تسنیم نوشت: در جدیدترین رده‌بندی شرکت‌های کشتیرانی کانتینری برتر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) با یک پله صعود بیست و یکم شد، مرسک نیز همچنان برترین کشتیرانی دنیاست.

مطابق جدیدترین گزارش یک شرکت تحقیقاتی اروپایی در ماه ژوئن 2016 میلادی شرکت مرسک دانمارک با 619 فروند کشتی و ظرفیت سه میلیون و 143هزار و 353 TEU کشتیرانی برتر دنیا شد.

شرکت سوئیس MSC (Mediterranean Shg Co ) با در اختیار داشتن 497 فروند کشتی و ظرفیت 2 میلیون و 753 هزار و 18 TEU کانتینر در رتبه دوم شرکت‌های برتر کشتیرانی جهان قرار گرفت. شرکت فرانسوی"CMA CGM " با 532 فروند کشتی و ظرفیت حمل دو میلیون و 333 هزار و 352 TEUکانتینر در رتبه سوم برترین شرکت کشتیرانی دنیا جای گرفت.

شرکت چینی COSCO نیز مانند ماه‌های اخیر همچنان با 290 فروند کشتی به ظرفیت یک میلیون و 573 هزار و 498 TEU در رده چهارم برترین کشتیرانی دنیا قرار دارد.

در رده پنجم شرکت تایوانی اورگرین (Evergreen Line) قرار گرفت. این شرکت 190 فروند کشتی با ظرفیت 963 هزار و 777 TEU کانتینر دارد. هاپاگ لوید آلمان نیز با 190 فروند کشتی و ظرفیت 923 هزار و 782 TEU کانتینر در رتبه ششم برترین کشتیرانی دنیا قرار گرفت.

شرکت‌ آ‌لمانیHamburg Sud Group در رده‌بندی جدید با در اختیار داشتن 126 فروند کشتی و ظرفیت حمل 641 هزار و 923 TEU کانتینر رده هفتم را به خود اختصاص داد.

Hanjin کره جنوبی با داشتن 101 فروند کشتی و ظرفیت حمل 625 هزار و 416 TEUکانتینر در رتبه هشتم قرار گرفت.

شرکت چینی OOCL با 108 کشتی و ظرفیت 601 هزار و 693 TEU کانتینر، شرکت‌ تایوانی یانگ مینگ با 104 کشتی و ظرفیت 578 هزار و 514 TEU کانتینر، UASC امارات با 56 فروند کشتی و ظرفیت حمل 541 هزار و 146 TEU، شرکت ژاپنی MOL با 85 فروند کشتی و ظرفیت 524هزار و 690 TEUکانتینر، NYK Line ژاپن با 98 فروند کشتی و ظزفیت 503 هزار و 343 TEU وHyundai M.M کره جنوبی با 56 کشتی و ظرفیت 400 هزار و 257 TEU کانتینر به ترتیب در رده‌های نهم تا چهاردهم برترین شرکتهای کشتیرانی جهان قرار گرفتند.

در ادامه K Line آمریکا با 70 فروند کشتی و ظرفیت 396 هزار و 500 TEU کانتینر رده پانزدهم جدول برترینها را به خود اختصاص داد. PIL استرالیا، Wan Hai تایوان، X-Press Feeders Group انگلیس، KMTC سنگاپور در رده‌های بعدی قرار دارند.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در فهرست جدید یک پله صعود کرده است. این شرکت در ماه ژوئن 2016 میلادی 47 فروند کشتی به ظرفیت 99 هزار و 582 TEU کانتینر در اختیار دارد. شهریور ماه گذشته سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای تبدیل این شرکت به 10 کشتیرانی برتر دنیا خبر داده و گفته بود:مطابق برنامه‌ تا دو سال آینده به رنکینگ 15 دنیا می‌رسیم.
22539

کد خبر 549500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 3
    برنامه‌ریزی رسیدن به 10 کشتیرانی برتر دنیا ایا مورد تایید و تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفته یا با منابع داخلی شرکت این کار انجام خواهد شد؟ عطش سیری ناپذیری برای خرید کشتی و به اصطلاح کشتی داری به جای کشتیرانی در مدیریت های تاریخی این شرکت خصولتی وجود داشته و تجربه نشان داده سازمان برنامه ریزی فاقد نیروی کارشناسی متخصص و با تجربه کافی برای بررسی همه جانبه این نوع خرید ها میباشد. تخصیص منابع مالی کمیاب میبایست به دقت صورت گیرد . بیشتر فهرست فوق شرکتهای خصوصی هستند نه دولتی و یا ملی.بهتر است از تجربه کارشناسان سایر بخش ها و بین المللی استفاده شود. سهم بازار خاص و انحصاری گذشته و جایگاه تجاری ایران عوامل کلیدی بررسی است. آیا سود آوری اختصاص منابع قبلی بررسی شده است.
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 0
    جالبه سویس دریا نداره و دومین شرکت حمل دریایی دنیا را داره.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    1 1
    اون موقع که تحریم بودیم و فقط ایریسل کانتینر بهمون میداد بدترین دوران صادرات کانتینری بود۰ کشتی ها بدون برنامه و نامنظم۰از اینجا که راه می افتاد با دعا و صلوات ۶ ماه دیگه میچسبد بندر تیانجین خانه از پای بست ویران است اخوی