۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۵

افرادی که سابقه ابتلا به سرطان دارند بیش از دیگران فراموشی می‌گیرند.

در حقیقت نجات یافتگان از بیماری سرطان نزدیک به 40 درصد بیش از افرادی که به این بیماری مبتلا نشده‌اند ممکن است به فراموشی و مشکل در عملکرد مغزی خود دچار شوند.
یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در درمان سرطان مدیریت علائم این بیماری است که از جمله آن می‌توان به کاهش دقت و تمرکز، از دست دادن حافظه و ضعف بینایی اشاره کرد.
پاسکال جی پریرا استادیار دپارتمان امراض کودکان از دانشگاه میامی در این باره گفت: بعد از ابتلا به سرطان، روش‌های درمانی تنها مراحل انجام کار نیستند، بلکه ما باید به فکر کاهش دیگر علائم حاصل از این بیمای هم باشیم. تحقیات نشان می‌دهد مشکلات حافظه در بیماران سرطانی بسیار شایع است و ما باید برای رفع آن بیش‌تر تلاش کنیم.
او در این باره گفت: این یافته ما بر اساس نمونه‌برداری‌هایی انجام شده است که در سطح ملی صورت گرفته است. ما متوجه شدیم مشکلات حافظه در بیماران سرطان یکی از موارد بسیار شایع است و باید نسبت به آن توجه بیش‌تری صورت بگیرد.
برای بررسی رابطه بین بیماری‌های سرطان ما اطلاعات به دست آمده از تحقیق بین‌المللی تغذیه و سلامت ملی را بررسی کردیم که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها انجام شده بود. از بین بیش از 9 هزار و 800 آمریکایی که در این تحقیقات شرکت داشتند هزار و 300 نفر سابقه ابتلا به بیماری سرطان داشتند.
از بین سرطانی‌ها نزدیک به 14 درصد دچار مشکل در یک دوره بودند، این در حالی است که در بین افرادی که دچار سرطان نشده بودند این آمار فقط 8 درصد بود. این نشان می‌دهد سرطان یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های مرتبط با حافظه است.
مشکلات حافظه می‌تواند مربوط به درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی، پرتودرمانی یا هورمون‌درمانی باشد. هم‌چنین رشد تومور در قسمتی از مغز هم می‌‌تواند باعث بروز اختلال در حافظه انسان‌ها شود.
هلث‌دی، 4 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =