رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بخش عمده مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور عنوان کرد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه برای برون‌رفت از این بحران نموده و باید با تمرکز و برنامه‌ریزی مقدمات خرید برنج شالیکاران را فراهم کرد.

صالح محمدی درگفتگو با خبرنگارخبرآنلاین گیلان گفت، در نشست با تشکل‌های تخصصی برنج استان گیلان که در راستای دیدار استاندار با معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه دولت برای اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج برگزار شد، با اشاره به خلاصه شدن مشکلات کشاورزی استان در انباشت محصولاتی چون برنج، چای و مرکبات گفت: انباشت حجمی از این محصولات برای اقتصاد و تولیدکنندگان استان نگرانی ایجاد کرده و بخش اصلی آن مربوط به واردات برنج است.

وی افزود: عملکرد انجمن واردکنندگان برنج طی هشت ماه از تشکیل آن بسیار قوی‌تر از انجمن تولیدکنندگان برنج با سابقه ۴۰ ساله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مدل توسعه یافتگی یک جامعه را مدل یک صدایی آن جامعه دانست و یادآور شد: با ارائه آمار و اطلاعات واحد می‌توانیم به حل این مسئله کمک کنیم و این همان نکته‌ای است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

محمدی بخش عمده مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور عنوان کرد و ادامه داد: محصولاتی با ویژگی تولید در کشور و دارا بودن مجوز واردات و صادرات طبق قانون، محصولاتی خطرناک هستند و مانند یک تیغ دولبه باید با آن برخورد شود و کوچک‌ترین اشتباه سبب پدید آمدن لطمات بزرگ خواهد شد.

وی به نگرانی‌ها بابت انبار برنج کشاورزان و آغاز فصل زراعی جدید اشاره و اظهار کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه برای برون‌رفت از این بحران نموده و باید با تمرکز و برنامه‌ریزی مقدمات خرید برنج شالیکاران را فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ایجاد جذابیت برای زنجیره‌های برنج و واردکنندگان و تقویت شرکت‌های داخلی و تشکل‌های استانی را از جمله گام نخست در آغاز این راه دانست.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =