۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۰

وزیر فرهنگ چین فرهنگ توده این کشور را مبتذل توصیف کرد و گفت تنها تعدادی معدود فیلم سینمایی و کتاب ارزشمند منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، چائی وو وزیر فرهنگ چین در مصاحبه‌ای با شینهوا رونق گرفتن اخبار و گزارش‌های «خاله زنکی» و شایعات را در نشریات، تلویزیون و دیگر رسانه‌های چین تقبیح کرد.

او گفت:«ما سالانه 300 هزار عنوان کتاب منتشر می‌کنیم، اما چند تا از آنها را می‌توان با میراث نیاکانمان مقایسه کرد؟ سالی 400 فیلم و صدها برنامه تلویزیونی تولید می‌کنیم، اما چند تا از آنها را می‌توانیم با کلاسیک‌های شناخته شده مقایسه کنیم؟»

چائی معتقد است برخی مقامات محلی از بودجه‌شان بطور صحیح استفاده نکرده‌اند و به جای ساخت سامانه‌های فرهنگی به سمت پروژه‌های خودپسندانه روی آورده‌اند.

او می‌گوید سرمایه‌گذاری دولت در بخش فرهنگ پایین است به شکلی که از بودجه هر منطقه کمتر از یک درصد آن مختص به فعالیت‌های فرهنگی بوده است.

چائی گفت:«در دنیای امروز فرهنگ و اقتصاد یک مملکت جدانشدنی هستند. دولت باید توجه بیشتری به فرهنگ بکند به ویژه اگر بخواهد از نظر اقتصادی پیشرفت کند.»

وزیر فرهنگ چین انتشار کتاب‌های مبتذل را نتیجه حرکت چین به سمت اقتصاد بازارمحور دانست، بازاری که در آن سرگرمی زرد به عنوان ارزش شناخته می‌شود.

او از هیچ برنامه یا نشریه خاصی نام نبرد، اما رویکرد دولت چین در سال‌های اخیر به سمت انتخاب برنامه‌های «خاله زنکی» و وقیح کشیده شده است.

کابینه رادیو، سینما و تلویزیون چین که نگهبان رسانه محسوب می‌شود در ماه ژوئن دفترچه راهنمایی منتشر کرد تا از ساخت برنامه‌های ضعیف و بی‌محتوا جلوگیری کند.

در این میان برنامه‌های مشهوری چون «اگر تو مرد ایده‌آل هستی»، «به دنبال عشق» و «Take Me Out» به عنوان برنامه‌های بی‌محتوا شناخته می‌شوند که بر زندگی بسیاری از مردان و زنان جوان چینی تاثیر گذاشته‌اند.

خبرگزاری‌فرانسه / 6 اوت

کد خبر 83013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
    0 0
    حالا نیس که فرهنگ و هنر خودمان خیلی سرخ و سفید است .