در چند دهه‌ی گذشته موافقان برخورد سخت در موضوع حجاب، در دولت‌های ناموفق‌شان از تقدم معیشت بر آزادی می‌گفتند و دغدغه‌های سیاسی و سبک زندگی را از اولویت مردم نمی‌دانستند. منبع: خبرآنلاین

264 262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 132
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    حجاب یک واجب عمومی است و عام است. چون عموم را تحت تاثیر قرار می دهد. نماز واجب خاص است و خصوصی است. بین فرد و خداست. اگر فردی تو خیابون نماز بخواند بعضی ها مسخره میکنن چون به خاص بودن نماز اعتقاد دارند. همانطور اگر خانمی در برابر پدر یا برادرش در منزل روسری به سر کند مسخره اش میکنن چون به عمومی بودن حجاب اعتقاد دارن. اگر فردی از مردم دزدی کرد و گرفتنش محاکمه میشود ولی اگر همین فرد از پدرش دزدی کرد ازش میگذرند و میگن مال پدرش بوده پس دزدی حرام عمومی است و به جامعه صدمه میزنه. حجاب هم وتجب عمومی است. پس باید در حد معقول رعایت شود.
    • اختلاس واجب نیست بیت المال فرع است IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      اختلاس واجب نیست بیت المال فرع است
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      خیلی عقل کلی متخصص دین و مذهب، خخخخخخ
    • غفاری IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      حتما منفعتی داری که دو پهلو حرف میزنی خودمونو گول نزنیم حجاب چهار دهه پیش چجوری بوده الان چجوریه؟ دوست عزیز بیشتر با دنیا در ارتباط باش تا با ذهن درون خودت و قانون اساسی 43 سال پیشت
    • مرتضی RU ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      حرفهای تو هم خیلی خاصه ،فقط به درد خودت می خوره
    • داود IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      اکثر مردم در تامین نان شب مانده اند نا امنی بیداد میکند حالا موضوع مهم کشور شد حجاب
    • نیما IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      اول چشم خودمون رو درمان کنیم !!بعد راجب حجاب حرف بزنیم
    • سعید IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      32 78
      دوست عزیز خواهران بنده نه جلوی برادران نه جلوی پدرمان هیچ وقت روسری را از سر درنیاوردن شما لطف بفرمایید حرف دل خودت را به مردم قالب نکن
    • زنبورک IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      90 9
      همانطورکه که خودت خاص و عام کردی قبول اراکثریت جامعه بپرسن که کدام را انتخاب میکنن گشت ارشادرا یاازادی حجاب رادرضمن خدابه آدم چشم وعقل داده حجاب الان رابااول انقلاب مقایسه کن بهترشده یابدتروقتی میبینی این روش کارراخرابترکرده بایددیوانه باشه آدم که بازم همان راه ادامه بدهد
    • گلادیاتور IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      69 10
      خاص وعام بودن افعال فوق درست.اما قبول کن که همون فعلی که حالت عام وعمومی پیدا می کند هم باید عامه پسند باشد نه قشر قلیل وکوته فکر حامعه
    • ماهان IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      51 9
      خورشید هم پشتش به ماست
    • امیرحسین IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      این حرفای چرت و پرتو از کجات درآوردی داری میگی مسخره خود قرآن گفته در دین هیچ اجباری نیست این حرف خیلی پیچیده ای نیست که تو ذهن شماها نمیره تفسیرم نداره خیلی واضح گفته شده .کل دنیا حتی عربستان مهد اسلام حجاب اجباریو ورداشتن بعد شماها کلام خدارو جابه جا میکنید و هرچی دوست داشتین به جاش میگین
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      چطور تو کشورهای عربی که مهد دین هستند اینگونه نیست، مستر
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      جنسش عالی بود
    • Reza IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      ببین چقدر منفی گرفتی
    • Ooo IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      واجب عمومی رو عموم تشخیص میده نه یک نفر نه عده ای خاص از جامعه حتی اگر قانون گذار باشند قانونی که از طریق زور تحمیل بشه چه درست باشه چه غلط به درد یک جامعه نمی خوره نه از طریق یک کتاب نه با زور گویی
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      این اصطلاح واجب خاص و همچنین واجب عام را خودتان ابداع کرده‌اید و به فقه شیعه افزوده‌اید؟ چنین چیزهایی در فقه نداریم. بعلاوه میتوانید به کتاب مسأله حجاب شهید مطهری و روایتی که از امام صادق ع ذکر شده و از قدیم مرجع بسیاری از علما بوده مراجعه کنید تا گرفتار این بدعتها نشوید.
    • ااا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      داداش اگه عمومی تو هم شلوار لی نپوش کفش اسپرت نپوش تیشرت تنت نکن چرا در مورد چیزی علمش رو نداری حرف مفت میزنی
    • ااااآااااااا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      حجاب هرکس ب خودش مربوطه
    • ایرانی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      افرین
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    آنها دیوار را برای امنیت مردمشان می کشند ولی کشت ارشاد امنیت را از مردم می گیرد
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      در کشورهای غربی حجاب به طور کامل رعایت میشود گشت ارشاد هم ندارند چون اختلاس و دزدی ندارند
    • امنیت. بی حجابی نیست اما این زیاده روی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      24 90
      این هم دلیل نمیشه که چون. اختلاس میشه مردم. بچه نامشروع. داشته باشن
  • بازنشسته فرهنگی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    طرح مسیله حجاب انحراف اذهان عمومی از گرانی فساد و رانت های موجود جامعه است
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      د فیقاااا
    • امیر IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      کاملا درسته
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      احسنت
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      حرف حق اصلش همینه...دور کردن ذهن مردم از مشکلات بیشمار معیشتی واقتصادی تورم گرانی....
    • مریلا IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      83 8
      دقیقا درست فرمودید...با این رفتارها اذهان عمومی رو از اختلاسها و تورم و گرانی میخواهند دور نگه دارند...
    • شفت الحوز IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      86 9
      من همین نظر دارم فقط راه گم کنی برای گرونی هس
    • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      گل گفتی
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      همیشه برا انحراف از موضوع اصلی.و پوشاندن واقعیت.ذهن مردم را ب موضوع انحرافی میبرند.احسنت
    • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      دقیقا دارند بی‌کفایتی خودشان را مخفی می‌کنند امان از روزی که این خشم مردم منفجر بشه که دیگر احدالناسی قادر به سرکوب آن نخواهد بود ، بترسید از اون روز
    • بهروز IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      تا چیزی می شه فوری موضوع اقتصاد واختلاس وموضوعات دیگه را پیش می کشید گرچه خودتون مطمئنا هم مرفه هستید هم اختلاس گر و فقط سوار این موج می شین خدا را شکر هنوز انقدر خانم محجبه داریم که کسانی که مایل به بی حجابی هستند توشون گمن البته شما فقط نوک دماغتون رو می بینید
    • مجتبی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      منم نظرم همینه کاملاً درسته
    • ... IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
  • سعید IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    126 8
    این وضع باید تموم بشه
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    زندگی مردم رو مرفه کنین بعدحجاب رودرست کنید
    • ایلیا IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      چرا بی ربط کامنت می‌ذارید...چرا به هر دلیل باید ارزشامونو که از کتاب خدا و سنتمون رسیده باید پایمال کنیم،کجای دینمون نوشته که اگه گرونی بود،بی غیرتی ایرادی نداره،تازه قسمت فوق العاده اعظم این مشکلات مربوط به همین تفکرات غرب گرای هشت سال گذشته محور کدخداپرست بوده...دوست عزیز همه چیزو باهم قاطی نکنید،هر چه به جای خودش،اختلاس بد،گرونی بود،کوفت و زهر مار بد،اما هر چی به جای خودش باید رعایت شه....وقتی شرف نباشه نمی‌خوایم چلوکباب رو سفرمون باشه...البته هستند کسایی که فقط شکم واسشون مهمه،ولی هنوز آدمایی هستند که حاضرند نون خالی بخورند،اما شرف داشته باشند و خواهر و مادرشونو ویترین چشمای هرزه نکنن....
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    امنیت وحجاب واقعاواجبه
  • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    گشت ارشاد و سازمان امریه معروف ،امنیت روانی جامعه رو به خطر انداخته.
  • ابراهیم IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    170 9
    بی شک این مسائل بیشتر انحراف اذهان عمومی از شرایط فعلی هست تا دوستان ناکارآمدشان از زیر فشار در بیایند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    اول این اقتصادبیماروفلج ودرست کنید که روزبه روزبه تعدادز باله گردها اضافه میشه بعد به حجاب بپردازید
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    89 6
    بهترین گشت ارشاد گشت الهی هست ،
  • دبیر فرهنگی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    حجاب امر الهی که در قرآن اومده وطرح این مسائل هیچ ارتباطی با فریب اذهان عمومی از اقتصاد مملکت نداره .سیاسی بازیش نکنید
    • خانه به دوش IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      دقیقا در کجای قرآن اومده؟
    • اسی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      72 14
      مطمعنی دبیرفرهنگی هستی؟!بخدانیستی...باورکن نیسی؟!اگرم هستی بدابحالت پولی باحال دانش آموزانی که زیرچترکوته فکربی فرهنگی مثل تودانش آموخته بشن...
    • شب ها که ما میخوابیم آقا پلیسه بیداره 😁😁😁 IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      64 10
      جناب دبیر فرهنگی خوبه آدم بعضی وقت ها سکوت کنه...
    • ماهان IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      77 7
      لا اکراه فی الدین/هیچ اجباری در دین نیست
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      67 7
      آها میدونین دوستان کجای قرآن اومده این مسئله حجابشون تو قرآن اختلاس و بیت المال رو بخور صدات در نیاد و فرار کن بزن کوچه خاکی
    • به خانه به دوش IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      16 46
      سوره مبارکه نور و اعراف. خیلی خلاصه گفتم. بقیه شو خودت بخون
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      آفرین فقط ما مسلمان ها که در ایران زندگی می کنیم کامل فهمیدیم که در قرآن در مورد حجاب چه فرموده بقیه نه.
    • غیث IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      سلام.نمیدونم چرا همه عزیزان فکر میکنن مسئله به این سادگی‌ها ست اگرحجاب ازبین رفت بعد برهنگی هرزگی.. دستور صریح قرآن در پنج نقطه از قرآن عظیم شأن.درمورد حجاب سفارش به رعایت حجاب گفته شده.ولی متاسفانه بحث لجاجت با نظامه که متاسفانه دودش توی چشم خودمون میره
    • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      اون موقع هم اقتصاد بوده؟؟ سیاسی بوده؟؟؟
    • مهتاب IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      گاهی حرف نزدن به نفع ادم تموم‌میشه سکوت‌کن دبیر بی فرهنگان
  • سارا IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    بهشتو جهنممون به هیچکس مربوط نیس
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      کسی هم کاری با بهشت وجهنم امثال توندارد اما وظیفه اجرای مجازات دنیوی به ماربط دارد.
    • مهدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      ربطش میدیم
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      والا وجود شما و امثال شما از هر مجازات دنیوی و اخروی بدتره به خدا
    • دانش آموخته IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      بابت همین مجازات دنیوی هم باید جواب پس بدی اون دنیا بیچاره. خوارج هم دنبال اجرا کردن اسلام بودند ظاهرا.
  • تاج IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    هیچ جای اسلام وقران گفته نشده که حجاب برمردم واجب یا بی حجابی حرام است واگر گفته شده برای زنان پیامبر وزنان مومنین نگفته برای همه مردم
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      12 44
      آیه ۲۰سوره اعراف رو. مطالعه کنید
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      آیه 20 سوره اعراف : آن گاه شیطان، آدم و حوّا هر دو را به وسوسه فریب داد تا زشتیهایشان را که از آنان پوشیده بود بر ایشان پدیدار کند و گفت: خدایتان شما را از این درخت نهی نکرد جز برای اینکه مبادا (در بهشت) دو فرشته شوید یا عمر جاودان یابید. شما عزیزان متدین یکبار فقط یکبار قران هم بخوانید بد نیست.
    • یه نفر IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      عزیز جان من آیه 20 سوره اعراف مطالعه کردم و در تفسیر نور هم نگاه کردم دقیقا عبارت برای قسمتهایی از بدن است که در هیچ جای دنیا مجاز نیست و ربطی به موضوع حجاب (به مفهوم مورد بحث) ندارد. لطفا هر حرفی را که در جایی می شنوید بدون تحقیق نگذارید مطالعه بفرمایید.
  • کشور IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    دخالت تو زندگی خصوصی مردم جالب نیست حجاب اجباری جواب عکس میده.کیه که بفهمه
    • خودم RU ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      ایه برادر عزیز در کجای اون ایه شما اجباری بودن حجاب رو بیرون کشیدین..؟؟ از پوشیدن عورت گفته چ ربطی داره به حجاب تعریف شده ی این اقایون... خواهشا سفسطه نکنید
  • سارا IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    عجیبه این کارها..... زندگی تون رو بکنید چکار دارید انگشت تو چشم مردم میکنید... چی فکر می‌کنید؟؟؟ از طرف خدا نازل شدین؟؟؟
    • ... IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 1
      والا اینا جایه خدا برای ما تصمیم گیری میکنن جالبه😅
  • رخشاد IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    ای بابا آدرس رو اشتباهی دادند که جاده خاکی بری و چشمت چیزی به اسمه فساد و دزدی و زمین خواری و اختلاس و و و......
  • جواد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    نه ارشاد کردن به این شکله و نه اسم این رو میشه گذاشت گشت ارشاد،ارشاد یعنی راهنمایی کردن،وهیچکس از راهنمایی شدن بدش نمیاد
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      41 1
      اولا پلیس وظیفه ارشاد نداره لفظ اشتباهه پلیس ظابط قانونه راهنمایی نه برخورد
    • Amir IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      حالا کی گفته اینها قابلیت ارشاد کردن دارند ؟ یکی میخواد اینها رو ارشاد کنه‌
  • التاز IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    95 14
    آقای رئیسی. خخخخ
    • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 1
      یک سوال شرعی داشتم،کیا به رئیسی رأی دادند؟
  • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    حجاب اجباریه باید بشدت برخورد کنن با بی حجابی
    • GB ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      آقا در اصل دین که پذیرفتن اسلام هست میگن هیج اجباری نیست اون موقع حجاب جزع فرع دین است اجبار شده
    • مهتاب IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      امثال شما از طرف خدا نازل شدن ک با به اصطلاح‌فساد حجاب مقابله کنن؟ پس اتوبوس بهشت.تهران که فرشته های مقابله با فساد و پول شویی و زمین‌خواری بود جا‌مونده؟
  • اکبر DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    از نظر قرآن لا اکراه فی الدین پس اجبار معنی نداره رسالت پیغمبر تبلیغ اسلام بود ولی اطرافیان دستورات قرآن و پیامبر رو نادیده گرفتن و اجبار هم جزء واجبات دین شد
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      یعنی کراهتی در دین نیست. اکراه و کراهت از یک ریشه هستند. وگرنه می گفت لا اجبار فی الدین.
    • وحید بیگی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      با سلام درسته آقای روحانی گفته بود ببینید بیشترین اختلاس ودزدیهای در زمان کدام دولت انجام گرفته ؟؟ بله خودشون کاری کردند که بعداز اینکه مردم را بیچاره کردند با مسایل حاشیه ای مردم را بجان هم بندازند اندکی تفکر
  • DE ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    86 11
    یه روزی اگر اشتباه نکنم روحانی بود تو مناظره با رئیسی گفت اگر رییسی رییس جمهور بشه بین زن و مرد دیوار میکشه چه زود تعبییر شد
    • . IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      خب نتیجه همون بی مسئولیتی امثال روحانی شد که مردم از همه چی زده شدند و اقتصاد نابود شد .قیمت دلار ۲۰ برابر شد. حالا فیلتون یاد هندستون کرده
  • فرهاد IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    68 6
    مردم نون ندارندبخورند آنوقت میگیدپیازبخوریداشتهاتون بازمیشه
  • ....... IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    14 51
    با این حرکت منم مخالفم چون تاثیر مثبت نمیزاره هیچ مردمم واکنش نشون میدن.... ولی قانون قانونه اونی که اختلاس میکنه که الان سر زبان همه همین افتاده اونم بی قانونی کرده و اونی ام که شالش افتاده اونم بی قانونی کرده......
  • گمشده IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    67 13
    حجاب چه فایده ای داره ؟؟؟؟وقتی یه زن برای سیر کردن شکم بچه تن فروشی میکنه چون همسرش به خاطر بدهی زندانه؟؟؟؟
  • حسینی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    58 9
    فقط حواستن باشد که از حجاب ابزاری برای از یاد رفتن گرانی ها و عادت کردن مردم به نشود❓
  • تاجی یاغی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    78 15
    دین ی امر شخصی هست و برای هدایت شخص نازل شده نه برای جامعه، خود پیامبر حجاب رو اجباری نکرده بود
    • به نیما IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      اگربرای هدات شخصی بوده پس چرا گفته ابلاغ کن اگر شخصیه پس عذاب واجرای حدود دیگر چیست.
    • ایلیا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      مرجع شدنتو تبریک میگم...رسالتو کی بیرون میزنی؟؟؟؟ ...خخخخخخ...تو که در مورد مصادیق خصوصی و عمومی بودن دین چیزی نمیدونی،چرا کامنت میذاری؟؟؟؟فقط میخوای یه چیزی گفته باشی و از قافله توهین به ارزشا عقب نمونی...
    • A.j IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      دین برای هدایت شخص و جامعه اومد ، خداوند حکیمی که انسان را از نطفه ای بی ارزش خلق کرد ، دستور برای تمام ابعاد زندگی مخلوقش قرار داد ، از آداب خوردن ، آشامیدن ، معامله ، صحبت کردن ، آمیزش وووو هزاران احکامی که اگر به دنبالش بریم و عمل کنیم زندگی خودمان و جامعه مان گلستان میشود ، در آن زمانی که مردم نه فرهنگ نه ادب نه سبک و نه هیچ شیوه ای از زندگی را بلد نبودند خداوند مهربان پیامبرش را به همراه دینی کامل و کتابی کامل فرستاد تا موجب هدایت انسان ها شود ، آیه قرآن : ای انسام از چه رو به پروردگارت مغرور می شوی ، حالا همین خدای حکیم در کنار تمام سفارشاتی که برای زندگی سالم و زیبا داشته اند ، به حجاب برای خانم ها سفارش کرده اند که آن هم برای سلامت فرد و جامعه است ، و آن را فریضه ای واجب برای بانوان قرار دادند تا این کار حتما انجام شود ، و در جای جای قرآن به این امر سفارش شده ، اون کسانی سوال می کنن نماز خواندن یا حجاب کجای قرآن آمده ، کاملا معلوم میشه لای قرآن رو باز نکردند ، وگرنه جای سوال نمی مونه ، یک انسان وقتی چیزی رو اختراع می کنه یک دفترچه راهنما برای اون درجعبش قرار میده ، بعد....
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    73 13
    این زندگی که برا ملت درست کردین که گیر میدین چی بپوشن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اختیارپوشش هرکسی به خودش ربط داره ماالان فقط مسئله زندگیمون حجابه گرانی تورم کرایه خانه های سنگین بیکاری خشکسالی فحشامال یک کشورمسلمانه فکرکنیداوناییکه حجاب ندارن تومیخونه هامیرن مثل مابی ابی کودک کار،زنان بی سرپرست که بخاطرخرج خانه تن به هرکارمیدن مامسلمان نیستیم
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    این همه شهید داریم یکعده نفهم بیان بکن نظربدهند کی حجاب میخوادکی نمی خواد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    ای پسر ابوطالب! ولایت بر امت من از آن تو است پس اگر در سلامتی (و آرامش) پذیرای ولایت تو شدند و به (حکومت) تو رضایت دادند اداره امور آنان را بر عهده بگیر و اگر در مورد تو اختلاف کردند آنان را به خودشان وا گذار.
  • زیان دیده بورس IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بنظر من حتما فیلم مارمولک رو چندین بار ببینید این فیلم خیلی پیام اخلاقی و دنیوی و اخروی داره و شاهکاره...
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    تو خونه و جاهای خصوصی هر غلطی خواستن بکنن اما تو محیط جامعه قرار نیست هرجور توخونه بودی همونجور بیای بیرون اوضاع اقتصادی ربطی به حجاب نداره که فورا به اقتصاد ربطش میدن گشت ارشاد باید تقویت شه .... چندنفر معلوم الحال که شدن ضد حجاب و یه عده ساده لوح هم تشویق میکنن قرار نیست نظام به حرف این عده خود فروخته گوش بده اون نظرات دره پیتو برا خودتون نگه دارید اینجا کشور شیعه امام زمانه ...هرچی مصیح پولی نژاد میگه رو نشخوار نکنید
  • ایلیا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    واقعا نمیدونم فاز اینایی که به لازم بودن رعایت عمومی حجاب دیس میدن چیه؟؟؟؟؟چرا اینقدر تقابل با ارزشها با هر بهانه پوچی زیاد شده ،ودر عوض فرهنگ عریان و مبتذل وارداتی غربی اینقدر سینه چاک و طرفدارانی از پاپ کاتولیک تر پیدا کرده،اقایون محترم کاری به اسلامی بودن کار نداریم،ایرانیا از دوره باستان به عفیف بودن و پاکدامنی شهره بودن.
  • سئوال بی پاسخ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    یک سئوال از متخصصان دین : فرق ما با کشورهایی مانند سوریه ، لبنان و فلسطین و ... که آنها هم اتفاقاً مانند ما مسلمان هستند اما مسئله حجاب و بگیر و ببند و جریمه و زندان هم ندارند چیست ؟ ما مسلمان و آنها هم مسلمانند پس تفاوت در کجاست ؟؟؟
  • عاف IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    احسنت آفرین به گشت ارشاد ایول دمشون گرم واقعا زحمت میکشند احسنت افرین
  • عرفان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    آیا با این شدتی که دارید درمورد حجاب عمل میکنیددرمورد گرانیها ومعشیت مردم هم عمل کردید؟؟دعوای زرگری خوبی راه انداختین وای برمردم ساده لوح که ب جون هم افتادن.
  • 😑 IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    گشت ارشاد گذاشتن که به بدبخت بیچاره ها گیر بدن نه به کسی که تیپش ناجورو ولنگو بازه ترو خشک باهم میسوزن لا اقل به کسی که تیپش افتضاحه گیر بدن که آدم دلش نسوزه نه کسی که همه چیزشو رعایت کرده وهیچ مشکلی نداره از لحاظ پوشش میکنینش تو ون گشت ارشاد
  • ..... IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب دلخواهه... انتخاب باید با خودت باشه چه بخواد چه نه خدا حق انتخوابو به ما داده چه بد چه خوب
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    یادتونه چند وقت پیش کرونا اوج گرفت فوتی ها شد روزی ۷۰۰ نفر ... یادتونه گفتن برای این که از به دام افتادن بیشتر مردم به کرونا بابد ماسک زد و خداراشکر سه چهارم مردم رعایت کردن.. حجاب هم همین .. نمیشه یه فردی که با ظاهری نامناسب برای خودش بیماری ایجاد کرده توی خیابون بچرخه و بگه بدن خودمه چون حتما دیگران رو هم مریض میکنه و اون وقت ننیشه یه امر شخصی میشه امری عمومی ....😏
  • فهیمه IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    ما پدیده بدحجابی نداریم چون هیچ خانمی مایل نیست که مورد نگاه تحقیر آمیز قرار بگیره درایت خانم ها بالاتر از گشت ارشاد یا گشت ارعاب هست همه خانم ها برای خودشان ارزش قایل هستند متاسفانه اجتماع بیمار هست و باید بیماری را درمان کرد وگرنه این موضوع همیشه به شکل یک گشکل باقی خواهد ماند
  • محمدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    امروزه در خیلی از مطب های پزشکی ، اعم از مراکز دندانپزشکی ، چشم پزشکی و ... کارکنان با پوشیدن لباس های فرمی که هیچگونه نشانی از ایرانی بودن ندارد چه برسد اسلامی ، شامل کلاه ها یا سربندهای کوچک مانند زنان غربی و همینطور لباسهای آستین کوتاه با شلوار و در خیلی جاها بدون کلاه در میان بیماران ظاهر می شوند . سوال بنده اینجاست حتی بخاطر مسایل بهداشتی در اینگونه اماکن موهای سر باید پوشش کاملی داشته باشند پس چرا در کشور ما هیچگونه نظارتی از طرف وزارت بهداشت نیست ؟
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    چقدر جالبه که کسانی که موافق ولنگاری هستند چه لذتی از بی بندوباری زنها می برند همینها وقتی زنی به محاصره ی مردهای گرسنه بیفته چطور کمکش می کنند ؟؟؟ چطور وقتی بین دوست بازی ها و زن بازی ها جنگ و درگیری میشه از چه کسی انتظار دارند کمکشان کند ؟؟؟؟راننده ای که خطرساز باشه مجازاتش را خواهانند و کسبه ای را که مواد فاسد بفروشه را اشد مجازات میخواهند ولی ولنگاری و بچه های نامشروعی که هیچ کسی مسوولیتش را قبول نمیکند را هیچ مجازاتی نمی کنند ؟؟؟؟ حوادث بعد از بی بندو باری را چرا نمی بینند ؟ چرا حوادث اروپا و امریکا را در بی بندوباری که خودشان هم نمیتوانند کنترل کنند نمیبینند ؟؟؟؟استثمار زنهایی که در بند هوسهای این افکار پلید و وحشتناک پنهان است را می خواهند . مردها لذتش را می برند و زنها و دخترها هستند که همه ی آسیب را می بینند . کمی کتابهای همین غربی ها را از حوادث بی بندباری بخوانید . کتاب گذر از رنجها را بخونید کم کتاب میخونید
  • US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    دوستان عزیز تو قرآن فرمودە دزدی و دروغگویی و خوردن حق الناس هم حرامە پس چرا گشت ارشاد برای دزدان واختلاسگران راەاندازی نمیشە ؟؟؟؟؟ نکنە دزدی واختلاس حلالە و ماخبرنداریم؟؟؟؟ جل الخالق!!!!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب یک طرف ، با وجود کاشت ناخن و مژه ی مصنوعی در اکثر آرایشگاه‌ها ، چه برسر طهارت و پاکی زن مسلمان ایرانی می آید ، واجبات دیگر مثل غسل های واجب ، وضو ، نماز ، روزه کجا می‌روند ؟؟؟ پس اگر از حجاب به همین راحتی عبور کنیم ، از همه ی احکام دین به راحتی عبور کرده‌ایم و همه ی احکام را زیر پا گذاشته ایم .
  • ... IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب که زورکی نمیشه باید اعتقادات رو درست کرد.اون مسئولینی که دارن به اسم اسلام اختلاس میکنن دین رو زشت کردن دیگه چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه که مردم حرفشونو قبول کنن
  • الهه IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    دوستان جدا از تمام این صحبتها این رو بگم که من خودم یه خانم هستم وقتی حجاب دارم واقعا امنیت و حریمم بیشتر حفظ میشه و بیشتر حرمت دارم .این رو دور از هر حاشیه و جنجالی عزیزان مطرح کردم.واقعا حجاب واسم مفیده
  • حسین IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    درود.وقتی برای خریدکارت بانکی روازکیفت بیرون میاری.به کاسب میگی چند شدقیمتش.توچشمات نگاه میکنه صدم ثانیه قیمت رومیگه.بعدمیبینی بجای کاسبی.چه تفکری نسبت ب توداره.۲۰۰۰میکشه روقیمت.اقاقیمت روشه ۵۰۰۰تومن.انگارمادرش روب عزا کشاندی.این ازکاسب.کل ملت دارن توکت هم میکنن تا زرنگ باشن.بعدش سازمانی میادمیگه من امرب معروفم.
  • محمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خبر آنلاین بی زحمت همه نظرات رو نمایش بده نه فقط اونایی که با تو هم نظرند .
  • تقی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    نه که مردم گرفتار در تحریم و فقر مشکل کم دارند حالا شما بیایید به بهانه حجاب باز هم فشارر بیارید لابد فقط ما بهشتی هستیم و کل جهان جهنمی خخ
  • ناصری یکتا IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حالا گندش در میاد که چرا یهویی مسأله حجاب رو انداختن وسط میدون که مردم رو به دوقسمت مخالف و موافق تقسیم کنن و جنگ داخلی راه بیفته !!!؟مشخص میشه بزودی انشاءالله. معلوم نیست کجای سرزمینم را به تاراج می‌برند.
  • مریم IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    من طرفدار آزادی هستم با اینکه خودم با پوشش معقول اسلامی هستم.اما برای جامعه آزادی انتخاب بعنوان یک اصل احترام به اندیشه ها و نگرش انسانها را قبول دارم.هر جامعه ای که به آزادی رو آورده بسیار موفق تر شده.هرکس یا هر گروه وفرقه ایی که بخواهد تفکر خودش را به دیگران تحمیل کندجز تنفر چیزی نصیبش نمیشود.جهان بسوی آزادی وتساوی حقوق در حرکت است.درود ورحمت خدا برازاد اندیشان جامعه باد.
  • سمیره سرخاب IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    امر به معروف شرایط دا رد . در انظار عموم نباشد .غیر مستقیم باشد
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 1
    ببخشید من کاری به حجاب ندارم فرزندم عاشق دور دور کردن در خیابان هست میخواستم بگم این گشت ارشاد استخدام داره وحقوقش چقدر هست اینطوری فرزندم هم حقوق داره هم به ارزوش که دور دور کردن هست هم رسیده تازه یک ابهتی هم داره با وقار توی ماشبن از جلوی یک عده مردم که میترسند رد میشی لطفا راهنمایی کنید کجا ثبت نام میکنند تمام شرایطرو هم قبول میکنه
  • جواد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بی حجابی نوعی قانون گریزی است و باید با آن به نحوی که قرآن و سنت و اهل بیت گفته اند برخورد شود .
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    همون بدبخت هایی که میگفتن آقا رییسی بیاد دیوار میکشه تو خیابون بعد انقلابیا میگفتن هه هه هه ما روشنفکریم نکنه فکر کردین طالبانیم!!!داشته باشید حالا
  • ماریا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اینکه گرونی بیدادمیکنه درست معیشت مردم تنگ شده درست دین اجباری نیست درست اختلاس و غیره و غیره درست ولی حجاب دستور مطلق خداست تکلیف خودتون رو باخدا معلوم کنین چرا همه جیزو بهم میبافین که به هوس رانی و لاابالی گری خودتون برسین
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اگر کسانی که بد حجابی میکنن ذره‌ای به خون شهدا وجوان هایی که به خاطر ایران اسلامی درخون غلتیدن فکر کنن هیچ وقت حجاب بر نمیدارن که خون این شهدا پای مال بشه از تمام خانم ها و آقایان تقاضا دارم درحد متعارف حجاب داشته باشیم متشکرم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب خوبست ورعایتش برای حفظ حریم خانواده ضروریست وباید رعایت شود اما با ارشاد وتعلیم وتبلیغ صحیح ونه اجبار وزور هرجا زور بود حتی درخانواده نفرت وانزجار وازهم گسیختگی ایجاد شد زمانی که بامیلیاردها هزینه برای مراکز فرهنگی وصدا وسیما موفق نبودید پس با اجبار وتهدید هم هرگز نخواهیم توانست
  • ابوالفضل FR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اجبار خودش مایه فساده بابگیر ببند فقط مردم رو مقابل هم قرار میدین
  • مهدی RU ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بنظرم 1) اگر حکومت الان بگوید حجاب را رعایت نکنید، بهتر جواب میگیرد و یقینا بسیاری از خانمهای محترم از فرداش با سه تا چادر میان بیرون.2) یک تشکل باسواد، با اخلاق و با ریشه و متخصص را مجری قرار بدهند مثل روانشناسان، نه پرسنل نیروی انتظامی که هر کس سیکل گرفت و کاری گیرش نیومد رفت شد گروهبان گارسیا با کلی کمبود و عقده.3) مگر پیامبر یا حضرت علی نگفته فقر از این درب بیاد، دین از آن درب خارج میشود، مگر نگفته اند فقر ملت مقصرش حاکمان هستند و...4) دکتر بیاورند و مرض خودشان را درمان کنند که با دیدن موی زنان تحریک میشوند، اینگونه هزینه کمتری خواهد داشت.5) از چه می‌ترسند که این موضوع را به خود خانمهای محترم واگذار نمی‌کنند یا با رفراندوم و یا نظرسنجی بدور از تقلب 6) این موضوع الان برای بعضی شده انجام تسویه حساب‌های شخصی و مسخره بازی، سرجوخه با همسایه اش مشکل داره، براش پیامک می‌ره که حجابتو رعایت نکردی
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب داغ کردن تا مردم از فقر و افزایش قیمت ها دور کنن🚶‍♂️ حجاب هم اجباری نی کشور ماست نمیخوایم حجاب داشته باشیم ناراحتین از مملکت برین🙂
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    حجاب واجب شرعی است و هیچ اما و اگری ندارد اگر مردان غیرت داشتند زنان اینگونه خود را به چشمهای حریض مردان دیگر عرضه نمی کردند .به جای تذکر به زنان باید دید چه بر سر مردان آمده
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    روزی گشت ارشادی که گشت ارشاد نبود چند دختر را که دختر نبودند سوار کرد و نکرد، می بردشان جایی که جا نبود. در این حین مادر یکی از دختران که مادرش نبود جلوی ماشینی که ماشین نبود ایستاد ولی در کمال تعجب ماشینی که ماشین نبود آروم حرکت می کرد. و راننده که راننده نبود طبق دستوری که دستور نبود آهسته حرکت می کرد. ‌که ضابط قضایی بودند و نبودند
  • حمید IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    عزیزمن چطور وقتی کسی میخواد گرین کارت بگیره تعهد میده زمان نیاز برای اون کشور جنگ بکنه چطور اونجا اعتراض نداری که چرا اجبار میکنن بهت ولی توی مملکت خودت ودین خودت اونم بخاطر اینکه مساله اجتماعی هستش ودیگه بحث شخص نیست سریع جبهه میگریم وسیاسی میکنیم داستان رو حجاب مساله ای هستش که ما پاش خون دادیم جون دادیم باید محکم پاش وایسیم
  • -_- IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    قبل از آیه ای که برای زنان تو قران گفته بشه درباره مردها اومده که چشم هاتون رو بپوشونین حجاب چشم داشته باشین شما عین گرگ چشماتونو تیز کردین بازم‌ما باید حجاب کنیم؟
  • امیر حسین کاشانی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    کی بود میگفت ریسی بیاد دیوار نمیکشه کجاست همین چرخ خیاطی بکنم تو.....
  • جلیل IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    شما اول شکم مردم را سیر کن حجاب هم درست می‌شود شما اول تبعیض و رانت و ویژه خواری را درست کن مردمدحجاب را درست میکنن شما قدرتدو مقام و پست و میز منصوبانتان را اصلاح کن ماهمدحجاب را درست میکنیم شما ۷میلیون میهمان ناخوانده را که نان و کار پول خانه مارا بدون مالیات و عوارض غصب کردها اند را بیرون کنید مشکل حجاب را خود مردم حل میکنن
  • اىرانى IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    با یک اشتباه مامور هیچگاه بیحجابی مجاز نمیشه زن بیحجاب عذابی سخت داره وکسانیکه طرفدار بیحجابی هستند وانرا ترویج میکنند از لحظه مرگ بدبختی شان شروع میشه