بومیان هر منطقه به ساکنانی گفته می‌شود که نسل‌های متوالی در آنجا زندگی کرده و سنت، فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم محل زندگی‌شان را سینه به سینه حفظ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از توریسم‌آنلاین، هر چه تاریخ را بیشتر به عقب ورق بزنید با کسانی رو به رو می شوید که زندگی های ساده و ابتدایی داشته و در طول قرن‌ها دچار تغییرات زیادی شدند.

اما هنوز هم در برخی نقاط جهان بومیانی دیده می شوند که همچنان به شکل قبیله‌ای زندگی می‌کنند به طوری که هنوز نوع پوشش، نحوه غذا خوردن، شکار و … به روش قدیمی اش ادامه دارد.

در حدود ۵ هزار قبیله در سطح جهان وجود دارد که تعداد آن‌ها به ۳۷۰ میلیون نفر در ۷۰ کشور می رسد.

کارشناسان می گویند هنوز از ۴ هزار زبان بومی استفاده می شود.

«الکساندر کیموشین» عکاسِ جهانگرد زاده یاکوتسک یکی از سردترین نقاط دوردست جهان است که ۱۰ سال پیش کوله اش را بسته و به گوشه های غیرقابل دسترس جهان سفر می کند تا افراد بومی مناطق را دیده و جهان زنده در چهره‌شان را ثبت کند.

عنوان پروژه «جهان در چهره ها» است و با هدف ثبت چهره ها، داستان‌های بومیان، توجه همگان را برای حفظ زبان‌ها و سنت‌های این قبایل جلب کند.

او در عنوان پروژه اش جمله ای از کتاب « تأملاتی دربارهٔ انقلاب فرانسه» نوشته ادموند برک ذکر می کند: «مردم هرگز به سوی موفقیت نخواهند رفت اگر به نیاکان خود نگاه نکنند.»

در ادامه منتخبی از پروژه عکاسی او را تماشا کنید.
۶۱۲۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =