تیم ملوان انزلی نخستین تیمی بود که قهرمان جام حذفی ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین، در نخستین دوره جام حذفی که سال 1355 برگزار شد، ملوان و تراکتورسازی به فینال رسیدند. ملوان در لیگ تخت جمشید حضور داشت، ولی تراکتورسازی در یک دسته پایین‌تر بازی می‌کرد. دیدار فینال نخستین دوره جام حذفی، روز جمعه 3 دی 1355 در امجدیه برگزار شد و پانزده هزار نفر در یک روز برفی و سرد این بازی را دیدند؛ محمد صالحی، داور سرشناس کشورمان این بازی را سوت زد.

ملوان با پیروزی چهار بر یک مقابل تیم دسته دومی تراکتورسازی به عنوان قهرمانی دست یافت. این بازی تا یازده دقیقه به پایان بدون گل بود، اما در ده دقیقه آخر پنج گل به ثمر رسید. عزیز اسپندار در دقیقه 79 و علی نیاکانی در دقایق 82 و 87 ملوان را سه، صفر پیش انداختند و عبدالله محسنی زاده در دقیقه 89 یک گل تراکتور را به ثمر رساند، اما اسپندار در دقیقه 90 گل چهارم ملوان را زد و بدین ترتیب، ملوان قهرمان نخستین دوره جام حذفی شد.

ملوان: رمضان احمدپور، رضا ویشگاهی، رضا رافت، منوچهر ناوران، محمود پیشگاه‌هادیان، قاسم سلطانزادی، حسن دشتی (46 ـ ابوالفضل مزدستان)، میخائیل پطروسیان، علی نیاکانی، عزیز اسپندار و غفور جهانی (89 ـ نصرت ایراندوست)

سرمربی: بهمن صالح نیا

تراکتورسازی: حمید ملک احمدی، مجید سوزنده، خلیل سلیمی، ابراهیم کیان طهماسبی، مجید ناظمی، بهرام گلشنی (85 ـ تقی اخطاری)، منصور کاویانپور، جلال صدیق احمدی، رحیم مه نمای اقدم، پرویز مظلومی (63 ـ عبدالله محسنی زاده) و عباس کارگر

سرمربی: محمد بیاتی

 

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =