مدیر منطقه 5 شهرداری اردبیل گفت: ساماندهی مجموعه شیخ جبرائیل(کلخوران)در منطقه 5 شهرداری با جدیت هر چه تمام تر رو به پیشرفت است و فعالیت‌های زیباسازی محوطه این مکان تاریخی در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ روح اله هدایت تصریح کرد: فعالیت ساماندهی داخل و محوطه بقعه تاریخی شیخ جبرائیل (کلخوران) از جمله خاک ریزی، تسطیح و کاشت انواع گل‌ها، نهال و درختچه‌های زینتی از قبیل گل‌های اطلسی، کاج سیاه، یاس زرد و... بصورت گسترده در این حوزه ادامه دارد.

وی در خصوص کاشت درختان و توسعه فضای سبز در این منطقه از شهر گفت: انواع درختان ون، افرا ، کاج سیاه، کاج مشهد به ارزش تقریبی 150 میلیون ریال تهیه و کاشت این درختان آغاز شده است.

محوطه تاریخی

مدیر منطقه 5 شهرداری اردبیل افزود: تسطیح قطعات و علف کنی سطوح به مساحت 1500 متر مربع انجام شده که مابقی قطعات نیز در حال اجرا است.

هدایت خاطر نشان کرد: 5 سرویس کود دامی و تخلیه در داخل محدوده بقعه شیخ جبرائیل به منظور کاشت چمن نیز تهیه شده تا با زیباسازی و گلکاری، شهروندان و گردشگران شاهد استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در این منطقه تاریخی از شهر باشند.

وی گفت: گلکاری و نورپردازی و زیباسازی از اقدامات شهرداری اردبیل در این منطقه است تا شهرداری منطقه 5 بتواند با اقدامات خود، ضمن زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی و نشاط شهروندان و جذب گردشگران و میهمانان در منطقه تاریخی کلخوران تاثیرگذار باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =