ایرنا نوشت ، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری در سه ماهه اول امسال 6 شهرداری متخلف و بی توجه به بحث مدیریت پسماند و دفع غیر اصولی زباله به دادگاه معرفی شدند.

شهرام احمدی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود:امسال 28مورد مکان یابی دفن زباله در استان انجام شد و همچنین 35مورد اخطار نیز به دهیاری ها و شهرداری های استان داده شد.
وی گفت: سال گذشته در استان 724 پایش محل دفن زباله در سطح استان انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال 93بیش از 9.5درصد رشد داشته است.
احمدی اظهار داشت: سال گذشته 26شهرداری و دهیاری استان به دلیل دفن غیر بهداشتی زباله و بی توجهی به بحث مدیریت پسماند به دادگاه معرفی شدند.
وی در ادامه افزود: روزانه 725 تن زباله در سطح استان تولید می‌شود که 505 تن آن شهری و 220 تن روستایی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکیک از مبدا در سطح استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم‌ترین مشکلات در زمینه پسماند هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: مهمترین اقدامات در زمینه مدیریت پسماند این استان، طرح تفکیک از مبداء زباله است که با برنامه ریزی های صورت گرفته شده و با استفاده از توان بخش خصوصی نسبت به اجرای طرح بازیافت زباله اقدام می شود.
احمدی اظهار داشت: فقدان طرح جامع پسماند ، سوزاندن زباله در محل دفن زباله که این امر خلاف قانون بوده و باعث ایجاد گازهای مضر سمی می شود عدم اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدا زباله در سطح استان از مهمترین مشکلات حوزه پسماند است.
وی گفت:با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی است امکان مکان یابی مناسب محل دفن زباله در استان وجود ندارد.
گفتنی است  ،هم اکنون جمع آوری و دفن زباله در استان به صورت سنتی انجام می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =