۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

ایران‌خودرو تندر90 را به ناشی‌گری باخت.

عصر روزی که رئیس کارگروه خودرو سازمان گسترش از نهایی شدن تمرکز تولید تندر90 در یکی از دو خودروساز طرف قرارداد رنو (ایران‌خودرو و پارس‌خودرو) خبر داد ستاد خبری ایران‌خودرو در خبری عجیب نه تنها تمرکز تولید تندر را منتفی اعلام کرد بلکه با شایعه خواندن آن، از غیرکارشناسی و غیرقانونی بودن سخن گفت.

این خبر آن‌قدر ناشیانه بود تا سازمان گسترش مجبور شود برای کاهش شایعات یا شاید برای تنبیه سازمانی که روشی عجیب برای در اختیار گرفتن یک پروژه پیش گرفته بود تصمیمی اتخاذ کند که کمترین تبعات آن برای ایران‌خودرو به‌جز مسائل حیثیتی، کاهش ارزش سهام در آستانه واگذاری باشد. خبر ایران‌خودرو در حالی از سوی سازمانی پایین‌دستی ارسال می‌شد که در سازمان بالادستی (سازمان گسترش و وزات‌ صنایع) پس از قبول کناره‌گیری رنوپارس از تامین قطعه، وحدت در پروژه برای کاهش حاشیه‌های آن در برنامه قرار گرفته بود. خبر چهارشنبه ایران‌خودرو در ادامه اخباری بود که این خودروساز در دو هفته گذشته از قول مدیران مختلفش روزانه روانه رسانه‌ها می‌کرد.

آوردگاه رسانه از آن جهت که به دلیل زیرکی پارس‌خودرو در اعلام نمرات کیفی، تندر این شرکت در سالیان گذشته در افکار عمومی بهتر از نمونه ایران‌خودرویی شناخته شده و قیمت بازار آن نیز از نمونه رقیب بیشتر است، از سوی ایران‌خودرو انتخاب شد. اما تولید زیاد خبرهایی که در هیچ یک توضیحی فنی یا مهندسی در رابطه با ادامه پروژه و نقش ذینفعان نبود و گاه تیترهای عجیبی همچون گارانتی 5 ساله (در متن فقط گارانتی رنگ) را شامل می‌شد و دست آخر خبر عجیب چهارشنبه عصر پایان تراژدیکی بود بر خودروسازی که خود پیش قدم مذاکره با رنو شد.

شاید به دلیل همین روش اشتباه علی‌رغم تاثیر منفی که کنار گذاشتن ایران‌خودرو از این پروژه بر روی سهام آن در فاصله چند روز تا واگذاری بلوک 18 درصدی می‌گذارد، سازمان گسترش ونوسازی صنایع صلاح دیده برای پایان دادن به شایعات و مسائل این چنینی، زودتر از آنچه گفته شده بود، برنده این رقابت را اعلام کند. 

کد خبر 69582

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین