همشهری نوشت: مخترعان و مبتکران دارای استعدادها، قابلیت‌های و ظرفیت‌های بسیار زیادی هستند و به نظر می رسد باید لازم باشد که همه از آنها حمایت کنند.

 امروزه دانشگاه علمی کاربردی کارگران خوزستان یکی از دانشگاهی است که توانسته با دانشجویان توانمند خود اختراعاتی در زمینه فنی مهندسی از جمله اعتراع دستگاه رادیوگرافی جوش و نیز ساخت قطعات برش کاری شده را داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی کارگران خوزستان در این باره اظهار کرد: اختراعات موضوع بسیار مهمی است که همه باید تلاش کرد تا این اختراعات کاربردی شوند.

«مهدی محمدی ده چشمه» با تاکید بر شناسایی افق بلندمدت پتانسیل‌های خوزستان در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: باید بر اساس این افق از ظرفیت‌های موجود استفاده و با حمایت از طرح‌های مناسب در این راستا، برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنیم.

فعالیت دانشگاه از سال 87
دانشگاه جامع علمی- کاربردی کارگران خوزستان با وجود این‌که قدمت چندان زیادی ندارد اما امروزه به لحاظ افزایش رشته‌های تحصیلی و تعداد دانشجو جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است، این دانشگاه از سال 87 در اهواز راه اندازی شده و اكنون دارای 172استاد مجرب، 1560 دانشجوی فعال و نیز 1300 فارغ التحصیل را در سال به عهده دارد.

استفاده از اساتید مجرب
محمدی با اشاره به این‌که دانشجویان در 12 رشته مقطع كاردانی و 3 رشته كارشناسی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: بالای 80 درصد دانشجویان را افراد شاغل تشکیل می‌دهند.


رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی کارگران خوزستان با بیان این‌که بیشتر دانشجویان شاغل هستند، گفت: از سال اول شروع دانشگاه سعی کردیم شرایط تردد دانشجویان را تسهیل کنیم و اغلب کلاس‌ها را در روزهای پنجشنبه و جمعه بگذاریم که افراد شاغل بتوانند از کلاس‌ها بیشترین استفاده را داشته باشند.

 وی به آمار دانشجویان اشاره کرد و گفت: تا به امروز آماری که داریم چیزی نزدیک به 1560 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

تلاش گروهی اساتید و مدیران
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی کارگران خوزستان با بیان این‌که دانشگاه علمی كاربردی کارگران خوزستان موفقیت‌های بزرگی از اساتید، دانشجویان و فارع التحصیلان به نمایش گذاشته، اظهار کرد: این موفقیت بزرگ حاصل تلاش گروهی اساتید و جمعی از مدیران بوده است.

محمدی درباره این‌که تاکنون با سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای و نیز با برخی از شرکت‌های صنعتی تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است، عنوان کرد: امروز با استفاده از تفاهم نامه‌های صورت گرفته، نه‎تنها سطح آموزشی دانشجویان در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و در ابعاد مهارتی بالا رفته، بلکه در غالب این همکاری‌ها برای تامین تجهیزات با هزینه بالا دغدغه ای نداریم.

به گزارش همشهری، سال گذشته دانشگاه علمی کاربردی کارگران در مسابقات المپیاد جوش که با همکاری مرکز علمی کاربردی کارگران، فنی حرفه ای و شرکت لوله سازی برگزار شد، توانسته بود رتبه های برتر را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه تاکنون اردوها، تشکل ها و انجمن های علمی مختلفی برگزار کرده و  نیز از زمان تاسیس در بخش فوتبال و رشته های رزمی فعال بوده که در بخش افتخارات ورزشی، کسب مقام نخست مسابقات کاراته استانی و همچنین قهرمانی کشوری را داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =