سریال «سفیران بیداری» با محوریت زندگی خواهران و برادران امام رضا(ع) و سیره حضرت معصومه (س) در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به نگارش درمی آید.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، مجید فراهانی سرپرست نویسندگان سریال «سفیران بیداری» درباره این سریال تاریخی توضیح داد: سریال «سفیران بیداری» یک اثر تاریخی است که ماجرای آن در قرن دوم هجری می‌گذرد؛ یعنی دورانی که امام رضا (ع) در ایران هستند و محوریت این قصه بر برادران و خواهران آن حضرت به ویژه حضرت معصومه (س) هستند که برای دیدار ایشان به مرو حرکت می‌کنند و در این میان حوادثی رخ می‌دهد. 

وی با بیان این که تاریخ درباره این اتفاق اطلاعات زیادی ندارد، افزود: ما با استفاده از تاریخ کلی و عمومی آن دوران، تاریخ جنگ‌ها و تاریخ مربوط به دوران حیات امام رضا (ع) سعی کرده‌ایم در متن شرایط آن دوران را برای مخاطبان سریال ترسیم کنیم.

وی درباره مراحل پژوهش و زمان نگارش قصه نیز گفت: طرح این سریال در مرکز فیلم و سریال برون مرزی مصوب و مرحله پژوهش آن آغاز شد تیمی از نویسندگان و پژوهشگران خلاق و مستعد کار را به دست گرفتند و حدود یک سال طول کشید

ما در فضای تاریخی قصه و دوران ساکن شویم. با راه اندازی مرکز گسترش فیلم نامه نویسی نگارش این اثر به مرکز منتقل شد که پس از تهیه خلاصه داستان ها مرحله سیناپس آغازشد.هم اکنون سیناپس سفیران بیداری ارائه شده و به زودی نگارش فیلم نامه را آغاز می کنیم.

این نویسنده در پاسخ به این که با توجه به نگارش متنی تاریخی آیا شرایط ویژه ای برای اجرایی و به تولید رساندن «سفیران بیداری» در متن از نظر فضاها، صحنه ها و لوکیشن ها در نظر گرفته شده است یا نه، عنوان کرد: اتفاقا یکی از دغدغه های ما از ابتدا همین بود و تلاش می کردیم فیلمنامه به گونه ای نوشته شود که شرایط پروداکشن خاصی را به کار تحمیل نکند. در واقع ما سعی کردیم با اقتضائات و موجودی های فعلی سینما و تلویزیون سازگار و هماهنگ باشیم. به نظرم با شرایط موجود همین حالا یکسری از لوکیشن های فعلی را می توان برای تولید این سریال استفاده کرد.

وی افزود: همچنین لوکیشن شهر مدینه که برای فیلم محمد رسول الله ساخته شده است، نیز در اختیار داریم و از لوکیشن های سایر سریال های تاریخی نیز می توان برای فضاسازی شهرهای مرو در داستان استفاده کرد. بنابراین پایه و اساس لوکیشن ها و فضاها وجود دارد و بخشی نیز در حال آماده سازی است.

سرپرست نویسندگان «سفیران بیداری» به امکانات و تجهیزات سریال سازی نوین اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت استفاده از آن ها گفت: تمهید دیگر برای به تولید رسیدن سریال های تاریخی که نیازمند لوکیشن ها و فضاهای زیادی هستند، مربوط به جریان سریال سازی نوین هست که در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل این که در سریال هایشان باید در لوکیشن های عظیم و متنوعی روایت شود، از ترفندهای جدید استفاده می کنند یا طراحی صحنه را به گونه ای انجام می دهند که از یک لوکیشن با مختصر تغییراتی بتوان برای چندین لوکیشن و موقعیت استفاده کرد. ما نیز به همه این نکات در حین نگارش توجه کرده ایم و مشکلی برای تولید این سریال وجود ندارد؛ اگرچه ساخت و ساز هم باید صورت بگیرد.

«سفیران بیداری» توسط جمعی از نویسندگان به سرپرستی مجید فراهانی در ۲۶ قسمت 40 دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلم‌نامه‌نویسی رسانه ملی به نگارش درمی‌آید.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =