غالب معتادان زن مراجعه‌کننده به مراکز درمانی متاهل هستند که بعد از ازدواج درگیر اعتیاد شده‌اند.

ایلنا نوشت:

 رئیس جمعیت خیریه تولدی دوباره گفت: در حال حاضر بر اساس آمارهای مربوط به معتادان زن، مراکز درمانی ویژه این معتادان در کشور بر اساس نیاز ما نبوده و نیاز است که مراکز درمانی ویژه معتادان زن در کشور گسترش یابد.

عباس دیلمی‌زاده با اشاره به آمار مربوط به وضعیت اعتیاد زنان تاکید کرد: در RSA سال 1386 به وجود آمار پنج درصدی معتاد زن در کشور اشاره کرده اما آمار وضعیت اعتیاد زنان به دلیل تابوی فرهنگی موجود، مخفی تر از آمار مردان معتاد است. او افزود: متاسفانه در حال حاضر انجام یک پژوهش دقیق پیرامون اعتیاد زنان و آمارهای مربوطه با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌‌توان در این زمینه آمار دقیقی به دست آورد.

دیلمی‌زاده یادآور شد: با ترکیب مشاهدات عینی و آمار رسمی در زمینه اعتیاد زنان، یک آمار تخمینی به دست می‌آید که این آمار ده درصد به واقعیت نزدیک است. مدیرعامل جمعیت خیریه تولدی دوباره یادآور شد: در حال حاضر حدود 15 درصد از تعداد معتادان را زنان تشکیل می‌دهند، اما باز هم بخش عظیمی از این زنان به صورت پنهانی مواد مصرف کرده و دسترسی به آنها دشوار است.

او با اعلام اینکه متاسفانه برای دایر کردن یک مرکز اقامتی ویژه زنان مشکلاتی وجود دارد، گفت: لازم است که مراکز درمانی ویژه معتادان زن در کشور گسترش یابد اما با این وجود متاسفانه هیچ یک از محلات تهران با راه‌اندازی یک DCI یا دکتر زنان موافقت نمی‌کنند و در این زمینه مقاومت هایی از سوی مردم وجود دارد.

دیلمی‌زاده با اعلام اینکه عدم کمک به زنان معتاد، آسیب را بیشتر می‌کند، ادامه داد: معتادان زن قشری از جامعه هستند که مانند یک فقیر یا یک آسیب‌دیده اجتماعی نیاز به کمک دارند.

به گفته رئیس جمعیت خیریه تولد دوباره غالب معتادان زن مراجعه‌کننده به مراکز درمانی متاهل هستند که بعد از ازدواج درگیر اعتیاد شده‌اند و یکی از دلایل اصلی اعتیاد آنها نیز همسر و یا اعتیاد پدر بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =