درخواستم از وزارت مسکن ، طراحان و معماران و مردم این است که به آرامی از فضای آپارتمانی 40، 50 ، 60 و 70 متری فاصله بگیرند.

واحد مرکزی خبر: آقای احمدی نژاد در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به جایگاه مسکن در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: از نگاه ما خانواده که پایه اصلی ساختن جامعه متعالی و پیشرفته است باید در مسکن رشد و نمو و تعالی یابد.

 احمدی نژاد ، توجه به مسکن را توجه به فرهنگ، خانواده و آینده جامعه خواند و گفت: البته دوره ای طولانی عقب ماندگی های انباشته داریم.

وی افزود: البته وجود بیش از 5 میلیون واحد مسکونی فرسوده در شهرها و دو میلیون واحد در روستاها غیر از تقاضاهای انباشته است.

رئیس جمهور به پیشرفت های صورت گرفته درخصوص مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از 25 سال پیش آرزوی مدیران این بود که موضوع مسکن از دغدغه های مردم خارج شود اما هر گاه که برنامه ریزی می کردند ابعاد موضوع آنقدر به نظرشان بزرگ می آمد که متوقف می شدند.

وی گفت: با همت جمعی از نیروهای پاک و دلسوز وزارت مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، پیمانکاران و مشاوران و مدیران بخش های گوناگون مردمی، این تصور غلط در هم شکست و باوری بوجود آمد که می توانیم.

 احمدی نژاد ادامه داد: امروز اگر اراده کنیم سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم امری شدنی است و شتاب و سرعت امروز ما باید حفظ شود.

 تحویل یک میلیون مسکن روستایی تا پایان امسال

رئیس جمهور در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد گفت : زمانی اگر می گفتیم در روستاها سالانه200 هزار مسکن بسازید ، قابل باور نبود اما هم اکنون سه ، چهار سال است پی در پی این رکورد زده می شود .

احمدی نژاد افزود: تصمیم این کار از سال84 گرفته و در سال 85 عملا آغاز به کار شد و تا پایان امسال یک میلیون مسکن روستایی تحویل داده می شود .

وی اضافه کرد: در جلسه شورای مسکن حساب کردیم اگر سالانه200 تا 250 هزار مسکن روستایی ساخته شود ،10 تا 12سال به طول می انجامد که فقط خانه های فرسوده روستاها احیاء شود ، خوب جمعیت جدید چه می شود ؟ و اگر مهاجرت معکوس هم داشته باشیم ، حتما باید آمار افزایش یابد .

رئیس جمهور گفت: از بنیاد مسکن و مدیران بانک ها خواستیم این تعداد به400 هزار واحد مسکونی برسد آنان گفتند می شود و از امسال برای400 هزار واحد مسکونی در روستاها برنامه ریزی کردند .

وی در خصوص مسکن شهرها نیز گفت: البته همه کسانی که در شهر خانه می سازند نیازمند پشتیبانی دولت نیستند و50 تا 60 درصد آنان به دولت نیاز دارند .

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه می توانیم بگوییم پس از پنج سال اتفاق قابل توجهی در بخش مسکن افتاده است ، افزود: باید به نقطه ای برسیم که دغدغه مسکن از اولویت های مردم خارج شود ، حالا قسط می دهند ،20 میلیون تومان15ساله که ماهانه153 هزار تومان می شود ، اگرکسی واحد مسکونی کوچکی در نقطه ای دور از تهران اجاره کند باید بیش از این پول بدهد و این خیلی کمتر از اجاره ای است که فرد باید برای در اختیار داشتن یک واحد پرداخت کند .

رئیس جمهور همچنین درباره مصالح ساختمانی گفت: این مسئله هم حل شده و فولاد ، سیمان ، گچ و لوازم بهداشتی در کشور فراوان است و اگر صنعتی سازی هم با این هماهنگ شود هزینه تمام شده کاهش می یابد .

وی افزود: باور این است که اگر مسکن را صنعتی کنیم و انبوه جلو ببریم قیمت از این که هست پایین تر می شود .

 احمدی نژاد گام دوم را توجه به معماری مسکن و شهرسازی دانست و تصریح کرد: اهمیت این معماری برای ما کمتر از خود مسکن نیست ، حالا عقب ماندگی داریم باید به سرعت کار کنیم اما نباید از این بخش غافل شد .

وی گفت: معماری و شهرسازی هویت آفرین و فرهنگ ساز است ، روابط خانوادگی و اجتماعی و روحیات را شکل می دهد و یکی از زیباترین میراث و مفاخر فرهنگی ملت ایران معماری انسانی و فرهنگی این سرزمین است .

احمدی نژاد افزود: خواهش می کنم آرام آرام با شیب مناسب به معماری و شهرسازی خودمان برگردیم و دانشجویان و استادان طرح ها و تحقیقات را به معماری و شهرسازی خودمان البته معماری و شهرسازی ایران اسلامی1389 برگردانند .

باید از خانه های آپارتمانی زیر 70 متری فاصله بگیریم

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از 1002 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد با اشاره به اهمیت بخش مسکن گفت: درخواستم از وزارت مسکن ، طراحان و معماران و مردم این است که به آرامی از فضای آپارتمانی 40، 50 ، 60 و 70 متری فاصله بگیرند.

آقای احمدی نژاد افزود: آرزوی من این است که روزی به نقطه ایی برسیم که هر خانواده ایرانی یک خانه ویلایی هرچند نقلی داشته باشد و شما فعلاً چند شهر بزرگ را تا حدودی استثناء کنید اما در بقیه مناطق کشور این آرزو قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه ما به یکی از شهرها رفتیم که کل جمعیت آن 120 هزار نفر بود گفت: این شهر دارای آپارتمان های مسکن مهر 8 و 12 طبقه بود که این ، هم هزینه ها را بالا می برد و هم زندگی را سخت می کند و باید توزیعش کرد.

وی تصریح کرد: درست است که وقتی شهری افقی گسترش پیدا می کند مقداری هزینه های جاری همچون آسفالت ، شهرداری و نظارت آن بالا می رود اما ارزش دارد و می ارزد که دولت کمک کند هر خانواده فضای اختصاصی مستقلی در اختیار داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: موضوع مسکن هم زندگی ، هم هنر و هم اقتصاد و فرهنگ است.

وی گفت : از فعالان بخش مسکن به ویژه وزیر مسکن و مدیر عامل بنیاد مسکن و همچنین پیمانکار 1002 واحدی شهر هشتگرد و از طراحان ، معماران و شهرسازان که برای حل مشکل مردم گام بر می دارند سپاسگزارم.

وی همچنین از دست اندرکاران تأمین تأسیسات زیربنایی همچون آب ، برق و گاز مناطق مسکونی مسکن مهر خواست به سرعت این امور حیاتی مسکن مهر را تأمین کنند.

رئیس جمهور گفت: هیچ کاری در عالم بهتر از آن نیست که کسی دل بنده خدا را شاد و شادمانی را به یک خانواده هدیه کند.

آقای احمدی نژاد افزود: کدام شادمانی بهتر از این است که به سرعت خانه ای ساخته شود و خانواده ای را که مدام باید اسباب کشی کند در جایی مستقر کند تا اعضای آن خانواده در آرامش و دلشان شاد باشد و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست.

وی همچنین از وزارتخانه های نفت و نیرو ، تامین به موقع گاز مصرفی واحد های مسکونی مهر را خواستار شد و گفت: این طور نباشد که در مکان هایی مسکن مهر ساخته شود و ما معطل گاز باشیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم اگر کاری را درست انجام دهید دل بندگان خدا را شاد خواهید کرد و خدا هم برکت می دهد و راهها را باز می کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: کمتر از 10 سال پیش در کشور برای اینکه پروژه ای دو میلیاردی در عسلویه اجرا شود برای تأمین این مبلغ شرکتهای نفتی ، بانک ها و مؤسسات تأمین مالی غرب منت ها و شرطهای فراوان می گذاشتند و آخرش هم 14 ،‌ 16 و 18 درصد سود می گرفتند و قیمت را بالاتر و یک طرفه گران می کردند.

وی افزود: آنها هر چقدر می خواستند زمان اجرا را طولانی می کردند و هر وقت دولت هایشان مسئله دار می شد و قصد ایجاد زحمت برای ملت ایران داشت نخستین کسانی که کار را متوقف و سنگ اندازی می کردند همین موسسات بودند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: آنها 17 سال گذشته با منت های فراوانی که می گذاشتند به طور متوسط سالی 1 میلیارد دلار سرمایه می آوردند.

وی اضافه کرد: در دولت نهم هر اندازه که تلاش می کردیم تا این پروژه های اساسی فعال شود می گفتند راهها را بسته اند و برای یک میلیارد دلار منت می گذاشتند و می گفتند نمی دانیم.

رییس جمهور ادامه داد: وقتی که همکاران ما در وزارت نفت و بانک ها تصمیم گرفتند روی پای خود بایستند یک مرتبه فضایی باز شد و همین امسال 50 میلیارد دلار از منابع مردمی و منابع بلوکه شده خودمان که در جایی بلوکه شده بود و سودشان را غربی ها می بردند و زحمتش برای ملت ما بود در اختیار بخش نفت و گاز کشور قرار گرفت و اکنون کسی که به عسلویه برود در آنجا غوغایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    یکی نیست بگه آخه چه جوری ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    آقایان در ایران زندگی نمی کنند؟؟؟!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    چه جوری ؟؟؟؟ من و همسرم الان تو دوران عقد هستیم با هزار دردسر یه آپارتمان 60 متری خریدیم . حالا برای عروسی پول نداریم . هر جا میریم دنبال وام میگند اعتباراتمون بستست . از آقای رئیس جمهور بپرسید شما جایی رو سراغ نداری که وام بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احسان ++ IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    بابا يا اين رئيس جمهور ما بهش اطلاعات غلط مي دن يا اينكه .... من از اول خرداد واسه وام مسكن مهرم دارم ميرم بانك مسكن و ميام اما هنوز وامي دستمو نگرفته در ضمن تمام كارهايش حتي تا محضر رفتنش هم انجام شده و دوم اينكه با كدوم درآمد به فكر مسكن 100متري به بالا بود آقاي رئيس جمهور يه كارگر تازه با بهترين شرايط قانون كار خيلي كه بگيره 500 تومنه اونم با اضافه كار
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    خوش به حال اولی که عقد کرده و آپارتمان خریده من 12 ساله ازدواج کردم و با دو تا فرزند مستاجرم و دنبال 38 متری وام دار می گردم
  • هادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    دم رئیس جمهور محبوب گرم.یک طرح ویلای مهر باید ارائه کنند ایشون!!
  • مستاجر IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    این صحبت ها نشان از بینش عمیق و آشنایی با درد مردم است
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    البته شدنی است و ما می توانیم همگی در خانه های ویلایی زندگی کنیم فقط به شرط نابودی زمینهای زراعی ،مراتع و جنگلها.
  • سعید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    پس از طرح هدفمند کردن یارانه ها اجرای میشود
  • محمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    زیر هفتادیها را چکار میکنند یکیش به مابدین
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    خوشم میاد نظرات مردم رو گزینشی نشون میدید چون دوست خودم تا الان 3تا نظر فرستاده .توهین به کسی هم نبوده ولی .......
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    بعضي وقتا فقط بايد سكوت كرد و چيزي نگفت !
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    به نظر من تازه مشکلات مسکن مهر سر باز خواهد کرد. به فرض آنکه همه ساختمانها ساخته شوند، تازه مسئله خدمات شهری آنها خود را نشان خواهد داد. در هیچ کدام از این طرحها، درباره شبکه آب، فاضلاب و برق فکری نشده است. همه محلهای ساخت مسکن مهر دور از مراکز شهری هستند. مسئله ایاب و ذهاب و خیابان کشی، پارک، مدرسه و ... را چه می کنید؟ آنچه که به عنوان مسکن مهر برای تهران در نظر گرفته شده، به دلیل بعد مسافت واقعا مشکلی را از مسکن تهران حل نمی کند.
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    8 سال دفاع مقدس را كه كنار بگذاريم با وجود كاستيهايي كه در همه دولتها و از جمله اين دولت وجود دارد، پيشرفتهاي خوبي داشته ايم . احمدي نزاد جوري حرف ميزند گويي تنها در همين 5 سال اخير به اين نقطه از سازندگي رسيدهايم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    نظررئيس جمهوركاملا"درست است همه مردم بايددرخانه هاي ويلائي زندگي كنند.