۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۲

ژنرال دیوید پترائوس اکنون خواستار تحمل و صبر بیشتر در خصوص جنگ افغانستان شده است

«ژنرال پترائوس اعلام کرد که زمان خروج نیروها از افغانستان باید مورد بازنگری قرار گیرد. اکنون فرماندهان ارشد ناتو تلاش می‌کنند که با انجام مصاحبه‌هایی، مردم محلی را برای تمدید مدت حضور نیروها در افغانستان آماده کنند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی زود دویچه آلمان در مطلبی با عنوان "ژنرال پترائوس و ایجاد شک و تردید در مورد زمان خروج نیروها از افغانستان" آورده است:

«شش هفته بعد ازحضور فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان، ژنرال دیوید پترائوس اکنون خواستار تحمل و صبر بیشتر در خصوص جنگ افغانستان شده است و به این ترتیب اولین بازه زمانی خروج نیروها از افغانستان را که طبق اعلام باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قرار بود تابستان سال 2011 باشد ، مورد شک و تردید و بازنگری قرار داد.

پترائوس اکنون تلاش می‌کند که بعد از آنکه ماه جاری خونبار‌ترین ماه طی 9 سال جنگ با حدود 66 سرباز کشته شده معرفی شد، خستگی جنگ را از سربازان دور کند.

وی اظهار داشت: ما هر آنچه را که بتوانیم انجام می‌دهیم تا به پیشرفت‌های ممکن دست یابیم، بدون آن که به سرعت به سمت شکست بشتابیم.

باراک اوباما در سال 2009 خواستار اعزام 100 هزار نیرو به افغانستان شد و توانست حمایت حزبش را با وعده برای خروج از افغانستان از ژوئیه 2011 به دست بیاورد. دیوید پترائوس اظهار داشت که گر چه از نگرانی، پایان تحمل و یاس و ناامیدی در برخی مناطق افغانستان مطلع است، اما عملیات‌های ناتو در ابتدای سال باعث تسلط دوباره بر مناطقی می‌شود که در دست طالبان است.

پترائوس اعلام کرد که متناسب با وضعیت جنگ، در ژوئیه 2011 از اوباما درخواست خواهد کرد که زمان شروع خروج نیروها را به تعویق بیندازد. وی بعد از به دست گرفتن سمت خود در افغانستان، اظهار داشت که این پست را برعهده نگرفته است تا رهبری خروج نیروها از افغانستان را به شکلی ارزشمند و همراه با احترام برعهده بگیرد.

اگر بخواهیم در آمریکا تنها از یک ژنرال نام ببریم که تلاش می‌کند به کار سخت و همراه با استیصال نیروها در افغانستان معنا ومفهوم بخشد، باید از پترائوس 57 ساله نام برد. البته رسانه‌های آمریکا وی را به دلیل آنکه با آنها با احترام و شکیبایی رفتار می‌کند، ستایش می‌کنند.

علاوه بر این، وی یک استعداد سیاسی و دیپلماتیک محسوب می‌شود که در برابر کمیته‌های کنگره و همین طور سیاستمداران خارجی چهره‌ی مثبتی از خود نشان داده است. پترائوس در سال 2007 یعنی در زمانی که عراق غرق در هرج و مرج بود، درخواست افزایش نیروها را از جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح کرد.

بعد از آنکه ژنرال استنلی مک کریستال به دلیل اظهاراتش در مجله "رولینگ استون" توسط باراک اوباما اخراج شد، مک کریستال این مسئولیت سنگین را در افغانستان بر عهده گرفت. ژنرال پترائوس تاکید کرد: ما در افغانستان هستیم تا با کمک ما افغانستان بار دیگر به مناطق بازگشت القاعده تبدیل نشود.

طبق اظهارات پترائوس، "دستگیری بن لادن یکی از مهمترین اهداف حضور در افغانستان است که اگر بتوانیم به ثبات و آزادی این کشور کمک کنیم، در این صورت می‌توانیم شاهد شکوفایی منابع و ذخایر این کشور باشیم".

البته پترائوس بر خلاف دیگر ژنرال‌ها کمتر به انتقاد از کرزای پرداخته است. وی از کرزای به عنوان رئیس جمهوری یاد می‌کند که مرتبا در بین مردم حضور دارد و اغلب با آن‌ها سخن می‌گوید، از این رو وی به عنوان متحد آمریکا محسوب می‌شود.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =