از ابتدای اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر، ۳ و ۹ دهم مگاوات در مصرف برق گیلانی‌ها صرفه جویی شده است

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین گیلان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اجرای تعدیل موقت روشنایی معابر، روشنایی ۲۲ هزار و ۲۴۶ دستگاه چراغ در بلوارها و خیابان‌های اصلی بصورت یک درمیان تعدیل و حدود ۳ و ۹ دهم مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شده است.

محمدتقی مهدی زاده هدف از اجرای این طرح را پایدار نگه داشتن برق خانگی و کاهش بار نیروگاه‌های تولید برق در فصل گرما اعلام کرد و افزود: در طرح تعدیل موقت روشنایی معابر، روشنایی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود.

وی به ناترازی حوزه تولید و مصرف اشاره کرد و افزود: افزایش دمای هوا محدودیت‌هایی را برای تولید برق نیروگاه‌ها ایجاد می‌کند که برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، مدیریت مصرف ضروری است و مردم می‌توانند با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دمای آسایش (۲۴ درجه به بالا)، استفاده از لوازم سرمایشی با برچسب انرژی A و بالاتر به صنعت برق کشور کمک و پاداش دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین از مردم خواست، گزارش خاموشی‌ها را از طریق نرم افزار برق من که از نشانی www.gilanpdc.ir قابل دریافت است، اطلاع دهند.

۴۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =