نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترفندهای مختلف دشمنان برای مقابله با ارزش های ناب اسلامی گفت: امروز فضای مجازی به ابزار دشمن برای رسوخ به ایده ها به ویژه نشانه رفتن تفکر جوانان تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دکتر محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه در آئین رونمایی از کتاب تروریسم و فضای مجازی نوشته عباس عراقچی درکرج افزود: فضایی که امروز نسل جوان ما را در موضوعات بین المللی و کشوری تحت تاثیر قرار می دهد فضای مجازی است و می تواند در تصمیم گیری های اصلی افراد اثر عمیق بگذارد.
وی ادامه داد: با نگاهی گذرا به چگونگی شکل گیری تفکراتی مانند وهابیت ، تکفیری ها و سلفی ها می توان به این نتیجه رسید که دشمنان در پس سال ها مطالعه برای هر برهه ای از زمان تفکرهای خاصی به وجود آورده اند.
کولیوند گفت: جریان هایی مانند القاعده ، داعش و سلفی ها حاصل برنامه ریزی ومطالعه دشمنان اسلام است که هریک تاریخ مصرف خاصی دارد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: امروز معرف اسلام به جهان فکر های تنده سلفی گری ، داعش النصره و غیره است که با ابزار فضای مجازی به جهانیان معرفی می شوند .
وی افزود: این اقدام خیانت به قرآن و اسلام است که کنون پس از ١٤٠٠ سال جریان هایی پا در عرصه مبارزه گذاشته اند که با معیارهای اصیل دینی و انسانی فاصله ها دارند.
کولیوند گفت: تفکری که به زن ، مرد و کودکان رحم نمی کند و با بی رحمی کشتار و جنایت راه می اندازد به خاطر ضربه به اسلام مورد حمایت استکبار قرار گرفته است .
وی اظهار داشت: دراین برهه زمانی تکلیف مسلمانان به ویژه شیعیان سنگین است و ما باید اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم .
این نماینده مجلس افزود: حوزه های علمیه ، آموزش و پرورش و سایر مراکز پژوهشی باید وارد میدان شوند و به خوبی در این عرصه ضمن روشنگری به هدایت نسل ها برخیزند.
کولیوند گفت: امروز تکلیف شیعه و مسلمانان به ویژه متفکران دینی بسیار سنگین است زیرا دشمنان به آبروی جامعه اسلامی در فضای مجازی خدشه وارد می کنند.
وی اظهار داشت: اگر امروز در سوریه و عراق گروه های تکفیری مهار نشوند دامنه جنایات آنان گسترش می یابد پس باید در این برهه حساس آنها را زمین گیرکرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =