۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۹

به گزارش ایسنا:

آثاری از سه تمدن تاریخی از اعماق سواحل مصر بیرون کشیده شدند.

روز گذشته، 99 اثر تاریخی از تمدن‌های یونان باستان، روم باستان و اسلامی با همکاری یک موسسه باستان‌شناسی اروپایی از اعماق سواحل منطقه ابوقیر کشور مصر بیرون کشیده شدند.

به گزارش گلوبال عرب نتورک، آثار تاریخی کشف‌شده شامل سکه‌های طلا و نقره و مجسمه‌های زیبا می‌باشد.

اعماق سواحل منطقه ابوقیر منطقه‌ای غنی از حیث آثار تاریخی محسوب که بیرون کشیدن تمامی آثار، به سال‌ها زمان نیاز دارد.

کمتر از سه هفته قبل نیز، باستان‌شناسان مصری در جریان کاوش‌های خود در محوطه تاریخی لاهون در منطقه فایوم کشور مصر در 100 کیلومتری جنوب قاهره، موفق به کشف 57 مقبره شدند که قدیمی‌ترین آن‌ها، به حدود سال 2750 پیش از میلاد مسیح (ع)، تعلق دارد.

همچنین 12 مقبره نیز به هزاره دوم پیش از میلاد مسیح (ع) و سلسله هجدهم فراعنه مصر تعلق دارند.

در حدود یک ماه قبل نیز، مجسمه‌ای گرانیتی از الهه خرد مصریان باستان در منطقه تاریخی لکسور مصر کشف شد.

این مجسمه غول‌پیکر ساخته شده از گرانیت قرمز از الهه خرد مردمان تمدن مصر باستان، دوس ، در بخش شمال‌غربی حریم معبد محل دفن فرعون آمون‌هاتوپ سوم، در منطقه تاریخی لکسور کشور مصر کشف شد.

در ماه مارس نیز، بقایای کلیسایی چندصدساله به همراه یک نیلومتر (وسیله‌ای برای سنجش سطح آب نیل در زمان طغیان) در نزدیکی خیابان فراعنه در مصر کشف شدند.

این آثار در بخش دوم از پنج بخش خیابان ابوالهول که به محوطه تاریخی- مذهبی کارناک منتهی می‌شود، کشف شده‌اند.

در ماه فوریه نیز، باستان‌شناسان مصری در جریان کاوش‌های خود در شرق این کشور موفق به کشف بقایای شهر تاریخی تارو شدند که در سال‌های دور از آن به عنوان دروازه شرقی تمدن مصر باستان نام برده می‌شد.

کشف شهر تاریخی تارو که یکی از شهرهای دفاعی تمدن مصر باستان بود، همچنین می‌تواند استراتژ‌های دفاعی مردم تمدن مصر باستان در سال‌های حکومت فراعنه بر این تمدن در هزاران سال قبل در منطقه صحرای سینا را آشکار کند.

چند روز قبل از این کشف شورای عالی هیات آثار باستانی مصر با انتشار تصویری از کشف دو سکه چند هزار ساله از بطلمیوس سوم در محوطه‌ای تاریخی در جنوب شهر قاهره، پایتخت مصر، خبر داد.

این سکه‌ها به بطلمیوس سوم که در فاصله سال‌های ‌222 تا ‌246 پیش از میلاد مسیح بر سرزمین‌های تمدن مصر باستان حکومت می‌کرده، تعلق دارند.

به همراه این دو اثر تاریخی که تصاویری از بطلمیوس سوم بر آنها نقش بسته، گردنبندی که از پوست تخم شتر‌مرغ ساخته شده‌اند نیز کشف شده است.

هم‌چنین در ماه ژانویه باستان‌شناسان مصری در کاوش قبرستان تاریخی ساکارا موفق به کشف یکی از بزرگ‌ترین مقبره‌های تمدن مصر و بزرگ‌ترین مقبره‌ی کشف‌شده در این قبرستان شدند که مقبره‌ی بزرگ اتاق‌های بزرگ متعدد دارد که هریک از آن‌ها به اتاق‌های کوچک‌تر منتهی می‌شوند و در یکی از آن‌ها که در بخش شمالی مقبره قرار دارد، چند عقاب مومیایی‌شده که در تمدن مصر باستان نماد خدای آسمان بوده است، همراه آثار سفالی کشف شدند.

کد خبر 68205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =