مدیر فیس‌بوک: کاربران خودشان بگویند کدام منبع خبری معتبر است

رسانه‌های خبری در فیس‌بوک بر اساس میزان اعتماد کاربران دسته‌بندی می‌شوند. اولویت بندی اخبار ناشران ابتدا با کاربران آمریکایی آزمایش شده و سپس سیستم اعتمادسازی به اخبار موثق توسط کاربران در سطح بین‌المللی به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، «آدام موسری» مدیر بخش «خوراک خبری» ضمن اعلام این مطلب گفت: "ابتدا برگزیده‌ای از کاربران آمریکایی به اخبار مندرج در پست‌ها از منابع گوناگون رای می‌دهند. سپس بر اساس آرای اخذشده، منبع خبری اولویت بندی شده و فهرستی از منابع خبری معتبر فهرست خواهند شد. سپس منابع خبری نامعتبر از فهرست کنار گذاشته می‌شوند و بدین ترتیب اعتماد به محتوای خبری منابع موثق بیشتر می‌شود تا در نهایت منابع معتبر بر اساس محتوای مورد قبول توسط کاربران تعریف و تثبیت شود."{لینک}

کاربران خواهند گفت مثلا فلان منبع خبری تا چه حد موثق است و اگر این ارزیابی درست از آب در بیاید، در سطح بین‌المللی اعمال خواهد شد.

فیس‌بوک برای مبارزه با اخبار جعلی و پروپاگاندای روسی تحت فشار قرار گرفته و برای بازیابی و اعتمادسازی مجدد استراتژی خبری جدیدی را برای خود تعریف کرده است.

زاکربرگ نیز در پست جداگانه‌ای نوشت: "برخی سایت‌های خبری فقط توسط کاربران خاص خود دیده می‌شوند و سایر مردم به آنها استناد نمی‌کنند. اعتماد با منبع خبری توسط غیر خودی‌ها می‌تواند در مبارزه با اخبار جعلی نقض موثری داشته باشد." {لینک}

وی افزود:"هدف این است که اگر کاربر خبری را در پست‌های فیس‌بوک می‌خواند، خیالش از معتبر بودن منبع آن راحت باشد."

 

 

5656

 

کد خبر 748065

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 1
    فیسبوک که سایت خبری نیست بلکه شبکه اجتماعی است و طبیعتاً اخبار منتشره در آن چون منابع خبری لزوما موثقی ندارند قابل اعتماد نیستند مگر اینکه از یک منبع خبری معتبر همانند شبکه خبر یا پرس تی وی و العالم و .. نقل شده باشند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین