وقتی در برابر تسلیحات سنگین نیرویی قدرتمندتر مبارزه می‌کنید، مجبورید دست به ابتکار بزنید. با تسلیحات ابداعی شورشیان فعلی سوری و پیکارجویان لیبیایی زمان قذاقی آشنا شوید.

شام 2
این شورشی سوری در حال عبور از کنار شام 2 است؛ خودروی زرهی دست‌سازی که توسط مبارزان سوری ساخته شده است. شاید از دور شبیه به یک جعبه فلزی زنگ زده به نظر برسد، اما از نزدیک خودروی زرهی خانگی است که منتظر است تا پیکارجویان را سوار کند.

جنگ یا بازی؟
این مبارز سوری از دسته کنترل پلی‌استیشن برای فعال کردن مسلسل خودروی شام 2 استفاده می‌کند؛ خودرویی که توسط گروه شورشی الانصار ساخته شده است.

100 درصد ساخت داخل
شورشیان سوری بر فراز خودروی شام 2 ایستاده‌اند. این خودرو که از سوار کردن آهن‌پاره‌هایی بر روی شاسی یک خودروی گازوئیلی قدیمی و طی یک ماه ساخته شده، مجهز به مسلسلی است که کنترل آن با استفاده از دسته پلی‌استیشن صورت می‌گیرد. درون این خودرو دو نفره، تلویزیون صفحه تخت بزرگی نصب شده است که همه کار از طریق آن انجام می‌شود.

تیرکمان غول‌آسا
شورشیان «ارتش آزاد سوریه» مستقر در حلب، در مبارزه با نیروهای دولتی ارتش از این تیر و کمان غول‌آسا برای پرتاب بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌کنند.

تراشکاری آرپی‌جی
این شورشی لیبیایی مشغول افزودن حلقه‌ای آلومینیومی به یک آرپی‌جی مستعمل است. محصول نهایی در کارگاه اسلحه‌سازی خانگی در مصراته، مجددا با مواد منفجره پر و استفاده می‌شود.

وانت ضد هوایی
این جنگجوی لیبیایی مشغول راهنمایی هم‌رزم خود است که درون وانت تبدیل شده به ضد هوایی مستقر است. عکس مربوط به مصراته، خط مقدم نبرد نیروهای مردمی با ارتش قذافی است.

موشک دست‌ساز
این جنگجوی ارتش آزاد سوریه، موشک‌های دست‌سازی را در کارگاه اسلحه‌سازی خود در حلب می‌سازد.

نارنجک‌انداز
جنگجویان تیپ «تحریر الشام» ارتش آزاد سوریه در حوال دمشق، از یک شات‌گان برای پرتاب نارنجکی بهینه‌سازی شده به سوی سربازان ارتش سوریه استفاده می‌کنند.

زنگ‌زدایی
جنگجویان لیبیایی مشغول زدودن زنگ مهمات خود در شهر مصراته هستند.

کاتیوشا سرخود
جنگجویان لیبیایی مستقر در خط مقدم جنگ در ورودی غربی شهر اجدابیه، این وانت را به ابزار پرتاب موشک به سوی نیروهای قذافی تبدیل کرده‌اند.

قلاب‌سنگ
شورشیان سوری در شمال شهر حلب، در حال آماده شدن برای پرتاب بمب دست‌ساز خود با استفاده از این قلاب‌سنگ هستند. این شورشیان مجهز به سلاح‌های سبک در مقابله با هواپیماهای جنگی، توپخانه و تانک‌های ارتش مجبورند تا سلاح‌های خلاقانه خود را بسازند.

بمب آتش‌زا
جنگجویان اپوزیسیون مستقر در شهر حلب، مشغول آماده‌سازی بمب‌های آتش‌ساز خانگی خود هستند.

خمپاره‌انداز
سلاحی که عکس آن را می‌بینید، خمپاره‌انداز دست‌ساز شورشیان سوری در شمال حلب است.

موشک‌انداز قابل حمل
ابو الفهد، اسلحه‌سازی شورشی است که مجموعه‌ای از سلاح‌های دست‌ساز خود را به نمایش گذاشته است: نارنجک دستی، موشک‌انداز قابل حمل، و چندین موشک مجهز به سرجنگی.

خمپاره سازی
این عضو ارتش آزاد سوریه، مشغول کار روی پوسته بهسازی شده خمپاره خود است. کارخانه محل کار وی قبلا به ساخت فولاد و آهن در حلب اختصاص داشته است.

غنیمت جنگی
این فرمانده شورشی مشغول کار بر روی سلاحی است که از نیروهای وفادار به قذافی غنیمت گرفته شده است.

مین یا بمب؟
رمزی الشهیبی، پیکارجویی اهل لیبی است که داوطلب شده است تا مواد منفجره درون مین را برای ساخت بمب‌های دست‌ساز تخلیه کند.

واکنش
واکنش اعضای ارتش آزاد سوریه، پس از شلیک موشک دست‌ساز خود به سوی نیروهای وفادار به اسد در دیرالزور

تعمیرات پذیرفته می‌شود
این سرباز شورشی، سلاح به غنیمت گرفته شده از نیروهای قذافی را در کارگاهی در بن‌غازی تعمیر می‌کند.

خشاب‌گذاری
شورشیان لیبیایی مشغول پر کردن موشک‌انداز UB-32 نصب شده روی وانت پیکاپی در ورودی غربی شهر اجدابیه هستند.

استراحت جنگی
این جوان شورشی در حال استراحت پشت سلاح خود است که آن را روی وانت پیکاپ سوار کرده است.

خواهران جنگجو
این بانوی شورشی که عضو گردان «احباب المصطفی» ارتش آزاد سوریه است، پشت ضدهوایی نصب شده روی وانت پیکاپی در شهر حلب ایستاده است.

منجنیق
اگر فکر می‌کنید دوره استفاده از منجنیق در جنگ‌ها به سر آمده، اشتباه می‌کنید. حداقل اعضای ارتش آزاد سوریه در نزدیکی دمشق هنوز از منجنیق برای پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز خود به سوی نیروهای ارتشی استفاده می‌کنند.

آماده برای جنگ
جنگجویان شورشی مستقر در روستای کورناز نزدیک حماء، برای مقابله با نیروهای دولتی آماده می‌شوند.

بمب بازیافتی
در یک کارگاه موقتی اسلحه‌سازی در شهر رقاع سوریه، جنگجویی شورشی در حال سوراخ کردن پوسته بمبی مشاهده می‌شود. هدف از این کار، بازیافت بمب و استفاده مجدد از آن است.

تک‌تیرانداز کجاست؟
این جنگجوی سوری با گذاشتن سر مانکنی در نوک چوب و قرار دادن آن در سوراخ دیوار، قصد دارد تا موقعیت تک تیرانداز ارتش سوریه را طی نبردهای سنگین حومه دمشق شناسایی کند.

قلاب‌سنگ
جنگجویان ارتش آزاد سوریه به استفاده از قلاب‌سنگ و تیرکمان‌های غول‌آسای دست‌ساز خود علاقه زیادی دارند.

بمب لوله‌ای
این جنگجوی عضو گروه «ابو سلیمان» در حال سیم‌کشی بمب‌های لوله‌ای است؛ بمب‌هایی که با انفجار خود مسیرهای دسترسی کوهستانی نیروهای ارتشی به محل استقرار پیکارجویان در استان ادلب را مسدود می‌کند.

کپسول آتش‌نشانی یا بمب؟
وسیله‌ای که این پیکارجوی سوری در حال حمل آن است، ابزار منفجره بهسازی شده‌ای است که برای دفع حمله هماهنگ نیروهای ارتشی به حلب به کار می‌رود.

شام 1
شام 1، خودروی زرهی دست‌ساز و نسل اولیه خودروی اندکی پیشرفته‌تر شام 2 است؛ البته اگر بتوان ساخت شام 2 را از مشتی آهن‌پاره پیشرفت دانست.

موشک در کارخانه فولاد
این جنگجوی ارتش آزاد سوریه، پوسته بهسازی شده موشکی را در کارخانه سابق فولاد و آهن حلب در دست دارد.

حمل خمپاره با ماشین
خمپاره‌انداز متعلق به ارتش آزاد سوریه به انتهای خودرویی کاملا عادی متصل شده است تا بتوان آن را در جبهه نبرد با نیروهای وفادار به بشار اسد به راحتی جابه‌جا کرد.

اوراقچی تانک
برای استفاده مجدد، این پیکارجوی لیبیایی تلاش می‌کند تا لوله توپ را از برجک تانک غنیمت گرفته شده از نیروهای وفادار به قذافی جدا کند.

جنگ، جنگ تا پیروزی
پس از به عقب راندن نیروهای وفادار به معمر قذافی از بخش غربی بندر مصراته، این پیکارجوی لیبیایی انگشتان خود را به نشانه پیروزی بالا گرفته است. خودرویی که وی روی آن نشسته است، یک جیپ معمولی است که به صفحات زرهی مجهز شده است.

توضیح: عکس‌های پیکارجویان لیبی، مربوط به زمان مبارزه آنها با ارتش قذافی در 4 ماه نخست سال 1390 است.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو DK ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    این خودرو اگر پنچر بشه، چطوری لاستیک اون رو عوض می کنند؟!!!!! خرج کل ابتکارشون یه بسته میخه!!!!
    • محسن IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      54 98
      این نشان از استیصال و بدبختی است نه ابتکار مسلسلی که با دسته پلی استیشن کار کنه . نفر بری که خودرو با ورق آهن پوشیده شده کلا سرکارهستند . مگر اربابانشان تسلیحشان نمی کنند .
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      146 4
      درود خدا بر تویوتا ,همه مردم خاورمیانه رو در جنگ ها یاری کرد
    • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      یعنی اینا رو آمریکا داده بهشون یا عربستان!! کی میخواید باور کنید که این جنگ مردم سوریه هست
    • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      جالبه که می گن اینها مورد حمایت تسلیحاتی غرب هستند اما من هیچکدام از این سلاح ها را حداقل از جنگ جهانی اول به این طرف تو غرب ندیدم.
    • امینس A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      59 73
      جناب بی نام،یعنی می خوای بگی عربستان و اعراب اینها رو تسلیح نکردن و تسلیحات اینها محدود به این اسباب بازی هاست؟؟ وقتی وزیر خارجه عربستان و قطر رسما اعلام می کنن ما و اعراب شورشیان رو تسلیح می کنیم شما دیگه چرا می خوای انکار کنی؟ عربستان و قطر و بقیه سران عرب به طور مستقیم و غیر مستقیم شورشیان افراطی رو دارن تسلیح می کنن..موشک های ضد زره لیزری ،موشک های ضد بالگرد حرارتی و لیزری،کشتی های متعدد مواد منفجره و تسلیحات و مهمات،سامانه های ارتباطی،اموزش های نظامی به شورشیان در مرز ترکیه و اردن و لبنان،و....حتی در مورد سلاح شیمیایی هم بعدا مشخص خواهد شد کار که بوده است ،دیگه دکتر ظریف که نمیان دروغ بگن که ایران به امریکا در مورد انتقال سلاح شیمیایی به سوریه برای شورشیان در دسامبر2012اطلاع داده
    • بی نام CA ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      59 3
      خدا رو شکر اینجا هنوز کسی از پراید حرف نزده ...
    • بی نام DE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      49 2
      یاد انگری بردز افتادم! کاش به جای دوخودروی شام و نهار دو فقره مسواک دستساز هم تولید می کردند
    • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      30 68
      خبرانلاین اینقدربی دقت نباش جوری خبروزدی انگارخواستی مظلومیت این اراذل رو نشون بدی ضمنا اینهاخلاقیت شورشیها نیست بلکه به دلیل محصوربودن شورشیها وعدم دسترسیشون به سلاح پیشرفته و اینکه هنوزاربابان غربیشون تردید دارن که باید این سگها رو مجهزتر کنن یا نه کارشناسای نظامی بهشون اموزش میدن چطوربا امکانات اولیه سلاحهای مخرب بسازن مثل همون سیلندرهای گاز که تبدیل به خمپاره های مرگبار شدن که کلیپش موجوده و دوستان دیدن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    خوب شد اینا 4 شنبه سوری ندارن!
    • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      2 2
      دوستانی که درباره سلاح ها نظر دادید، گذشته از بحث تسلیح مخالفان اسد این نکته مهم رو باید دونست که نحوه نبرد مخالفان یک جنگ چریکیه که در اون از سلاح های سبک و نیمه سنگین استفاده میشه و هدف سرعت عمله ، نه نبرد مستقیم چرا فلذا نه اون اهن پاره ای که عکس اوله واقعا در نبرد استفاده داره و نه مخالفان بهش نیاز دارن و عموما سلاح های سبکیه مثل ار پی جی و رایفل و دوشکا که تهیه کردنش در هیچ کشوری که حتی جنگ نیست هم چندان دشوار نیست. برای مثال مخالفان از رایفلی به نام " ای یو جی" استفاده میکنن که سلاحی پیشرفته محسوب میشه و ساخت اتریشه در صورتی که در دست نیروهای چریکی در این سطح مثل القاعده افغانستان معمولا سلاح مشابه این همون کلاشینکف 100 سال پیشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    94 64
    چه چیزای خفنی ساختن کصافطا!
  • امین س A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    70 11
    بسیاری از همین کسانی که فکر می کنین یک شبه مهندس تسلیحات نظامی شدن در کشورهای منطقه مسئول مهندسی بمب ها و ساز و کار مرتبط با اون هستن...یعنی گروه های افراطی کاملا برنامه ریزی شده اونها رو اعزام می کنن
  • بی نام EU ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    ابتکار برای برادر کشی . جای تاسف داره اگه این کارها رو برای اسراییل کرده بودن الان فلسطین ازاد شده بود.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      53 26
      مساله اینه که اینا 6 دهه هست اسرائیل رو با جون و دل پذیرفتن...شاید بگیم یه عده هستن دارن سنی و شیعه رو علیه هم تحریک می کنن...باید گفت اگر عقلی بود و واقعا وهابی ها بی کله نبودن این اتفاقات نمی افتاد
  • علی EU ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    100 2
    پیاده سازی سیستمی که در عکس دوم نشون داده شده کار خیلی سخت و پیجیده ای است!!! کنترل مسلسل روی یه زره پوش با استفاه از دسته پلی استیشن!!!
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      5 1
      اره ، البته اگه بخوای کار کنه پیچیده تر هم میشه.
  • افشین IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    79 22
    ای کاش جوانان پارس درمی یافتند که عرب پیشرفت کرد و آنان هنوز به تمدن سه هزار ساله خود می بالند!هنوز دنبال میز می گردند...ودر جستجوی مدیریت هستند...یاد بگیرید که در بدترین شرایط هم می توان
    • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      51 17
      حالا اینکه عرب پیشرفت کرده جای صحبته ، ولی از کجای این تصاویر پیشرفت رو نتیجه گرفتی ؟؟ پیشرفت یعنی افزایش سطح آگاهی و رفاه عمومی ...نه ساخت این چیزها
    • arash IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      43 9
      بحث نژادی نکن اولا.دوما ایکاش مردمان خاورمیانه میفهمیدن چطور توسط کشور های پیشرفته سرکار رفتن.در ثانی پیشرفتب که با فلاخن و اینا باشه واویلاست بخدا
    • ناشناس A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      24 6
      اینا معلومه کارشون خوب بلدند و واقعاً دوره دیدند ، سئوال اینه که اینا کجا این طور دوره ساخت تسلیحات دیده اند؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 2
      بله اعراب خیلی پیشرفت کردن که بجای اینکه با شمشیر همدیگه رو بکشن با تفنگ میکشن! پیشرفت!!!
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    8 12
    این مطلب علیه منافع ملی ایران تهیه شده. ...نباید اجازه انتشار چنین مطالبی به نفع تکفیری ها بدهند.
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    58 25
    فردای سوریه دو حالت داره: 1- پیروزی ارتش آزاد میانه رو که همه چیز به خیر و خوشی تمام شود. 2- پیروزی ارتش اسد که تازه شروع بدبختی است زیرا اکثریت بالای 60 درصد سنی در صورت سرکوب نظامی روی به بمبگذاری در مناطق طرفدار نظام اسد و علوی‌نشین خواهند کرد و وضعیت بسیار وخیم‌تری از عراق را شاهد خواهیم بود زیرا در عراق سنی‌ها در اقلیتند و پشتیبانی چندانی ندارند اما در سوریه وضع برعکس است. پس میتوان گفت اسد در هر حالت بازنده بحران سوریه است.
    • حامد IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      30 23
      من طرفدار اسد نیستم، ولی ارتش آزاد، میانه رو نیست. الان خیلی از شبکه های خارجی هم وقتی از ارتش آزاد اسم میبرن همیشه نام جبهه النصره هم کنارش میارن: « مخالفان مسلح با همکاری جبهه النصره شهر معلولا را به اشغال درآوردند ... » و هزاران خبر دیگه. دیگه کاملا واضحه که این دو تا دارن با هم، همکاری میکنن. چون مخالفا میدونن کاری به تنهایی از ارتش آزاد برنمیاد و به کمک تکفیری هایی که حمایت مالی و نظامی عربستان رو دارن، نیازمندن.
    • امینس A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      26 16
      چرا فکر می کنی با پیروزی ارتش ازاد همه چیز به خیر وخوشی تمام میشه میره؟!! هر قدر که با کشتار و ترور مخالفان مسلح در لیبی امنیت آمد در سوریه هم میاد...همین امروز مقابل ساختمان وزارت خارجه لیبی انفجار با چندین کشته و زخمی...سایر روزها هم اگر پیگیر باشین روزی نیست که انفجار و ترور شخصیت ها رو نداشته باشن...یک کم واقع بین باش عزیزم..یک کم هم کفایت می کنه...
    • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      23 2
      پاسخ به امینس: شما حجم بمبگذاری در عراق را با لیبی یکسان میدونید؟ همین امشب متاسفانه 30 نفر در عراق کشته شدند. تلفات بمبگذاری در لیبی شاید یک صدم آنچه باشد که در عراق رخ میدهد. بمبگذاریها با تعداد و شدت بسیار بیشتر از عراق عاقبت ابقای اسد خواهد بود.
    • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      34 11
      پاسخ به حامد: همین امروز یکی از فرماندهان رده بالای ارتش آزاد(عبدالجبار عکیدی) گفت که تعداد نیروهای ارتش آزاد به 200هزاز نفر بالغ میشه و تعداد نیروهای تندرو حداکثر 2هزار نفره. بعدش هم ممکنه در بعضی از عملیات‌ها به صورت تاکتیکی باهم متحد شوند اما اختلاف زیادی با هم دارند. ضمنا نیروهای تندروی خارجی که به نفع اسد میجنگند و از عراق و لبنان آمده اند قطعا خیلی بیشتر از تعداد خارجی هاییست که علیه اسد میجنگند.
    • امینس A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      9 17
      در پاسخ به بی نام،ادعا های شما کاملا نادرست هست...1-من فقط از شما و دوستان می خوام یک ذره فکر کنین،2000 نفر از 200000 نفر به نظر خود شما یک دروغ 13 نیست؟یعنی فقط یک درصد از مخالفان این حجم از فاجعه رو آفریدند ؟این حجم از جنایت؟شما همین ابوصقار رو ببین که قلب سرباز سوری رو نیش کشید،ایشون بر خلاف تصور خیلی ها از گردان فاروق وابسته به ارتش آزاد هست،بسیاری از کسانی که عضو ارتش آزاد هستن این جنایات رو مرتکب شدن و اصلا اینطور نیست که محدود به جبهه النصره یا سرزمین شام و عراق باشه،پس خواهشا مغلطه نکنین!2- در لیبی مخالفت ها و کشتار بین گروه های شیعه و سنی نیست بلکه بین وفاداران به قذافی و انقلابیون هست که نتیجتا حجم انفجارها نسبت به عراق کمتر هست ولی به هرحال روزی نیست انفجار و ترور مقامات نباشه
    • حامد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 3
      آقای بی نام همونطور که گفتم من طرفدار اسد نیستم و این حرفها رو هم برای طرفداری از اون نمیزنم. ولی اگه یه کم منطقی باشیم، میبینیم که آمار شما زیاد با عقل جور در نمیاد. اگر تعداد این افراد انقدر کمه چطوری میشه که انقدر جنایت در مناطق مختلف سوریه از مناطق کردنشین گرفته تا مناطق علوی و مسیحی و حتی بعضی مناطق سنی نشین انجام بدن. خوب معلومه که سران ارتش آزاد برای اینکه حمایت جهانی بیشتری داشته باشن، میگن که تعداد تکفیریها خیلی کمه. اگه فقط کساهایی رو که تو این کلیپها هستن بشمریم فک کنم از 2000 نفر بیشتر بشه! اصلا اگه تعداد اینها انقدر کمه ارتش آزاد چه نیازی داره که به قول شما باهاشون همکاری تاکتیکی داشته باشه!؟ درحالی که همه میدونیم به علت نفوذ تکفیریها در بین مخالفین، اونها زیر فشار جهانی هستن.
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      1 3
      شما فیلم سربریدن آدم به دست همین ارتش آزاد به قول خودتون میانه رو، رو دیدین؟
  • غـــزل IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    26 54
    آره جون عمشون ، حتما با همین تسلیحات با نیورهای اسد مبارزه میکنند . بهترین و پیشرفته ترین تسلیحات جنگی رو عربستان و ترکیه در اختیارشان میگذارند .
    • امینس A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      18 16
      قطعا سلاح های پیشرفته دارن...آموزش پیشرفته دارن...شک نکن..شما کلیپ هایی را که بیرون میدهند ببین..انواع موشک صد زره تانک گرفته تا اموزش های مهندسی از طرف گروه های افراطی که سابقه طولانی در این اقدام دارند تا سلاح های ضد بالگرد حرارتی ..تا به حال چندین جنگنده و بالگرد منهدم کردند...همین ترکیه مستقیما نقش در تامین لجستیک و ترانزیت نیروهای افراطی داره...
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    22 2
    آدم ياده فيلماي آخرالزماني ميوفته!
  • بی نام FR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    18 49
    اينا همه دروغه. اينا تسليحات فوق سري امريكايي ها ست كه در اختيار اين سورشي هاي تكفيري مسلمان ازادي خواه بي دين قرارداده
  • ناصر ج A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    29 2
    اون کاتیوشا رو ازکجا آوردن روی وانت نصب کردن؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به نظرم این کاتیوشا مال یه هلیکوپتر باشه؟ من اینو رو هلیکوپتر دیدم
  • رضا A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    73 5
    چه عبارات جالبی! شورشیان سوریه || مبارزان لیبی
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      36 4
      اقا رضا اخر بیطرفیه این خبرانلاین !!!
    • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      14 23
      باز از تروریست بهتره که!
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    5 0
    خیلی فعال اند-این فعالیتشان در امر خودکفایی جای تشکر دارد-هر چند در مسیر منفی است.... خلاقیت همیشه در شرایط سخت ایجاد میشود و منجر به نتایج و توسعه امور میشود.
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    34 5
    اینا تو بساطشون مسواک ندارن؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    39 29
    اینا همون هایی هستن که 100 درصد تسلیحاتشون رو از امریکا و اسرائیل میگیرن دیگه ؟
    • امینس A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      9 23
      نه دیگه!! با همین اسباب بازی ها تونستن ارتش یک کشور و چندین جنگنده و هلی کوپتر و تانک رو منهدم کنن!!!! سلاح ضد تانک لیزری و موشک های حرارتی ضد بالگرد و سامانه ها و بی سیم های ارتباطی و صدها اسلحه و تک تیر انداز رو هم همین ها ساختن...
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      13 0
      امينس : چه تصور ميکني؟ اگه اين به زعم شما شورشيان، عده اي بيش نيستند و نميتوانند مردم باشند، پس چطور بيش از دو سوم خاک کشور سوريه رو از دست اسد خارج کردن!!؟ بنظرت ميشه کار يه عده که شورشي هستن و خارج از مردم، باشه!؟ يعني اينقدر ناتوان از اين انديشه اي که فارغ از کيفيت سلاح ها (قطعا" ارتش سوريه هم خودش و هم از جانب کمک هايي که به عناوين مختلف بهش ميشه، کيفيت سلاحهاش بالاتر و بهتر بگم کشنده تر از سلاح هاي به زعم شما شورشيان هستش!) تعداد اين بقول شما شورشيان (ساير کاربران محترم بخوانند مردم) بايد اينقدر زياد باشد که ارتش تا بن دندان مسلح، نتواند از عهده آنها برآيد!!؟ همه چيز آکش خوبه بجز مخ!
  • آرش شمالی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    24 0
    این دسته بازی شش تومنه دکمه اش اگه عصبی باشه خیلی زود خراب میشه
  • مسلم A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    23 27
    قابل توجه بعضی کاربران این عکس ها رو شورشی ها فرستاند تا به ما مثلا بگند که از عربستان وامریکا و اسرائیل سلاح نمی گیرند
    • s IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      0 0
      +1000000
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    20 1
    تیرکمانش منو به یاد پرندگان خشمگین انداخت اون ابتکار بازی فوق العاده بود باید به این آقا لقب تیز هوش بدن چی میشد از این ابتکارها را در پیشرفت کشورشون میکردن!
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 0
    احتیاج آدم را وارد به انجام خیلی کارها میکند ...
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    15 8
    حاضرم شرط ببندم اونی که داره با نارنج انداز نارنجک پرت میکنه 2 ساله رنگ حموم رو به خودش ندیده
    • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      21 2
      ما هم اگر شهر و کشورمون زیر بارانی از بمب و توپ باشه فکر کنم مجبور باشیم با همون بمبها حمام کنیم. یه کم هم ذات پنداری به جای مسخره کردن فکر کنم بهتر باشه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    10 18
    من بی طرفم, ولی اینا همش بازیه رسانه ها ست,امریکا به (((مردم))) سوریه موشک انداز پیشرفته داده,شما با دوربینش روی هدف قفل میکنید و دیگه بقیه کارا با خودشه. راستی,خواهر جنگجو دست سازه یا ابتکاره جنگی اخهههه ؟!!
    • بی نام US ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      4 1
      من شخصا دیدم با تیر کمان چندین جنگنده بشار را زدند و تمام حرف های عزیزان را که ارتش آزاد بدون تسلیحات می جنگه را باور کردم شما هم باور کنید فقط بدونید ... هنوز نتونسته هواپیما جنگی را با نوشک انداز پیشرفته بزنه اینا چندین با با تیر کمون زدند بعد از پنجاه تا کامنت که چاپ نکردی اینو دیگه بچاپ
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      3 1
      با هیچ موشک اندازی نمیشه جنگده زد,اونی که امریکا داده واسه زمین به زمینه
  • بی نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    13 1
    مشتاق شدم یه تیرکمون خفن بسازم.. عجب طرحی دارنا
  • بی نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    17 1
    یه ضرب المثلی هست که میگه احتیاج مادر اختراع
  • محمد A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    14 28
    پناه میبرم از مکرشیطان به خدا؛که تا بیخ گوش ما، تاخانه ما، و تا رسانه ما ریشه کرده. مردم! چطوراین نمایش مضحک مظلومیت راباور میکنید ؟! برخی مرثیه سرایی هم میکنند. واقعا باور میکنید که تکفیری ها فقط با این وسایل ابتدایی مثل:سنگ قلاب وتیرکمان ومنجنیق درمقابل ارتشی سراپامسلح وزرهی قرارگرفته و کلی نقاط وشهرهاراهم تصرف کرده؟! گذاشتن این عکسها اینجا اینقدرحرف دارد که زبان من قاصراست. خبرآنلاین محترم. من ازبیگانگان هرگزننالم که بامن هرچه کرد آن آشناکرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      14 3
      محمد جون داداش توهمي؟؟ كي ميخاي باور كني كه اين مردم سوريه است كه داره عليه حكومن ديكتاتوري اسد ايستادگي ميكنه؟ حكومت پادشاهي اونجا. اول اون پدرش با اون همه كشت و كشتار بعدشم اين اقاي بشار با اين همه جنايت. مردم حكومت شاهي رو قبول نميكنن مثل همين ايران خودمون كه محمدرضاشاه رو بيرون كردن
    • امینس A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 12
      یک سر بزنین به سایت آپارات تا ببینین تجهیزات مخالفان رو،از موشک ضد زره لیزری برای انهدام تانک ها و نفربر ها و موشک های حرارتی برای هلی کوپترها و تک نیراندازهای پیشرفته شرقی و بعضا غربی،مسلسل هایی که نه دست ساز هستند و موشکهایی که شاید دست ساز باشند اما معلومه یک تیم مهندسی آموزش دیده توسط گروه های افراطی داره اونها رو انجام میده...اینهایی که خبرانلاین نشان داده فقط کاردستی های اینها رو نشون داده...
  • افشین IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 2
    دانش کلید رهایی از اسارت است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 2
    فقط ميگم دستت درد نكنه خبر جان با اين عكسها كه خيلي گوياي وضعيت اين افراده .
  • بي بي A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 3
    اين ملت پيروز حتمي است.
  • سعید IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 2
    نکته ای که وجود داره سلفی ها و تندروها دارن تو جنگ ورزیده میشن و انواع روش های تولید ابتدایی مهماتو یادگرفتن، چند سال دیگه حملات انتحاریشون تو سایر کشورها شدیتر و جدیدتر میشه...
  • سعید A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    آقا نه این که نوشته رو روی عکس مینداختین خوب بود و نه اینکه کلا میذارین این پایین. من حاضرم بیام براتون رایگان کدش رو بزنم و برنامه اش رو اصلاح کنم!! همینطور اینکه فلش های روی عکس، با تغییر اندازه عکس جابجا میشه و اشکال های دیگه
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 2
    قدرت ایمانو فراموش کردی تو لیستت بزاری فرارو
  • بی نام US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    13 4
    اقا من طرفدار هیچ کدوم از طرفین درگیری سوریه نیستم.فقط یه سوال دارم ، چطور اونایی که تو لیبی ضد قذافی جنگیدن مبارز هستن ولی اونا که تو سوریه میجنگن شورشی و تروریست؟
    • نام دار A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      4 13
      گل پسر بی نام توجه داشته باش کسانیکه بادولت های وابسته خود میجنگند وقصد سرنگونی دولت سرسپرده خودرا دارند مبارز. مجاهد . انقلابی ووو میگویند اما کسانیکه برعلیه دولت مردمی خود میجنگند را شورشی مینامند شما درلیبی توجه کنیدکه مردم بادولت سرسپرده خود میجنگیدند اما درسوریه یک مشت داخلی که نه یک عده از کشورهای دیگر وارد سوریه شده ودرمقابل دریافت پول اسلحه بدست گرفته ودرمقابل یک دولت مردمی میجنگد البته اینها نه شورشی که مزدور میباشند پول میگیرند که بجنگند کاری هم ندارند باکی میجنگند امیدوارم فرق شورشی ومبارز را متوجه شده باشید اللهم عجل لولیک الفرج اللهم اید قائدناالامام الخامنه ای
  • جواد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 9
    خبر آنلاین متاسفم که برای تروریست تبلیغ می کنی کاش گوشه ای از قصابی کردن شیعیان توسط این تروریسم ها کنار این تصاویر می گذاشتید ا
  • یه نفر US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    11 4
    بشار اسد چقدر مظلومه که باید علیه این شورشی های تا دندان مسلح که با انواع سلاح های فوق پیشرفته اسرائیلی و آمریکایی مجهز شدند بجنگه از طرفی در این دار فانی دنیا به غیر از تانک و هلی کوپتر و جنگنده و سلاح شیمیایی هیچی نداره البته چندتا از کشور دوست و برادر گاهی کمک های انسان دوستانه بهش میکنند، گناه داره والله
  • حمید IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 0
    نام دار: جوری نوشتی انگار تو سوریه لیبی و ... زندگی کردی. جریان شماها مثل کسانی میمونه که میگند دروغ بده ولی به موقعش که میشه خودشون میگند وقتی دلیل بخاهی همین جور توجیه هایی که شما میکنید میگن. یا مصلحتی. کلا همه چیزش واسه شما خوبه. یه سوال اینایی که منفی میدند مزدورند؟ یا شورشی؟ پس واسه بشار اسد اصلا از کشورهای دیگخ کمک فرستاده نمیشه؟ اسم اونا چیه؟ فکرتو باز کن بشار اسد روزهای اول مردم با تانک سرکوب کرد.
  • ماهان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    2 1
    لعنت به تکفیری ها که شیعه هارو ذبح میکنن به جرم شیعه بودن درود بر سپاه قدرتمند ما
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    بمب کنترل از راه دور سیمکارتی هم میخوای یا موشک با سوخت شکر و کود با برد 15 کیلومتر بیا بمب شیمیایی فسژن بیا سراغ من تا هم دانشت زیاد شود هم خودکفاتر شوید.
  • حقیقت RO ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    این سلاح ها بدرد ترور میخوره نه جنگ مشاهده این عکسها منو یاد گروه منافقین انداخت که توسط اسرائیل و آمریکا آموزش چنین کارهایی رو دیدن و این کارها بیشتر برای انجام عملیات تروریستی هست شما واقعا فکر می کنید در این عصر میشه با این سلاحها جنگید این سلاحها بدرد ترور میخوره نه جنگ مرگ بر داعش و مدافعان داعش تروریست