57 درصد کاربران خبرآنلاین موافق حضور اعضای کابینه یازدهم در فیس بوک هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها موضوع حضور اعضای کابینه یازدهم در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک به یکی از اخبار داغ فضای سیاسی کشور تبدیل شده و این موضوع واکنش های متفاوتی را به همراه داشته است.

برخی اعضای هیات دولت در شبکه های اجتماعی عضویت دارند و آخرین اخبار مربوط به حوزه های فعالیت خود را در این شبکه ها منتشر می کنند که با استقبال کاربران این شبکه ها رو به رو شده است. البته در میان اعضای هیات دولت، محمود جواد ظریف وزیر امور خارجه را می توان به عنوان نخستین وزیر کابینه یازدهم برشمرد که با حضور در شبکه های اجتماعی فعالیت های خود در حوزه دیپلماسی را برای مردم تشریح کرد.

حضور اعضای هیات دولت در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک در شرایطی است که وب سایت این شبکه چندسالی است که فیلتر شده و کاربران ایرانی باید برای حضور در آن از فیلتر شکن استفاده کنند. اخیرا وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ این شبکه گفت: فیلترینگ، کمیته خاص خود را دارد که در قوه قضائیه فعالیت می‌کند و ارتباطی با این قضیه ندارد. اما این کمیته در رابطه با فیس‌بوک فعالیت می‌کند.

وضعیت حضور دولتمردان در شبکه های اجتماعی تا جایی پیش رفته است که محمود واعظی وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته ای در ریاست جمهوری درباره فیس بوک خبر داده و پاسخ به هر سوالی درباره تلاش دولت برای رفع فیلتر از فیس بوک و مشکل ایجاد صفحه برای وزرا از سوی دیگران بدون اطلاع شخص وزیر را منوط به نتایج بررسی​های این کمیته کرد.

در این میان واکنش کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به اخبار منتشر شده از اعضای هیات دولت در فیس بوک در نوع خود جالب توجه است. این نظرها را می توان در سه بخش موافق حضور در شبکه های اجتماعی، مخالف حضور در شبکه های اجتماعی و نظرهای اشاره شده به ابهامات حقوقی در این رابطه تقسیم بندی کرد.{اینجا}

موافقان فعالیت مسئولان دولتی در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک معتقدند که حضور وزیران در این شبکه ها فرصتی را ایجاد می کند که مردم حرف​های خود را بدون واسطه به مسئولان بگویند و این موضوع به حل مشکلات موجود در جامعه کمک می کند.

همچنین مخالفان این موضوع نیز دلایل متفاوتی را دارند، از جمله اینکه با توجه به ادبیات رایج در فضای مجازی شبکه های اجتماعی، حضور در فیس بوک در شان وزیران نیست و نباید مسئولان وارد بازی​ای شوند که به سود غرب است.

بسیاری از کاربران نیز به ابهامات حقوقی حضور در فیس بوک اشاره کرده و معتقدند با توجه به این که مسئولان اجرایی رده بالا در این شبکه اجتماعی عضویت دارند فیلتر بودن آن معنایی ندارد و مسئولان باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند. «لزوم رفع تبعیض میان کاربران عادی و وزرا»، «رفع فیلتر از شبکه​های اجتماعی دیگر همچون توییتر علاوه بر فیس بوک» و «اصلاح قوانین فیلترینگ سایت​ها» از مواردی است که کاربران در این زمینه اعلام کرده اند.

در جدول زیر محتویات نظرات کاربران خبرآنلاین درباره حضور وزیران دولت یازدهم در فیس بوک آمده است:

محتویان نظرات کاربران درباره حضور اعضای کابینه یازدهم در فیس بوک

موافق

مخالف

مطرح کردم ابهامات قانونی

57%

12%

31%

.

/29295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    51 3
    امیدوارم به این نظرسنجی ها اهمیت داده بشه و به نتیجه برسه ...
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    32 1
    بســـــــــــــــــــــیار عالی
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    34 2
    ممنون خبرآنلاین که حرف دل مردم رو به درستی انعکاس میدی ...
  • میلاد حمیدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    خوب آخه فیسبوک آقای ظرف را هم که هک کردند. فیسبوک در تملک صهیونیست هاست و تمام ماهواره ها هم در تصرف اونها و یا تحت نفوذ اوناست. دشمنی میکنن اطلاعات رو سرقت میکنن و پسورد رو میگرن و هک می کنند. باور کنید هک شدن فسیبوک ظریف کار صهیونیست های ملعون است.دیدند داره موثر واقع میشه هکش کردند و به جاش مطلب گذاشتن!!! شنیدم آقای ظریف میخوان فیسبوک رو کنار بذارن! واقعا حیفه این پتانسیل. نه تنها ایشون بلکه تمام مقامات و تمام مراجع و روحانیون باید بیان و فضا را به دست بگیرند. رفع فیلتر نشود جوانها می روند با عبور از فیلترینگ و آنجا با تک صدایی شستشوی مغزی می شوند. نگذارید این طور شود... تا حالا بود دیگر کافیست. با اشخاص سیاسی داخل کشور هم که تخلفی در فیسبوک کنند برخورد قانونی شود.
    • میلاد حمیدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      28 12
      در نظر قبلی من پشت " فیلتر نشود" یک "اگر" قرار دهید. منظورم این بود چنانچه رفع فیلتر نشود. نه اینکه فیلتر شده بماند! اشتباهی منفی دادید کبابم کردید بی انصاف ها...
    • محمد A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      51 5
      نه عزیزم به خاطر اون منفی ندادن ... به خاطر تفکر قدیمی و پوسیده که همه ی دنیا رو دشمن خودتون میدونین منفی دادن .... مطمئن باشین به جر خودمون هیچ کسی دشمن و باعث عقب موندگی کشورمون نیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    161 7
    راحت میتوانیم با وزرا صحبت و درد دل کنیم موانع را بردارید بگذارید هوای تازه به ریه ها برسد 8 سال از عمر ما را تلف کردید!!!بس کنید .زنده باد اصلاحات و اعتدال و نابود باد افراط گرایی
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      6 24
      واقعا ؟!!!!!
  • سعید A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    37 0
    این نظر سنجی نشون میده که 88 درصد مردم میخوام از این فرصت استفاده کنند . پس یعنی نمیشه این رای بالا را نادیده گرفت .
  • نیما IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    36 0
    تعداد کسانی که موافقن بیشتر از 57 درصده، چون اون 33 درصدی که خواستار رفع موانع قانونی اند هم طبیعتا موافقن دیگه!
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    35 0
    چرا فوکوس کردید فقط رو فیس بوک باید یه نگاه کارشناسی و درست بشه خیلی از سایتها بی دلیل فیلتر شده همه جا با دنیا قهر هستیم !
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 31
    من فکر میکنم فیسبوک دلش نمیخواد مقامات ایران اوجا صفحه داشته باشند. اینطور شد که صفحه ظریف هک شد. البته این به معنی موفقیت دکتر ظریف در فیس بوک هست.
  • فریاد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    بنظر م ن برای فیلترینگ باید شرایط خاصی بذارن نه اینکه هرچیزی رو فیلتر کنن . مثلاً میخوای ویدئوی تمرینات ورزشی رو از youtube دانلود کنی فیلتره ! چرا آخه . ایراد فیسبوک چیه ، چرا فیلترش میکنن ، که چی بشه ، بالاخره اونایی که میخوان با فیلترشکن میرن .
  • محمد A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 1
    این همه تریبون در اختیارشون هالا فیسبوکم یکی از اونا یعنی همه مشکلات مملکت ما همینه که شده بحث روز همه خبر گذاریها