فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی به همت آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان

طی سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان، سند مهارت استان لرستان، طرح‏های کارآموزی در محیط واقعی کار و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در حضور سایر مدیران دستگاه های اجرایی به ریاست استاندار تبیین و رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان- مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان لرستان گفت: سند آموزش فني و حرفه‏اي مبتني بر 8 راهبرد و 25 سياست طراحي شده است و سند برنامه ی اجرايي و آموزشي استان شامل 11 سرفصل و 161 عنوان برنامه است كه با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال اجرايي خواهد شد.

رحمان قلاوند بیان داشت: تعهد آموزشي بخش دولتي را 2904249 نفر ساعت ذكر كرد كه در صورت اختصاص اعتبار تا 3800000 نفر ساعت قابل افزايش است.

مديركل آموزش فني و حرفه اي لرستان راهبردهاي سند مهارت را توسعه فرهنگ مهارت آموزي و كارآفريني، افزايش توان حضور در رويدادهاي مهارتي ملي و بين المللي، كيفيت بخشي به آموزشها، مهندسي مجدد ساختارها و فرآيندها، ارتقاي بهره وري، تقويت فرهنگ سازماني،‌ بسط عدالت اجتماعي در حوزه مهارت آموزي عنوان كرد.

وی در ادامه به تشريح طرح كارآموزي در محيط كار واقعي پرداخت و اهداف مورد نظر اين طرح را حفظ مشاغل سنتي، كاهش هزينه جذب نيروي انساني در بنگاههايي كه نياز به نيروي انساني دارند و بهره گیری از ظرفیت و توانایی بنگاههای اقتصادی برای آموزش نیروی انسانی ذكر كرد.

قلاوند بيان داشت: براي حسن اجراي طرح علاوه بر تشكيل كميته راهبري ملي، كميته استاني با عضويت نمايندگان اداره كل آموزش فني و حرفه اي، اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي، صنعت معدن و تجارت، نمايندگان تشكلهاي كارگري و كارفرمايي به دبيري اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان تشكيل خواهد شد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي لرستان گفت: پيش نويش طرح تشكيل شوراي توسعه مهارت استان لرستان تهيه شده است كه در صورت تأييد، ‌تفاهم نامه اي بين رياست سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و استاندار لرستان منعقد مي‏شود و براساس اين تفاهم نامه براي حمايت فراگير از توسعه و ترويج آموزشهاي فني و حرفه اي شوراي مذكور با عضويت تعدادي از دستگاهها و نمايندگان بخش خصوصي مرتبط با موضوع به دبيري اداره كل آموزش فني و حرفه اي تشكيل مي‏شود.

قلاوند هماهنگي بين سند مهارت آموزي استان و سند اشتغال را به تفصیل توصيف كرد و با بيان اينكه هماهنگي بين اين دو سند نيل به اهداف برنامه هاي اشتغال زايي را تسريع مي‏كند، گفت:پس از ابلاغ رسمي سند براساس سهم شهرستانها و مناطق روستايي و همچنين سهم بخشهاي صنعت، خدمات و كشاورزي و دستگاههاي استان از اشتغال استان، در سند آموزش مهارتي نيز بازنگري مختصري انجام خواهد شد تا حداكثر هماهنگي بين اين دو سند برقرار شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =