رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نگاه شهرداری طی سال‌های اخیر توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای توسعه فضاهای شهری بوده است، گفت: نگاه جدیدی بر مدیریت شهری اصفهان حاکم شده که سعی شده در این نگاه منافع همه شهروندان و سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ رضا امینی در  آئین رونمایی از نشان كيفيت برتر پروژه‌های مشاركتی افزایش کیفیت زندگی شهروندان را نتیجه مشارکت بخش خصوصی با شهرداری دانست و افزود: نگاه حاکمیت به بخش خصوصی باید نگاهی موثق، بسیط و با سعه صدر بالا باشد و چنانچه این امر محقق نشود به طور حتم جذب سرمایه نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری باید در همه رده‌های مدیریت شهری مشاهده شود، اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید به این باور جمعی برسند که ورود بخش خصوصی برای کمک به اداره شهر ضروری است هر چند این ورود نیز نیاز به ملزوماتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تسهیل فرایندهای اداری برای سرمایه‌گذاران ضمن حفظ شان و جایگاه شهروندان را امری مهم دانست و افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی جدی و مجزایی برای این موضوع در خصوص فعالیت سرمایه‌گذاران تدوین شود.

امینی با تاکید بر اینکه باید نگاه تضمینی برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد، اضافه کرد: همه باید بپذیرند که بخش خصوصی باید وارد فعالیت‌های شهری شود در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک به نقطه تاریکی در توسعه شهری می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه مردم‌داری دارد، ابراز داشت: شهرداری باید متناسب با افزایش جمعیت رشد فضاهای شهری را نیز مورد توجه قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به لزوم رعایت زمانبندی از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران باید در مدت زمانی که اعلام می‌کنند پروژه‌های خود را به بهره برداری برسانند چرا که در این زمینه شهرداری باید پاسخگوی شهروندان باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =