ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: کاملا بدیهی است که متن قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت با تحریک آمریکا و پس از خودداری واشنگتن از اجرای توافق با مسکو در باره سوریه ارائه شده بود.

در بیانیه روز یکشنبه وزارت خارجه روسیه آمده است: علت استفاده مسکو از وتو برای رد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای اوضاع حلب، تحریف واقعیت ها بود.

در این بیانیه آمده است: واقعیت های (منطقه حلب) در قطعنامه پیشنهادی به شدت تحریف شده و متن آن بسیار سیاسی، نامتوازن و یکجانبه تنظیم شده بود.

روسیه شامگاه شنبه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه به شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد.
وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود یادآوری کرده است: در متن پیش نویس ارائه شده تمام مسئولیت تشدید تنش ها در سوریه بر عهده دولت این کشور گذاشته شده بود و در همین حال تلاش می شد، پرواز هواپیماهای نظامی در منطقه حلب ممنوع شود و بدین وسیله از گروههای تروریستی جبهه النصره و معارض دفاع کرده بود.

بیانیه می افزاید: این در حالی است که تمام کشورهای عضو سازمان ملل متعهد به مبارزه با تهدیدهای تروریست ها با تمام امکانات موجود هستند.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین از اینکه در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه لزوم حل و فصل سیاسی مساله سوریه از طریق گفت وگوهای طرف های داخلی آن بطور کامل نادیده گرفته شده بود، انتقاد شد.

به گزارش رسانه ها، «ویتالی چورکین» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل از همان اول می دانستند که هر دو پیش نویس پاریس و مسکو رای نمی آورد.
وی از همه طرف ها خواست، روند صلح سوریه را که از سوی گروه های رادیکال تضعیف شده است، از سر بگیرند.
توقف بمباران های سوریه و روسیه در شرق حلب، یکی از مفاد اصلی پیش نویس پیشنهادی فرانسه بود.
مسکو و دمشق بارها اعلام کردند که پناهگاه های تروریست ها در حلب را که موجب تضعیف توافقنامه توقف خصومت ها شده است، هدف قرار می دهند.

توقف فوری خشونت ها در حلب یکی از مفاد پیش نویس پیشنهادی روسیه به شورای امنیت سازمان ملل بود.
جدا کردن فوری گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو از گروه های تروریستی مانند جبهه النصره در حلب یکی از بخش های اصلی پیش نویس پیشنهادی روسیه بود.

استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه از پیش نویس پیشنهادی روسیه حمایت کرد.

آمریکا از اسفندماه سال گذشته به ویژه در چارچوب توافق 19 شهریورماه با روسیه در ژنو متعهد به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترک با گروههای تروریستی، همکاری در کمک رسانی به ساکنان حلب و تسهیل در روند مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی اقدامی انجام نداد و همه توافق ها را معلق کرد.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی-عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروههای مختلف تروریستی با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور و همچنین عراق را در پی داشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =