شهردار اردبیل اظهار کرد: بودجه سال ۹۶ شهر اردبیل با رشد 68 درصدی نسبت به سال گذشته با اعتبار ۵۲۸ ملیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مهران عقلمند _ خبرآنلاین اردبیل: آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اردبلی و مناطق و ساطمانهای وابسته به شورای اسلامی این شهر با حضور شهردار اردبیل، اعضای شورای شهر و برخی از مسولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

حمید لطف الهیان، شهردار اردبیل در این مراسم با اشاره به رقم بودجه سال ۹۶ اظهار کرد: بودجه سال ۹۶  شهر اردبیل با رشد 68 درصدی نسبت به سال گذشته با اعتبار ۵۲۸ ملیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۱ پروژه در سال آینده انجام خواهد گرفت یادآور شد:۴۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد و در لایحه بودجه سال آینده  ۶۸ درصد بودجه برای فعالیتهای عمرانی و ۳۲ درصد آن نیز برای هزینه های جاری پیش بینی شده است.

 

لطف الهیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اتخاذ سیاستهای اقتصاد مقاومتی مجموعه شهرداری اردبیل نیز با همین روبکرد و با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی اقدام به تنظیم نمودن بودجه سال 96 کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل در سال 95 با رکود اقتصادی مواجه بوده افزود: با توجه به رکود اقتصادی موجود با کاهش 6 درصدی در متمم بودجه سال 95 روبرو شدیم و در نظر داریم در سال آینده با استفاده از روشهای نوین و اصلاح هزینه ها و درآمد شهرداری و استفاده نمودن از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاریهای مشارکتی ازبروز این مسایل جلوگیری کنیم.

حمید لطف الهیان به تأثیر رکود در پروژه‌های عمران شهری اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری در سال 92 نزدیک به یک میلیون و 750 هزار متر مربع پروانه صادر کرده و این در حالی است که این آمار در سال 95 به 650 هزار متر مربع کاهش یافته است. 




شهردار اردبیل گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری در اولویت کار قرار گرفته که قرار است با تداوم عملیات اجرایی، در مناسبت‌های مختلف همانند سوم خرداد، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تقدیم شهروندان اردبیلی شود.

لطف‌اللهیان همچنین بر تک پروژه‌های مهم شهرداری در سال 96 اشاره کرد و افزود: تک پروژه‌هایی مثل عملیات اجرایی پل قدس، عملیات اجرایی پل داروپخش، تقاطع نیار، توسعه فضای سبز و توسعه مجموعه شورابیل بخش اعظمی از پروژه‌هایی است که در بودجه سال 96 پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: با اهتمام در لایحه بودجه سال 96 رویکرد فرهنگی، اجتماعی همه پروژه‌ها لحاظ شده و تمام پروژه‌های انجام شده در سال آینده دارای پیوست زیست‌محیطی و پیوست فرهنگی هستند.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با تحقق بودجه شاهد همیاری و همکاری شهروندان و همه مسؤولان اجرایی استان بوده و بتوانیم بیش از گذشته شاهد عمران و آبادانی اردبیل کهن شویم.

 

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =