نماینده مردم آستارا در تذکری به انتقاد از هیئت رئیسه پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد برخی از دوستان با هیأت رئیسه و تمامی کمیسیون‌ها قرارداد دارند که می‌توانند به راحتی سوالاتشان را در صحن مجلس مطرح کنند؛ اما بنده و امثال من نمی‌توانیم.

به گزارش خبرآنلاين، ولی‌الله داداشی نماينده مردم آستارا در مجلس، با تكيه بر  اصل 88 قانون اساسی و ماده 209 آیین‌نامه خطاب به هيئت رئيسه با گلايه ادامه داد: 10 یا 15 سوال در تمامی کمیسیون‌ها دارم؛ از ابتدای مجلس دهم تنها نام چند نفر در مجلس به عنوان سوال کننده برده می‌شود، مگر ما نماینده مردم نیستیم که نمی‌توانیم سوال مطرح کنیم؟

علي مطهري كه در اين هنگام رياست مجلس را برعهده داشت، از داداشي خواست كه شفاف بگويد، اين مشكل در چه مواردي بوده است؟

پس از مطهري، غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس و مسئول سوالات نمایندگان، به اين تذكر اينگونه پاسخ داد: هیأت رئیسه بر اساس تعهد و قسم و آیین‌نامه بعد از ارائه گزارش کمیسیون‌ها از سوالات نمايندگان، آن‎ها را در دستور کار مجلس قرار می‌دهد. از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 400 سوال داشتیم که کمتر از 50 سوال را توانستیم تعیین تکلیف کنیم. در سال گذشته نیز بالغ بر 3 هزار و 200 سوال بوده که مجموعاً 100 سوال مورد بررسی قرار گرفته است. ما بر اساس آیین‌نامه به ترتیب ارائه گزارش کمیسیون‌ها سوالات را در دستور کار قرار می‌دهیم و اگر اشکالی است باید آیین‌نامه را اصلاح کنیم.

علی مطهری هم در تأييد صحبت‌هاي كاتب گفت: در طرح سوالات در مجلس نوبت رعایت می‌شود ولی باز هم ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673478

برچسب‌ها