رضا بهاروند که به تازگی نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را برپا کرده، روایتی متفاوت و نو را از جنگ در خاورمیانه به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علاقه‌مندان به حوزه نقاشی این روزها در نگارخانه ماه مهمان مجموعه آثار رضا بهاروند با عنوان «طبیعت بی‌جان» هستند.

بهاروند معتقد است طبيعت بی‌جان ژانری است در نقاشی كه كمتر می‌توان تاثيرات وقايع تاريخی، سياسی و اجتماعی را در آن جستجو كرد.

این هنرمند درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این نمایشگاه به خبرآنلاین گفت: «نمایشگاه «طبیعت بی‌جان» در ادامه کارهای قبلی من با تم جنگ است که با نگاهی متفاوت همراه بوده است. این پروژه دو سال طول کشید و مجموعا 10 اثر با تکنیک اکرلیک و چسب و میکس مدیا به تماشا گذاشته شده است.»

بهاروند در مورد روند تولید آثار و کیفیت آن بیان کرد: «روند تولید هم جزوی از اثر است و کار از دو قسمت اصلی یعنی پیش زمینه که نقاشی واقع گرایانه از صحنه جنگ است و بخش دوم که در پس زمینه است و تصاویر فانتزی از اشیا را دربرمی‌گیرد، تشکیل شده است. در واقع آثار ترکیبی از تصاویر واقعی و ویترینی در کنار هم است.»

او تاکید کرد: «برای کار از تصاویر جنگ‌هایی که در این سال‌ها در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه در جریان بوده است، استفاده کرده‌ام که خراش خورده و مخدوش شده‌اند.»


بهاروند درخصوص پرداختن متفاوت این آثار به موضوع جنگ توضیح داد: «هرجا تصویر جنگ و خشونت را بیشتر ببینیم، به قول سوزان سانتاک اثرگذاری آن بر ما کم‌تر می‌شود. من نیز با این دید که دیدن تصاویر جنگ در نقاط مختلف دنیا در رسانه‌های تصویری، این موضوع را برایمان عادی می‌کند؛ سعی کردم با خلق این آثار با نگاهی متفاوت از بدی‌های جنگ بگویم. در اصل این نمایشگاه یکسری واقعیات برای رسیدن به دنیای خود من است.»

این هنرمند درباره انتخاب نام «طبیعت بی‌جان» برای نمایشگاه گفت: «ژانری در نقاشی داریم که اشیا چیدمان می‌شوند و براساس آن هنرمند اثر هنری را خلق می‌کند و رفتار و نگرش او اهمیت دارد. اما آثار من در این حوزه قرار نمی‌گیرند بلکه بیشتر معنای طبیعت بی‌جان را به همراه دارند. در هر دو بخش پس زمینه و پیش زمینه کارهای من اثری از انسان نیست و همه اشیا دکوراتیو هستند و این عنوان از یک بی‌جانی مطلقی که در آثار وجود دارد، نشات گرفته است.»

او در مورد استقبال مخاطبان و ارتباطی که با این آثار برقرار کرده‌اند، بیان کرد: «متاسفانه مخاطبان آثار هنری در گالری‌ها بسیار کم هستند و آن افرادی هم که به دیدن آثار می‌آیند، دغدغه و فکری مشترک با هنرمند دارند، اما به دلیل محدودیت نمی‌توانند روی جامعه اثر گذار باشند. اما بازخوردهایی که داشتم نشانگر این بود که در هدفم موفق بوده‌ام.»

بهاروند در مورد برنامه آینده خود و پروژه بعدی‌اش، گفت: «برپایی این نمایشگاه در شهرهای دیگر ایران و خارج از کشور نیازمند گذشت زمان است، همچنین ایده‌های جدیدی دارم که پس از پایان این نمایشگاه روی آن کار خواهم کرد.»

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =