نظر کاربران خبرآنلاین درباره انحلال موسسات غیرمجاز

«آیا انحلال موسسات غیرمجاز و سپردن تعهدات سپرده‌گذاران به سایر بانک‌ها توانسته مشکل امنیت سرمایه‌ و آرامش خاطر سپرده‌گذاران را حل کند؟» این سوالی است که کاربران خبرآنلاین درباره آن دیدگاه جالبی داشتند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسسات مالی غیرمجاز در سال‌های گذشته بزرگ‌ترین مشکل بانک مرکزی و بازار پولی کشور بوده؛ با این حال بانک مرکزی در سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای حل این مشکل در اقتصاد انجام داده است.

یکی از مهمترین اقدامات بانک مرکزی، انحلال این موسسات و سپردن تعهدات آنها به بانک‌های دیگر بوده است؛ اقدامی که در جهت حفاظت از سرمایه مردم صورت گرفته است. اکنون این سوال مطرح است که آیا این انحلال‌ها و سپردن تعهدات سپرده‌گذاران به سایر بانک‌ها توانسته مشکل امنیت سرمایه‌ها و آرامش خاطر سپرده‌گذاران را حل کند؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های قابل تاملی داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «مردم با طمع سود بالاتر از نرخ رسمی بانک مرکزی، رفتن توی موسسات غیرمجاز سپرده‌گذاری کردن حالا اعتراض هم می‌کنند. همیشه میگن دولت و سیستم‌های بازرسی چرا جلوی این موسسات رو نمی‌گیرند. هر وقت تقاضا نباشه، عرضه هم شکل نمی‌گیره. اگه مردم پولشون رو توی این موسسات نریزند، این موسسات هم قارچی زیاد نمی‌شوند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این نظر، عنوان کرده است: «علت ناتوانی موسسه میزان در بازپرداخت دیون خود، به‌دلیل سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه‌های بزرگ کشور و به‌دنبال آن، درخواست سپرده‌گذاران برای دریافت منابع خود کاملا اشتباه و فرافکنی از اصل واقعیت موضوع است. اگر این‌چنین باشد، موسسات مالی و بانک‌ها می‌توانند منابع وجه ضمانت را به اجرا یا فروش گذاشته و از عهده دیون خود بر آیند.

زارع هم تصریح کرده است: «سرنوشت پول‌های ما در دست بانک مرکزی است.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «متاسفانه پدرم از سپرده‌گذاران میزان بود. پدرم از قصه فوت کرد و به سپرده‌اش نرسید.»

محمودی در ادامه نوشته است: موسسه زیان‌ده را غالب بانکمان کردند که نه‌تنها بانک به گل نشست و ما کارکنان را دچار اختلال شدید کرد، بلکه سهامداران را نیز متضرر کرد.»

یکی از کابران خبرآنلاین عنوان کرد: «موسسات مالی غیرمجاز چون تحت نظارت نبودند، می‌شه از طریق‌شون پولشویی کرد. دم بانک مرکزی گرم.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «اینا فقط شایعه‌هایی است که توسط افراد سودجو پخش شد. متاسفانه مردم ما باور کردن این مشکل توسط خودمون حل می‌شه؛ این‌گونه که به این شایعه‌ها بی‌توجه باشیم تا مشکلی که خودمون با هجوم آوردن به شعب میزان برای برداشت پول‌هامون در به‌وجود آوردنش بی‌تقصیر نبودیم، به آرامی حل بشه. ای کاش اول تحقیق می‌کردیم، بعد کاری رو انجام می‌دادیم تا این‌طور به دردسر خودمون را نمی‌انداختیم.»

«محمود» هم نوشته است: «من یک متضرر هستم. وام در قبال سپرده داشتم. ثامن‌الحجج تسویه کردم. وام رو از سپرده کم کردند و گواهی تسویه داخل پاکت در بسته به من دادن و بردم پارسیان، ولی گفتن وام داشتی و سیستم راه نمی‌ده برات کاری بکنیم. حالا ثامن‌الحجج می‌گه تقصیر پارسیان، و پارسیان می‌گه تقصیر ثامن هست. من موندم و یه پاک در بسته.»

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «توی این مملکت بدون مجوز یا موافقت اصولی، بقالی هم نمی‌شه زد، چه برسه به موسسه مالی و اعتباری با بیشتر از 500 شعبه. پس مردم به دولت اعتماد کردن و نه امضای کسانی که به راحتی با یک مصاحبه زندگی صدها هزار نفر را به ویرانه تبدیل می‌کنند و بعد از چند مدت می‌گویند که از ارائه توضیح معذورند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را «جان» عنوان کرده، نوشته است: «چگونه است در این کشور یک دکه روزنامه‌فروشی بدون مجوز نمی‌تواند کار کند؟ ولی یک موسسه بیش از 10 سال بدون مجوز و غیرمجاز بوده و همه خواب بوده‌اند؟»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    5 0
    به نظره من مقصره اصلی فقط بانک مرکزیه و بس چون نظارتی رو بانک ها و موسسات چه مجاز و چه غیر مجاز نداره میگفتن تو موسسات غیر مجاز هر کی سپرده گذاری کنه مسولیتش با خودشه خب قبول این موسسه کاسپین که دیگه خودتون بهش مجوز دادین اینم حتما سپرده گذارا مسولن پس بانک مرکزی چکارست هیشکی جوابگو هم نیست