به گزارش ایسنا:

یک متخصص آنکولوژی اظهار کرد: در صورت وجود مناسب سیستم غربالگری سرطان سینه در کشور، 70 درصد موارد ابتلا به این سرطان در زمان مناسب و در مراحل اولیه با معاینه و دستگاه ماموگرافی وقتی که هنوز تومور قابل لمسی وجود ندارد، تشخیص داده می‌شود.

دکتر علیرضا عرفانی گفت: برخی افراد زمانی به متخصص مراجعه می‌کنند که بیماری در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد و در حدود 65 درصد مبتلایان در کشور زمانی بیماریشان تشخیص داده می‌شود که بیماری از محدوده پستان گذشته و به ناحیه زیر بغل انتشار یافته که این بیماری در کشورهای پیشرفته 30 درصد و در کشورهایی که غربالگری سرطان سینه دارند، کمتر از 15 درصد است.

وی افزود: زنان باید معاینات سرطان سینه را از 35 سالگی آغاز کنند. اولین مشکلی که سرطان سینه ایجاد می‌کند طول عمر مبتلایان است. هر چقدر مرحله تشخیص دیرتر باشد، موفقیت‌های درمانی کمتر خواهد بود و در مقابل هزینه‌های درمانی نیز بیشتر می‌شود.

دکترعرفانی در ادامه تصریح کرد: اکثر سرطان‌های سینه اگر به موقع شناسایی شوند، موفقیت درمان بالاتر می‌رود و هزینه درمان نیز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: سالانه 7 هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و هم اکنون حدود 40 هزار نفر در کشور به بیماری سرطان سینه مبتلا هستند.

وی در ادامه هشدار داد: کاهش سن ابتلا به این بیماری در میان زنان ایرانی، 10 سال از کشورهای پیشرفته پائین‌تر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =