یکی از بخش هایی که در رونق اقتصادی استان نقش بسیار مهمی دارد بانک ها هستند و نکته جالب اینجاست که توجه و حمایتی که از سوی سیستم بانکی کشورهای دیگر در خصوص تولید صنعت صورت می گیرد بیشتر از سوی مدیران بانکی کشور ما که داعیه دار مبانی اعتقادی و دین اسلام هستند، می باشد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که پیرامون بررسی مشکلات بنگاه های تولید کننده کوچک و متوسط در استانداری مرکزی، برگزار شد، گفت: خوشبختانه بسیاری از گرفتاری های واحد های صنعتی استان طی جلساتی که در این راستا برگزار شد در حال حل و فصل است و مطالبی که در این جلسات مصوب می شود مدیران موظف به انجام آن هستند و در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است که عملکرد آن ها را زیر نظر دارد.
وی با بیان اینکه پس از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور که مربوط به 22 آذر ماه سال گذشته است شرایط اقتصادی کشور در حوزه صنعت به کلی دگرگون شده و رو به بهبود است، ابراز کرد: انعطاف دولت، تصمیمات هیأت وزیران و تصمیمات مقام معظم رهبری در در این مصوبات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی لحاظ شده است.
وی در ادامه خطاب به مدیران بانک ها، افزود: یکی از بخش هایی که در رونق اقتصادی استان نقش بسیار مهمی دارد بانک ها هستند و نکته جالب اینجاست که توجه و حمایتی که از سوی سیستم بانکی کشورهای دیگر در خصوص تولید صنعت صورت می گیرد بیشتر از سوی مدیران بانکی کشور ما که داعیه دار مبانی اعتقادی و دین اسلام هستند، می باشد و سرمایه گذاران خارجی که در ایران مشغول فعالیت هستند با وجودی که مشکلات اقتصادی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است، ولی به علت حمایت هایی که سوی سیستم بانکی کشورشان دارند با فراغ بال و آسودگی خاطر کار خود را دنبال می کنند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران بانک ها نباید به بهانه های مختلف باعث بازگشت پرونده های سرمایه گذاران شوند، چراکه وظیفه آن ها کمک به رونق واحد های صنعتی و تولیدی است و اگر اقدامات مثبتی را در این راستا از سوی بانک ها مشاهده نکنم؛ قطعا تذکر خواهم داد.
زمانی قمی همچنین ضمن ابراز گلایه از عملکرد مدیر تامین اجتماعی استان، ادامه داد: واقعا همراهی و انعطاف تامین اجتماعی مورد رضایت نیست و موارد فراوانی از دستورالعمل ها و مصوبات را به این سازمان ابلاغ کردیم، ولی هیچکدام پیگیری نشد.
وی عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور باید به حال این قضایا منطقی فکر کند و در غیر اینصورت نمی توان رونق ایجاد کرد هرچند که مصوبات این ستاد گره های بسیاری از واحد های تولیدی را باز کرد، مثلا کارخانه لوله صفا با دو هزار نفر کارگر که مدام در حال تحصن و اعتصاب بودند امروز با ظرفیت زیادی در حال فعالیت است و قسمت اعظم مشکلات این کارخانه برطرف شده است.

به گزارش خبر نگار ما، ظفر افشون، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه، گفت: دولت طی یک عزم جدی قصد دارد که برای کمک به واحد های صنعتی و تولیدی 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهد که سهم استان مرکزی 450 میلیارد تومان است که اخذ این تسهیلات بستگی به همت بانک ها و ثبت نام هرچه سریعتر بخش خصوصی در سایت بهینه یاب دارد و بانک ها موظفند شرایط را برای دریافت کنندگان وام فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه جهش از مشکلات مربوط به صنعت امکان پذیر نیست، مگر با حمایت بانک ها، ابراز کرد: تاکنون 350 واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و این تسهیلات فقط به بنگاه هایی که بازر فروش خوبی دارند ارائه می شود و تولید کنندگانی که محصولاتشان در انبارها مانده و فروشی ندارند، تسهیلاتی تعلق نمی گیرد.
به گزارش خبرنگارما، رقیه یادگاری، رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز، در این جلسه، گفت: بحث پروژ های نیمه تمام و استفاده از منابع بخش خصوصی جزء کارهای اصلی دولت تدبیر و امید است.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه ایجاد محیط کسب و کار مطلوب برای اقتصادی با هدف کوچکسازی دولت و توانمندسازیبخش خصوصی است، ادامه داد: افتتاح پروژه و کلنگ زنی زمانی از افتخارات دولت های قبلی بود ، ولی امروز پروژه های نیمه کاره بسیاری داریم که گریبانگیر دولت شده است و جز با کمک بخش خصوصی امکان تکمیل و بهره برداری از آن ها وجود ندارد.
یادگاری ابراز کرد: اکنون تکمیل پروژه های نیمه کاره ای که در سطح کشور وجود دارد 420 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داد که برآورد شده اگر در سال 50 هزار میلیارد تومان به تکمیل این پروژه ها اختصاص یابد، حدود 25 سال طول می کشد تا آن ها را تکمیل کنیم و در استان مرکزی به یک هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه ها نیاز است.
وی با اشاره به اینکه دولت برای رفع معضل از بخش خصوصی کمک می گیرد و طبق قانونی که در این راستا تصویب شده برای ترغیب سرمایه گذاران به این بخش طرح های حمایتی مختلفی تعریف شده است از جمله اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه کاره هیچ هزینه ای از سرمایه گذار دریافت نمی شود و سرمایه گذاران پس از تکمیل پروژه از عواید حاصل از آن می توانند سهم دولت را بپردازند.
یادگاری با بیان اینکه در سال گذشته 42 پروژه که تاثیر زیادی در توسعه استان دارد، ولی نیاز به اعتبارات زیادی دارد را احصا کرده و در سایت استانداری، ستاد سرمایه گذاری و سازمان برنامه و بودجه و از طریق جراید و رسانه ها معرفی کردیم، گفت: متاسفانه به دلیل عدم اطمینان و اعتماد سرمایه گذاران که نتیجه عملکرد دولت های پیشین بود، به جزء 4 مورد کسی به این مقوله ورود پیدا نکرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =