مهر نوشت: مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی از طلب ۵۳ میلیارد ریالی کشاورزان از صندوق بیمه خبرداد و گفت: از دی ماه سال پرداختی به کشاورزان نداشته ایم.

جواد غنچه اظهار داشت: در حالی که کشاورزان خسارت دیده در سال زراعی گذشته ۲۴ میلیارد ریال از صندوق بیمه کشاورزی استان طلب کار هستند، امسال نیز بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه آخرین پرداختی کشاورزان مربوط به ۲۰ دی ماه سال گذشته بوده است، بیان کرد: بعد از گذشت هفت ماه هنوز هم صندوق هیچ مبلغی به کشاورزان پرداخت نکرده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی، مجموع غرامت کشاورزان در سال زراعی ۹۳-۹۴ بالغ بر ۱۴۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۷ میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی، ۵۷ میلیارد ریال مربوط به محصولات باغی، ۵۷ میلیارد ریال مربوط به دام و ۱۱ میلیارد ریال نیز مربوط به طیور بوده است.

۱۷ هزار هکتار اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

غنچه با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از این غرامت پرداخت شده است، بیان داشت: حدود ۲۴ میلیارد ریال از این مبلغ باقی مانده است که تا زمانی دولت سهم خود را به صندوق پرداخت نکند قابل پرداخت نیست.

غنچه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نیز ۱۷ هزار و ۵۲۹ هکتار از اراضی زراعی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، عنوان داشت: در این بیمه ۱۱ هزار و ۴۲۷ هکتار از باغات استان نیز بیمه شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۱۸ هزار راس گوسفند تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.

به گفته وی از ابتدای سال زراعی ۹۴- ۹۵ حدود یک هزار و ۸۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی استان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کرده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =