کارلوس کروش از مردم ایران می خواهد در مسافت های نوروزی و در حین رانندگی مراقب باشند.

امیر حسین حسینی: این گفت و گویی ست ویژه با کارلوس کروش، با سرمربی تیم ملی و حرف هایی غیر فوتبالی؛ حرف‌هایی درباره آیین نوروز ایرانی. او در حاشیه اردوی تیم ملی در دوبی برای‌مان از نوروز، هفت سین و بهترین آرزوها می‌گوید...

( این گفت و گو را همکار خوب‌مان امیرحسین حسینی، مدیا آفیسر موقت تیم ملی و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال انجام داده است. )
هفت سین
سالی که در ایران بودم و نخستین موضوع بسیار جذابی که برای من اتفاق افتاد، توضیحاتی بود که در مورد هفت سین دادند و البته معنا و مفهوم این هفت سین برای من بسیار جذاب و شنیدنی بود و قشنگ‌ترین چیزی که در مورد نوروز متوجه شدم همان هفت سین بود و در درجه دوم در مورد ریشه و قدمت این تاریخ و این مراسم سنتی باستانی تحقیق کنم و چیز بسیار جذاب و شنیدنی برای من این بود که وقتی عید ایرانی را با عید میلادی مقایسه کردم، دریافتم که نمی‌توان آن‌ها را با هم مقایسه کرد و تنها این مراسم را می‌توان با عید سال نو چینی‌ها مقایسه کرد و این نشان دهنده قدمت، تاریخ و عمق زیبایی این فرهنگ بسیار غنی ایرانی‌ها است. چیز جالب‌تر برای من این است که پیش از حضورم در ایران، سالی یکبار سال نو را جشن می‌گرفتم و در حال حاضر دو بار این کار را انجام می‌دهم و از همه جالب‌تر اینکه در این تحویل سال‌ها در یک سال، سن من تغییری نمی‌کند.
خانه تکانی
در این خصوص چیزهایی شنیده بودم و می‌دانم که ایرانی ها پیش از شروع سال، کل خانه‌هایشان را تمیز کرده و آن را نظافت می‌کنند و البته معتقدم که آقایان استحقاق این را دارند که حداقل سالی یک‌بار تنبیه شوند و این رسم خانه تکانی جای بسیار خوبی برای این تنبیه است، البته تا جایی که این تنبیه، به تنبیه فیزیکی تبدیل نشود (با خنده).
مسافرت عیدانه
اجازه دهید به یک ضرب المثل پرتغالی اشاره کنم که "یک روز خوب به اندازه صد سال با ارزش است" و پیغام من به مردم خوب ایران این است که مهم موقع رسیدن نیست بلکه مهم رسیدن به مقصد است و اینکه خانواده شما از رسیدنتان به مقصد خوشحال باشند. بهتر است بدانید که من دردی بزرگ را سالیان سال درون قلبم دارم و این ناراحتی همیشه با من بوده است، چرا که من سال‌ها پیش برادر کوچکترم را در یک سانحه رانندگی از دست دادم و سالیان سال اندوهگین آن هستم و تاکید می‌کنم که در هنگام رانندگی در همه حال و به خصوص در زمان سال نو با آرامش کامل، صبر و احتیاط رانندگی کنید، چرا که مهمترین چیز برای هر فرد اصل زندگی است و زندگی سالم و درست داشتن بالاترین هدف هر انسانی است و من با همه کسانی که عزیزانشان را در سانحه رانندگی از دست داده‌اند، همدردی می‌کنم چرا که این ضایعه بزرگ را در خانواده‌ها از اعماق وجودم حس می‌کنم و امیدوارم با صبر و احتیاطی که همه ایرانیان در مسافرت‌های نوروزی خواهند داشت، این اتفاقات برایشان تکرار نشود.
آرزوی عیدانه
برای مردم ایران بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم همیشه و در همه حال در آرامش و سلامتی زندگی کنند، چرا که دو فاکتور آرامش خاطر و سلامتی، مهمترین فاکتورها در زندگی افراد است و آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای مردم و کشور ایران دارم. من فکر می‌کنم که جهان در حال گذر از یک مرحله سخت است و کل جهان روزهای سختی را پیش روی خود دارد. واقعیت این است که در دوران نه چندان دور، بیشترین مشکلات جامعه بشری، محدود به بیماری‌های همه‌گیر و سختی مانند ایدز، سرطان، مالاریا و ... بود ولی امروزه بزرگترین مشکلی که جامعه بشری با آن مواجه است، ناهماهنگی‌ها و خودخواهی‌های برخی از افراد است که صدمه زیادی را به جوامع بشری خواهد زد. فوتبال این فرصت را به من داد که با جوامع مختلف بشری مانند سیاه پوستان، سفید پوستان، مسلمان‌ها، مسیحیان و بسیاری دیگر از ملیت‌های مختلف زندگی کنم و من متوجه شدم که در همه این قومیت‌ها و ملیت‌ها، جدا از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آن‌ها، یک چیز مشترک وجود دارد و آن این است که آن‌ها قدرت خندیدن و گریه کردن را دارند و در نهایت به این نتیجه رسیدم که مهمترین راه برای رسیدن به سعادت، تکامل وجودی و تغییر در سبک زندگی افراد، بردبار بودن و تحمل داشتن و صبور بودن در مسیر زندگی است و اینکه بتوانیم پذیرای تمام افراد باشیم و در مقابل ظلم و ناعدالتی‌ها بایستیم و عدالت را برقرار کنیم. هفت میلیارد انسان در کره زمین زندگی می‌کند که انتخاب دیگری جز در کنار هم زندگی کردن ندارند و باید با بردباری و تحمل مسیر زندگی خود را ادامه داده و زندگی خوبی داشته باشند و من امیدوارم که فوتبال بتواند در این مسیر ما را یاری دهد و به ما بیاموزد که بتوانیم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم و امیدوارم سیاست مداران کل دنیا از فوتبال چیزهای بیشتری یاد بگیرند.
 

4141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    51 3
    و امیدوارم سیاست مداران کل دنیا از فوتبال چیزهای بیشتری یاد بگیرند!!!!
  • قباد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    55 9
    کوییروش مربیه مقتدر و با دیسیپلینیه و این رمز موفقیتش هست
    • مجتبي IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
      10 21
      مونده شما موفقيت را چطور معني كنيد؟؟؟
  • بهزاد قنبري IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    1 1
    كارلوس جون منم عيد رو بهت تبريك ميگم منم يه توصيه برات دارم تو مسافرتات از اژانس مسافرافرتيهاي خوب استفاده كن چون ميدوني يه روز خوب زندگي كردن بهتر از صد سال زندگي كردنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟