به گزارش واحد مرکزی خبر:

تحقیقات نشان می‌دهد تلاشهای کشورهای در حال توسعه برای بهبود بهداشت در کشورهای فقیر از طریق ارایه راههای درمان بیماریهای عفونی ، مقاومت میکروبها را در مقابل آنتی بیوتیکها تسریع می‌کند.

در گزارش تحقیقات سازمان غیردولتی موسوم به مرکز توسعه فراگیر Center for Global Development در واشنگتن آمده است: سازمانهای غیردولتی کشورهای توسعه یافته و گروههای کمک رسان خصوصی در سالهای اخیر برای کمک به کشورهای فقیر بسیج شدند تا این کشورها بتوانند با بیماریهای چون مالاریا،‌ آلودگی به ویروس ایدز و سل مقابله کنند.

محققان در این گزارش افزودند دسترسی به داروهای ضد ویروس ایدز بیش از ده برابر افزایش یافته وحتی هشت برابر داروهای ضد مالاریا شده است در حالی که آنتی بیوتیکهای ضد سل به شدت افزایش یافته است. در این گزارش آمده است توزیع فراوان این داروها قطعا جان بسیاری از افراد را نجات داده اما با افزایش مقاومت بیماریها در برابر این داروهای ضد عفونت نیز همراه بوده است.

راشل نوجنت، رئیس گروه کاری که این گزارش را با عنوان " مسابقه مقابله با مقاومت در برابر داروها" تهیه کرده است گفت: مقاومت در برابر آنتی بیوتیکها پدیده‌ای طبیعی است اما توزیع و مصرف بیش از حد این داروها، این مقاومت را تسریع می‌کند. در این گزارش آمده است مقاومت در برابر آنتی بیوتیکها هر سال جان میلیونها کودک را در کشورهای در حال توسعه می گیرد.

و از سال 2006،‌ نهادهای کمک رسان بیش از 1.5 میلیارد دلار برای راههای درمانی جدید به منظور مقابله با بیماریهایی که در مقابل آنتی بیوتیکها مقاوم شده‌اند اختصاص داده اند.

کارشناسان هشدار دادند در نبود تدابیر جدی ، مرگ و میر ناشی از مقاومت در برابر داروهای آنتی بیcوتیک و هزینه‌های درمان افزایش می‌یابد. مقاومت در برابر آنتی بیوتیکها کشورهای توسعه یافته را نیز در بر گرفته است همچنان که موارد عفونی با منشأ باکتری استافیلوکوک طلایی که در مقابل متی سیلین مقاوم است، به شدت افزایش یافته است.

برآورد می‌شود 20 درصد افراد آلوده به این باکتری می میرند که 19 هزار مورد مرگ و میر در امریکا را شامل می شود که بیشتر از میزان مرگ و میر ناشی از ایدز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =