۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۸

روزنامه عصر اقتصاد نوشت: توسعه روز افزون صنایع و فعالیت های متکی به انرژی های فسیلی، توسعه گاز رسانی سراسری کشور و ساخت بنا های مرتفع و مدرن بدون توجه به زیر ساخت های مربوطه استعداد حادثه خیزی کشور را به شدت افزایش داده است.

اگر به این شرایط کم توجهی به تجهیزات و روش های ایمنی در ابنیه و تاسیسات قدیمی را هم اضافه کنیم و در کنار آن معضلات مربوط به رانش و نشست لایه های سطحی در بعضی از شهرها مانند تهران را یادآور شویم، ادعای اینکه خطر در کمین اکثر مردم نشسته است ادعای گزافی نخواهد بود.

فصل گرما در سال گذشته چندین حادثه پرخسارت به همراه آسیب های انسانی را به دنبال داشت که گرچه مسئولین ذی ربط بعد از بروز حوادث برای مهار آسیب ها و کنترل اوضاع اقدامات قابل تقدیری را صورت دادند اما نمی توان انکار کرد که در استفاده از فناوری های روز چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری پیشرفت نداشته ایم، علی الخصوص اینکه در اکثر گزارش ها خطای انسانی در اپراتورهای مربوطه و به دنبال آن بی توجهی در استفاده از امکانات ایمنی به عنوان موضوع جدی مطرح شده است.

بنابراین انتظار می رود با استفاده از تجربیات گذشته و فناوری های قابل کسب ایران و جهان در فرصت باقی مانده تا شدت گرفتن فصل گرما اقدامات لازم صورت گیرد.

در این میان این تذکر مهم و به ظاهر غیر مرتبط بسیار ضروری است که با برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه و احتمال تغییرات گسترده در مدیریت های تراز اول دولت و مدیریت کلان شهرها، احتمال اینکه موضوع ایمنی و ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث مورد کم توجهی قرار گیرد وجود دارد لذا انتظار می رود ستاد ریاست جمهوری، وزارتخانه هایی مانند کشور، راه و شهرسازی، نیرو و نفت این موضوع به طور جدی مدنظر داشته باشند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =