با ابراهیم رنجبر که در پارالمپیک برای ایران مدال آورد/معلولیت محدودیت نیست

رنجبر یکی از ورزشکارانی است که در ریو موفق شد یکی از مدال‌های ایران را بر گردن بیاویزد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سیزدهم آذرماه روز معلولان است.روزی که فقط نباید به همین یک روز خلاصه شود و در بقیه ایام سال این عزیزان به فراموشی سپرده شوند.

امروز فرصتی شد تا به مناسبت روز جهانی معلولان ابراهیم رنجبر، مدال آور بازیهای پارالمپیک گفت و گویی کوتاه را در این مورد انجام بدهد.به گزارش رادیو ورزش،رنجبر، در پاسخ به این سوال که چه پیشنهاداتی به دوستان معلول خود دارید، عنوان کرد:« با توجه به تجربه ای که دارم، نخستین مطلب این است که نباید امید خود را از دست بدهند. این جمله زیاد شنیده می شود که معلولیت محدویت نیست، اما اولین کسی که باید این جمله را باور کند، خود ما افراد معلول هستیم. نمونه های بسیار زیادی داریم که با معلولیت های شدید در دنیا افتخار آفرینی کرده اند.»
رنجبر، ادامه داد:« این جمله خوبی است که مسئولین باید فکری کنند که این انرژی و استعدادها هدر نرود؛ اما بنده به دوستان معلولم می گویم که اصلاً به امید مسئولین نمانید که برای شما کاری انجام دهند، ما باید خودمان به فکر باشیم. اگر مسئولین بخواهند برای ما کاری کنند، کارمان عقب می ماند و پیش نخواهد رفت و این تجربه ای است که متأسفانه در چند سال اخیر داشته ایم. شعاری که امسال در دنیا مطرح شد این بود که من یک معلول هستم و برای گشایش مشکلاتم از خودم استفاده کنید؛ این یک واقعیت است که متأسفانه در کشور ما بسیار کم به آن اهمیت داده می شود. »
وی، تأکید کرد: «ما معولین با هر اندازه محدودیتی که داریم باید از فضای خانه خارج شویم و در جامعه حضور پیدا کنیم. ورزش کردن یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام دهیم تا بتوانیم بر مشکلاتمان فائق بیایم.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =