بلافاصله بعد از آنکه هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن از کار برکنار شدند، سعید آذری مدیر این باشگاه از سمت خود کناره گرفت تا مدیریت ورزشی‌اش را در تهران ادامه دهد.

او که در لیگ برتر فوتبال و بسکتبال، نایب قهرمان و در جام حذفی فوتبال و لیگ برتر هندبال و دوومیدانی و 3 رشته بانوان قهرمان شده بود، بهترین فرصت را پیدا کرده بود تا در پایان فصلی درخشان از این باشگاه خداحافظی کند. با این حال به نظر می‌رسد جدایی او در کنار عزل هیأت رئیسه باشگاه، دلیلی دیگر هم داشت.

باجناق علیرضا رحیمی که سالهاست در فدراسیون هندبال ایران و کنفدراسیون هندبال آسیا برای خود جایگاهی دارد، با حمایت‌های رئیس فدراسیون هندبال و البته با توجه به موفقیتش در باشگاه ذوب‌آهن و سابقه‌ای طولانی که در ورزش وزنه‌برداری داشت، برای سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد تا بعد از چند روز مرخصی راهی تهران شود. البته صندلی شماره یک این فدراسیون پیش از آذری، مدعیان دیگری هم داشت.

بعد از آنکه آذری، اولین پیشنهاد بهرام افشارزاده را برای ریاست فدراسیون رد کرد و تعهدش به باشگاه را موجه‌ترین دلیل برای ماندن در اصفهان دانست، افرادی برای حضور در فدراسیون کاندیدا شدند که هیچ یک از آنها موفق به زدن هدف نشد.

حسین رضازاده برای سرپرستی و ریاست در این فدراسیون سینه سپر کرد و برانوش نیک‎بین و جلیل امیری هم مواضعی مشابه اتخاذ کردند. افشارزاده ضمن قانع کردن اسطوه وزنه‏برداری جهان با این تفسیر که شکست وزنه‏برداری می‏تواند به محبوبیت و شان او لطمه شدیدی وارد کند، رضازاده را از ورود به این کارزار در این مقطع نهی کرد و بدین شکل رضازاده که قانع شده بود، برای این دوره کرسی ریاست را برای دیگران خالی گذاشت. نیک بین و امیری هم با وجود ارتباطاتشان و مانور رسانه‏ای، به این ترتیب، احتمال حضورشان در وزنه‏برداری کم‏رنگ و کم‏رنگ‌تر شد.

شرایط پس از این به طرزی نه چندان عادی پیش رفت و این بار فشار سازمان بازرسی برای اجرای قانون برای مدیران دوشغله‏ها هم فضا را برای مانور بیشتر در این فدراسیون بسته‏تر ساخت تا جایی که بهرام افشارزاده هم که همچون سایر مدیران دوشغله در تنگنای قانون چاره‏ای جز استعفاء از یکی از دو مسئولیتش نداشت، دبیرکلی کمیته ملی المپیک را برگزید و منتظر ماند تا اتفاقی تازه بیفتد.

اتفاقی که در اولین روز هفته افتاد تا چراغ وزنه‏برداری زیاد هم خاموش نماند. این بار آذری فرصتی برای فکر کردن به پیشنهاد افشارزاده پیدا کرد؛ اما هیچ بعید نیست این پروژه هم در لحظه آخر به بن‌بست کشیده شود؛ چرا که دلیل اصلی عزل هیأت رئیسه و کناره‌گیری سعید آذری، تمایل این عده به میرحسین موسوی بود و اگر تمایل سیاسی مدیران برای محمد علی‌آبادی شر باشد که هست، حضور این مدیر اصفهانی در تهران را با مشکل روبه‌رو می‌کند. با این حال شاید مصاحبه‌ای که آذری اخیراً انجام داده و زندگی‌اش را عاری از رنگ سیساست دانسته، به او در رسیدن به ریاست در فدراسیون کمک کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =