودیم؟
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    18 0
    یکی از ویژگی های بد ما ایرانی ها اینه که فقط تعریف و تمجید رو قبول داریم و اگر با مدرک و سند چیزی جلومون بذارن که مورد قبولمون نباشه به خود اون طرف یا موسسه حمله لفظی می کنیم. از 40 سال قبل تا الان خیلی از کشورها روی دانشگاهاشون سرمایه گذاری کردن در حالی که ما در دانشگاهامون هیچ کاری نکردیم فقط کنکور برگزار کردیم یک عده رو فرستادیم چند دانشگاه اصلی کشور و دیگه کاری نکردیم. من سوال می کنم در دانشگاه تهران و شریف بجز افزایش جمعیت دانشجو ما چه کار کردیم؟ کیفیت رو بالا بردیم؟ 40 ساله همه دنیا دارن دانشگاهاشون رو بهبود میدن ولی خداییش ما در دانشگاهامون چه کاری کردیم؟ تمام تجهیزات ازمایشگاهی و کارگاهی فرسوده هستند دانشجو حوابگاه نداره امکانات درستی نداره کلاسها همه شلوغ و...ما افت کردیم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    14 0
    برخی ها منتظر بودن که مینوشت رتبه بندی به این صورته که اول ایران و دیگر هیچ. این افراد تا حالا به خودشون زحمت ندادن حتی یه سر به این سایتای رده بندی بزن یا دو سه تا از سایتای دانشگاه های امریکا رو برن ببینن یا اینکه به یک استادش ایمیل بزنن و رزومه استاده رو نگاه کن و تعداد سایتیشن های مقالاتش رو بشمارن. شما فقط برو نگه کن ببین امریکا چند تا دانشگاه عالی داره ادم اصلا متحیر میشه بعد امریکا رو با انگلیس مقایسه کن ببین امریکا کجا است و انگلیس کجا است. اصلا وضعیت امریکا غیر قابل قیاسه و یک عظمت علمی داره که همه کشورهای اروپایی روی هم ضربدر ده هم بشن ندارن
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    8 31
    از عربستان و پاکستان هم کمتریمتابلو این لیست سیاسیه وگرنه دانشگاههای امریکا دانشجوهای صنعتی شریف و تهران رو هوا میزنن
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    3 8
    ای قوم هوچی علت نیامدن اسم ایران عدم ارتباطات ایران است خود کشی نکنید,رنکینگ دانشگاههای ایران چه آزاد و چه دولتی هست دانشگاه فردوسی جایگاه خوبی دارد ولی جایگاه علوم و تحقیقات هم خوب است هردو جایگاه به نظر عجیبه و این رتبه بندی های توی خود اروپا و آمریکا با انتقادات زیادی مواجه است و آخر گفته ای از دکتر رضا که میفرماید سواد داشته باشید اگر سواد داشتید دیگر کسی حتا نمی پرسد مدرک داری یا نه, البته نقل به مضمون
  • سینا A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    12 4
    سایت کیو اس رو با شرمندگی میدیدم . دانشگاه شریف با رتبه 471 اولین دانشگاه ایرانه. حتی دانشگاه های کشورهای حوزه خلیج پارس از ما جلوترن. خانه از پای بست ویران است در نظام امورشی.
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    5 0
    دوستان ببینید ما فقط در سطح تهران چند
  • اردلان IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    22 0
    توجه کردید بصورت غیر ارادی توی این لیست برای پیدا کردن نام ایران از آخر شروع میکنیم ؟
  • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    7 1
    فرید ذکریا ، تحلیلگر معروف آمریکایی در کتاب "جهان پسا آمریکایی" که در آمریکا منتشر کرد درباره ی نظام آموزش عالی آمریکا مینویسد : آموزش عالی ، بهترین صنعت آمریکا در جهان است . آمریکا با پنج درصد جمعیت دنیا ، در صحنه ی آموزش عالی برتری مطلق دارد و 68 درصد از پنجاه دانشگاه برتر جهان متعلق به این کشور است .مزیت آمریکا در هیچ حوزه ی دیگری تا این حد قاطع نیست . آمریکا 2/6 درصد از تولید ناخالص خود را صرف سرمایه گذاری بر روی آموزش عالی میکند ، این در حالی است که اروپا 1/2 درصد و ژاپن 1/1 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش عالی میکنند . از سوی دیگر ، آمریکا جذاب ترین مقصد برای دانشجویان خارجی است تا جایی که 30 درصد کل دانشجویان خارجی در جهان در آمریکا تحصیل میکنند . یقیه اشو سرچ کنید
    • محسن A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      2 1
      این شد حرف حساب اونوقت تولید ناخالص ملی آمریکا رو با اروپا و ژاپن هم مقایسه کنی، کاملا مشخص میشه.