۴ میلیون پنل خورشیدی از فضا چطور دیده می‌شوند؟/ عکس‌های ناسا از بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان

دیوار چین از فضا به خوبی دیده نمی‌شود اما بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در این کشور از فضا هم نمای بسیار خوبی دارد. ماهواره‌ Landsat 8 ناسا از بزرگترین پارک خورشیدی جهان تصویر خارق‌العاده‌ای ثبت کرده است.

به گزارش خبرآنلاين،بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان با ۴ میلیون صفحه خورشیدی که محوطه‌ای به وسعت ۲۷ کیلومتر مربع را پوشش داده‌است، در چین واقع شده و برق مورد نیاز ۱۴۰ هزار خانه را تامین می‌کند. اين دو تصوير از محل اين نيروگاه مهم خورشيدي بين سالهاي 2013 و ژانويه 2017 گرفته شده است.

سال گذشته چين 103 ميليارد دلار در زمينه انرژي‌هاي تجديد‌پذير سرمايه‌گذاري كرد و در سال 2016 ظرفيت كلي توليد برق از محل منابع پاك در اين كشور به 77 گيگاوات رسيد و به اين شكل چين توانست از پيشگامان انرژي‌هاي تجديد‌پذير مانند آلمان، ژاپن و آمريكا نيز پيشي بگيرد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    8 0
    ما هم بعد میلیاردها دلار خرج کردن و سالها انتظار ،مثلا نیروگاه خورشیدی داریم
  • م ر IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    11 1
    ما هم استعداد دست نخورده ی خیلی زیادی در این زمینه داریم که کاش به جای انرژی هسته ای خطرناک و پر هزینه بر این انرژی های پاک تمرکز می کردیم
  • رضا زندیگان IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    1 0
    سلام بر عزیزان خبرآنلاین. جالبه اینه که این نیروگاه بزرگ خورشیدی چین از ارتفاع 2 کیلومتری از سطح زمین با وضوح نسبی که در این عکس دیده میشود با استفاده از گوگل مپ فقط از ارتفاع 5 کیلومتری قابل رویت است؟ و چنانچه با زوم پایین تر بروید اساسا" چنین چیزی را روی سطح زمین نمی بینید... بنده بخاطر نوع کارم مرتبا" از نقشه های ماهواره ای گوگل استفاده میکنم و از بروز بودن عکسهای هوائی مربوط به کشور چین هم مطمئنم لطفا" شما هم چک کنید.. مختصات عمومی جغرافیایی عکسهای مورد استفاده در این گزارش مربوط به جنوب استان هاینان در مرکز چین میباشد.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    2 1
    اونوقت برادران در اینجا چسبیدن به انرژی بسیار پرهزینه و خطرناک اتمی. اگه فقط در حاشیه مناطق کویری ایرن پنل‌های خورشیدی نصب بشه، نه تنها خودمون دیگه نیازی به سوخت‌های فسیلی و انرژی اتمی نداریم، بلکه صادرکننده برق از این منبع هم خواهیم بود. تا کی می‌خواهیم بر عکس دنیا حرکت کنیم؟